|
|
| speentje |
| quote: | Originally posted by Push2005
Leterme is niet geslaagd als formateur; maar hij bleef zijn kiezer trouw. |
Milquet blijft haar kiezers ook trouw, bovendien zijn de Vlaamse eisen zoals ze besproken zijn aan de onderhandelingstafel naar mijn weten nooit naar buiten gekomen, het kan dus goed zijn dat die Franstaligen met recht njet zeggen tegen bepaalde voorstellen.
| quote: |
Ik zal er van genieten als BHV seffens in het parlement eenzijdig gesplitst wordt. |
er is geen regering, dus welke minister gaat die wetten tekenen? |
|
|
| RadiantB |
| quote: | Originally posted by speentje
er is geen regering, dus welke minister gaat die wetten tekenen? |
Ene van Verhofstadt II, afaik. |
|
|
| massiveK |
Mag dat niet doen bij aflopende zaken (kweet niet of het het juiste woord voor affaires courantes is)
En zelfs als hij het doet, dan is er de alarmbelprocedure -> gaat naar de regering die een oplossing moet vinden. En dat mogen ze niet doen bij aflopende zaken bovendien zullen de fransatligen van de regering zeker het niet aanvaarden.
Een compromis is de enige denkbare oplossing |
|
|
| speentje |
| de regering Verhofstadt II is slechts bevoegd voor lopende zaken...dus er gaat niemand dat BHV-splits-gedoe tekenen :) |
|
|
| RadiantB |
Nochtans heb ik een of andere Waalse politicus horen zeggen dat het wel mogelijk is, maar een slecht idee, omdat er dan herverkiezingen zouden van komen.
Hij zei wel niks over het ondertekenen van de wet, voor zover ik weet. ^^
Ach, ik ben het ondertussen toch al gewend: wij Wetteraars waren bij de gelukkigen die dankzij RESPECT nog een keer mochten gaan stemmen. :whip: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|