|
|
| !_PeTrUs_! |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
nee, maar ben tegenwoordig gestopt met pillen omdat ik de geestelijke toestand erna niet op vind wegen tegen die tijdens. |
Mmm, nooit echt zoveel last van moet ik eerlijk zeggen. Op maandag ben ik meestal nog wel verrot maar dat komt door de vermoeidheid en niet door de nellip. |
|
|
| Donna |
hahaha..dus gewoon op dinsdagmiddag? :D
hmmmm..ik ben het tegenovergestelde...was eerst voor, heb 5 jaar lang heroine gebruikt (geintje...gewoon andere dope)... :D
nee, maar ben tegenwoordig gestopt met pillen omdat ik de geestelijke toestand erna niet op vind wegen tegen die tijdens. ik heb door de jaren heen uberhaupt meestal pep gebruikt en enkele periodes van nellip, maar ga nu gewoon weer lekker verder met pep :) nellip zijn echt niet goed voor je als je je wat minder voelt...damn...de comedown van de laatste tijd..phew!!!
en mensen die ghb of special K gebruiken vind ik echt keiharde LOSERS! evenals mensen die altijd maar slikken, voor het slikken....tjezus wat lopen er een ontzetende hoop sukkels op de wereld :) |
Nou t zit zo,meestal begin ik niet aan dit soort dingen omdat ik van mezelf denk dat ik geen maat weet te houden.
We zijn laatst met een groep vrienden een dag of 4 totaal van de wereld geweest en sindsdien weet ik dat ik gewoon veilig een pilletje kan slikken op feesten of what so ever,ik vond t namelijk vreeeeeeselijk om overdag te moeten doen terwijl ik alleen maar niks wilde doen.
Dussss ff de grensjes ontdekt,weten waar ik sta en nu ist ok. |
|
|
| Jukx |
nee, maar ben tegenwoordig gestopt met pillen omdat ik de geestelijke toestand erna niet op vind wegen tegen die tijdens. ik heb door de jaren heen uberhaupt meestal pep gebruikt en enkele periodes van nellip, maar ga nu gewoon weer lekker verder met pep :) nellip zijn echt niet goed voor je als je je wat minder voelt...damn...de comedown van de laatste tijd..phew!!!
|
ik las trouwens van de week op een ander board een interessant "stukje" over speed:
Wat is speed?
'Speed' en 'pep' zijn straatnamen voor 'wekaminen'. Wekaminen zijn chemische stoffen die stimulerend werken op het centrale zenuwstelsel. Het zijn drugs. Er zijn verschillende soorten wekaminen. De belangrijkste zijn (dex)amfetamine en methamfetamine. Ze verschillen van elkaar in sterkte en werkingsduur.
Wat zegt de wet?
Speed wordt tot de harddrugs gerekend. Het produceren, verhandelen en bezitten van harddrugs is verboden. Maar het bezit van een kleine hoeveelheid speed wordt in de praktijk niet met voorrang opgespoord en vervolgd. Meer over drugs en de wet.
Wat voelt de speedgebruiker?
Het gaat de gebruikers van speed om het oppeppend effect. Dat effect werkt zowel op het lichaam als op de geest. De kracht van het effect hangt af van de dosis en de manier waarop de speed wordt gebruikt. Met name de geestelijke effecten worden sterk beïnvloed door het verwachtingspatroon van de gebruiker.
Het lichamelijk effect:
Door speed wordt vermoeidheid niet meer gevoeld.
De eetlust verdwijnt.
De bloeddruk gaat omhoog en de pols versnelt.
De pupillen worden groter, de spieren spannen zich.
Ook hoofdpijn en duizeligheid zijn niet ongebruikelijk, net als
knarsetanden en
snel bewegen van de kaken.
Het geestelijk effect:
speed maakt de gebruiker tijdelijk actief, vrolijk, alert en zelfverzekerd.
Zelfkritiek verdwijnt,
het praten gaat gemakkelijker en vlotter.
