return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 
Federale Verkiezingen '07

Config
haha , een pientere kerel heeft CNN getipt en nu staat het er wel correct :p
massiveK
Het centraal bureau van de PS zou (eindelijk) iets doen over charleroi federatie (hoe later hoe beter!!)

Toch blijkt uit verschillende discours van de PS mensen dat die partij heel waarschijnlijk in de oppositie zal gaan :D

Ik hoop wel dat voor 2009 dezelfde zal gebeuren op het strikt waalse niveau

Misschien de eerste keer, sinds 19 jaar, dat de PS in de oppositie terugvalt.. :)
MikeVee
Komt de PS en SPA goed uit als ze niet mee regeren. Komt er waarschijnlijk geen staatshervorming en kunnen wa als vlaming blijven betalen voor het incompetent waals bestuur.
massiveK
:rolleyes:

per definitie, om een staatshervorming te doen, moeten de verschillende delen van het staat ermee eens zijn.. en dus moet die staathervorming aanvaardbaar zijn.

Je kan nooit zeggen ik zweer dat zo'n staathervorming zal komen, want dat is afhankelijk van andere factoren.

Als je met een sterke lijn komt, zal waarschijnlijk de tegenpartner ook zo'n sterke lijn voorstellen.. en dat is immobilisme.

Sterke lijn is misschien goe om makkelijk oplossingen te voorstellen, maar om die oplossingen uitvoeren, t'is minder evident

Persoonlijk pleit ik voor een echte federale staat. Met enkele duidelijk grote bevoegdheden (en dus middelen) voor de federale staat, en een residuaire (dus al de rest) bevoegdheid voor de gebied/gemeenschap.

Ik zou ook graag dat de inkomen belastingen genieten in eerste plaats tot de Regio waar ze plaatsvinden.. Zou een goede manier om de financiele moeijlijkheden van Brussel op te lossen...

laatste punt, we moeten ook beter synergie hebben tussen de federale staat et de deelstaten, bijv op het vlak van werkloosheid.
Bertn
quote:
Originally posted by MikeVee
Komt de PS en SPA goed uit als ze niet mee regeren. Komt er waarschijnlijk geen staatshervorming en kunnen wa als vlaming blijven betalen voor het incompetent waals bestuur.

Wat een zever:) SPA heeft nu al gezegd dat ze de staatshervorming zullen steunen vanuit de oppositie. Totnutoe dacht ik dat alle vlaamse partijen voorstander zijn van de staatshervorming. Nu gewoon nog een Waalse partner vinden die wil meedoen.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium