|
|
| Bertn |
| kwestie van perceptie he:) Ik vond Leterme op vlak van inhoud gisteren (en in alle debatten van de voorbije weken eigenlijk) erg vaag. Misschien had ik er teveel van verwacht. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Push2005
Het was het standpunt van de VLD die vaag was en maar tegen 2030 of later een antwoord biedt. Overigens kan Leterme meegaan in die redenering als dat daadwerkelijk rendabel blijkt te zijn. Hij sluitte het tenminste nog niet uit... |
Bij de VLD hebben ze op dat vlak gewoonweg nog geen standpunt ingenomen. Ze wachten daarvoor blijkbaar nog op enkele wetenschappelijke rapporten alvorens zich uit te spreken over de mogelijkheden. Als de mogelijkheden er zijn om kernenergie tegen 2015 voldoende te vervangen zie ik de VLD eerder het standpunt volgen van de sp.a, zoniet zullen ze die willen open houden.
Wat mij daar wel niet echt duidelijk bij is, is dat de sp.a en CD&V WEL een standpunt kunenn innemen, terwijl de VLD beargumenteerd dat het op dit moment gewoonweg nog niet mogelijk is om dat te doen door een gebrek aan informatie. |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Bertn
Idd, leterme zit teveel te kappen op "paars heeft het slecht gedaan", terwijl de CD&V regering de jaren daarvoor ook veel blunders heeft gemaakt. Ik vond ook dat Leterme zijn tegenvoorstellen vrij vaag waren. Vooral ivm kernenergie was hij ontzettend vaag:)
|
Leterme vaag in kernenergie thema, welk debat hebde gij zitten bezien beirre :conf: Was duidelijkste uiteenzetting van alle 3 |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Eagle`
Leterme vaag in kernenergie thema, welk debat hebde gij zitten bezien jing :conf: Was duidelijkste uiteenzetting van alle 3 |
+1
En je moet er trouwens eens op letten wat voor een geėmotioneerd discours Verhofstadt wil houden bij gebrek aan goede argumenten ter zake.
Hij haalt meermaals (ook in andere debatten) aan hoe slecht de CD&V zijn beleid niet vond en dat hij daardoor geraakt is. Hij heeft ergens een punt; maar dat is de kerntaak van de oppositie en hij heeft 8 jaar de tijd gehad om meer te doen. De balans van deze regering valt mee maar is ook niet dermate positief.
Ook in de persoonlijke 1v1 debatten gisteren waren zijn vragen ronduit belachelijk en telkens weer over emotie: Hij stelt een vraag over een uitspraak van de crem over het leger... Iets dat niet terzake doet en precies of hij wilt meevoelen met de arme militaiten in de risicogebieden. Een geėmotioneerd discours willen houden is altijd een teken van zwakte.
Waar Vehofstadt normaal een overtuigd redenaar is, was hij gisteren bijzonder slap inhoudelijk. Aan gebarentaal en irrelevante persoonlijke voorbeelden ontbrak het alvast niet; maar ik had toch meer verwacht van hem.
Vandelanotte kwam er het best uit voor me; ik vind dat een erg schranderen typ; jammer genoeg is z'n hele partij niet zoals hem. Leterme deed z'n best en kwam, zoals peter vandermeersch ook zei, goed uit een 2v1 debat. En Verhofstadt, jah dat was schrijnend eigenlijk.
Hilarisch dat ze de vraag stelden of hij ook minister wou worden in de Regering Leterme :p |
|
|
| Bertn |
je hebt voor een deel gelijk ivm Verhofstadt en zijn geėmotioneerd discours, normaal gezien komt hij idd rationeler en nog gevatter naar buiten. Maar dunno, je moet eens op Leterme zijn lichaamstaal en intonatie letten. Het lijkt wel alsof hij helemaal niet opgezet is met de manier waarop hij moet discussiėren. Het is een andere Leterme dan de charismatische man die we te zien kregen in de Vlaamse regering.
En Vandelanotte is idd een schrandere typ, maar ik vond het jammer dat hij zich zo zwak uitte tov Leterme in het 1v1 debat: hij durfde geen énkele keer Leterme in de ogen kijken wanneer hij aan het praten was. Zo kom je zeer onzelfzeker over. Leterme daarentegen hield zijn ogen geen halve seconde van Vandelanotte, en das dan weer een teken van sterkte. Vandelanotte vind ik eigenlijk ook een superschrandere kerel, maar het is gewoon jammer dat zijn achterban vol zit met idioten (behalve vandenbroucke, want die heeft echt super dingen gedaan voor het onderwijs). Ook VLD vind ik eigenlijk vol met kwakkels zitten, maar ideologisch gezien ligt hun partijprogramma het dichtste bij mijn eigen voorkeuren, en ik blijf een grote De Gucht fan:) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|