Maar speed kan ook heel anders uitpakken:
de gebruiker kan er prikkelbaar, onrustig en angstig door worden, met name als het aan het uitwerken is.
speed in poedervorm
Als speed uitgewerkt is, komt de eetlust terug. Omdat de gebruiker is doorgegaan zonder aan vermoeidheid toe te geven (hij heeft die immers niet gevoeld), kan een katerig gevoel achterblijven. Ongemerkt kan over vermoeidheid ontstaan.
Veelgehoorde klachten van regelmatige gebruikers zijn chronische vermoeidheid, lusteloosheid en neerslachtigheid.
Hoe wordt speed gebruikt?
Speed is te koop als pil of in poedervorm. Meestal wordt het geslikt, maar het kan ook gesnoven of gespoten worden.
Wordt speed geslikt, dan begint het meestal na 15 tot 20 minuten te werken. Wordt het gesnoven, dan komt de speed via het neusslijmvlies in het bloed terecht. Het effect komt na een paar minuten. Wordt het in een ader gespoten, dan werkt de speed vrijwel onmiddellijk.
In alle gevallen is de speed na ongeveer acht uur uitgewerkt. Methamfetamine werkt iets langer, ongeveer twaalf uur.
Vaak wordt speed vermengd met andere stoffen. Daardoor weet de gebruiker eigenlijk nooit zeker wat hij koopt.
Wie gebruiken speed?
Er is geen speciale categorie van speedgebruikers aan te wijzen. Een deel van de gebruikers is te vinden in het uitgaansleven. Een ander deel gebruikt om lang door te kunnen werken. Ook wordt het gebruikt als 'bijmiddel' door een deel van de heroïneverslaafden
Uit het recente verleden is het gebruik van wekaminen in de sport ('doping') bekend. Omdat wekaminen bij dopingcontroles heel gemakkelijk aan te tonen zijn, worden tegenwoordig vaak andere middelen als doping gebruikt.
Kun je er verslaafd aan raken?
lichamelijke afhankelijkheid
We spreken van lichamelijke afhankelijkheid als het lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Wanneer iemand stopt met het gebruik van speed doen zich, afgezien van vermoeidheid, geen ontwenningsverschijnselen voor.
Een lichamelijk verschijnsel dat wél optreedt is tolerantie. Dit betekent dat je bij regelmatig gebruik steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te voelen. Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat de gebruiker steeds sterker naar het middel verlangt en zich eigenlijk niet meer prettig kan voelen zonder.
geestelijke afhankelijkheid
Bij speed is het vooral de geestelijke afhankelijkheid die een rol speelt. Bij regelmatig gebruik kan iemand gaan denken dat hij niet goed kan functioneren of geen plezier kan maken zonder het gevoel dat speed geeft, namelijk dat je alles aan kunt. Uitgaan of een feestje zijn dan niet meer leuk zonder speed. En werken zonder speed gaat moeilijker. Het vervelende is, dat na gebruik juist tegenovergestelde gevoelens toegenomen zijn: vermoeidheid en depressiviteit. Dat is weg te nemen door weer speed te nemen. Zo kan de gebruiker in een vicieuze cirkel terechtkomen.
Wat zijn de risico's?
Er bestaat dus het risico van afhankelijkheid. 'Willen gebruiken' verandert dan in 'moeten gebruiken'.
Langdurig speedgebruik heeft ook lichamelijke gevolgen. Speed vergroot bijvoorbeeld het risico op hartritmestoornissen, een hartinfarct en hersenbloedingen. Voor mensen met een zwak hart, hoge bloeddruk, suikerziekte of epilepsie is het gebruik van speed gevaarlijk.
Een lichamelijk risico van speedgebruik in het uitgaansleven is dat van 'oververhitting'. Wie speed gebruikt, voelt geen vermoeidheid en kan uren achter elkaar dansen. Als het dan ook nog warm en vochtig is, kan het gebeuren dat het lichaam niet voldoende warmte meer kwijt kan door zweet te verdampen. Het lichaam produceert dan wel zweet, maar koelt niet meer af. Wanneer dan ook nog onvoldoende gedronken wordt, bestaat het risico dat het lichaam oververhit raakt en uitdroogt. Het gevolg kan zijn dat spieren en sommige organen, zoals de lever en de nieren, niet meer werken. Oververhitting is (levens)gevaarlijk en moeilijk te behandelen. Dit risico speelt minder, wanneer in de disco of feestruimte voldoende ventilatie en afkoeling is.
Speed doet een aanslag op de lichamelijke reserves. Vermoeidheid is een signaal van het lichaam dat de grenzen zijn bereikt en dat het rust nodig heeft. Speed verdoezelt die grens, zodat de gebruiker er gemakkelijk overheen gaat en zijn laatste reserves aanspreekt.
Langdurig gebruik van speed kan tot volledige uitputting leiden. Het gebrek aan eetlust levert gewichtsverlies op.
Door verminderde weerstand, gecombineerd met een tekort aan voedingsstoffen, kunnen nagels gaan afbrokkelen en tanden gaan loszitten of uitvallen.
Bij mensen die vaak en langdurig speed gebruiken, kunnen zich dwangmatige bewegingen voordoen, zoals tandenknarsen en kauwbewegingen. Deze kunnen blijven, ook nadat met het gebruik is gestopt. Ook komt het voor dat de gebruiker telkens dezelfde handeling herhaalt, zoals het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van een bepaald apparaat.
Zware gebruikers kunnen het gevoel krijgen dat er beestjes op, in of onder de huid kruipen. Soms wordt de huid daarom tot bloedens toe opengekrabd.
Speed beïnvloedt het gedrag. Het kan de gebruiker prikkelbaar, depressief of agressief maken. Soms leidt het tot verward denken, achterdocht en vervolgingswaanzin. Omdat speed ook overmoedig maakt, gaan verkeer en speed niet samen. Dat is dan ook verboden.
Een groot risico schuilt in de combinatie met andere drugs. Combinaties kunnen heel verkeerd vallen. Speed met alcohol maakt bijvoorbeeld dat dronkenschap niet gevoeld wordt. Dit kan leiden tot roekeloos, agressief gedrag.
Wie speed gebruikt in de veronderstelling cocaïne of XTC te gebruiken, kan onaangenaam verrast worden. De lichamelijke effecten zijn heviger en duren veel langer. Het komt met name voor, dat iemand denkt XTC te hebben gekocht, terwijl het pure speed is.
Bij het snuiven van speed kan het neusslijmvlies op den duur beschadigd raken.
Geschiedenis en herkomst speed
Vergeleken met de meeste andere drugs bestaat speed nog niet zo lang. Aan het eind van de vorige eeuw werd voor het eerst in een laboratorium amfetamine gemaakt. Pas na 1930 is onderzoek verricht naar de effecten ervan.
Tot de jaren '60 werd amfetamine gebruikt als vermageringsmiddel en als pepmiddel. Ook in de Tweede Wereldoorlog en andere oorlogen is het veel als pepmiddel gebruikt. Het werd legaal voorgeschreven en over het algemeen was er sprake van beheerst gebruik.
Dat veranderde in de jaren '60, toen speedgebruik bij een deel van de jeugd in zwang kwam. Met name tussen 1969 en 1972 was er sprake van een 'speedgolf'. Geleidelijk aan werden de schadelijke gevolgen van onbeheerst gebruik zichtbaar. In 1970 werd amfetamine internationaal onder wettelijke controle gebracht. Nederland volgde in 1976.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Vraag
Als ik een paar uur (soms 3 soms 6) na het innemen van xtc of het snuiven van speed een blowtje rook en rustig op de bank ga liggen met een lekker muziekje, maak ik de mooiste dingen mee. Ik zie vanalles en het is net of alle puzzelstukjes in elkaar vallen. Ik hoor en zie beter en meer en het is net of dat 1 word met mijn lichaam. Ik besef wel ten alle tijden waardoor het komt. Maar ik geniet intens en voel me intens gelukkig. Dit doe ik ongeveer 1 x per maand. Ik heb geen behoefte aan vaker omdat de ervaring me nog wel een aantal weken bezighoudt. Nou is mijn vraag: hoe kan dit??? Zijn hier meer ervaringen over bekend? Hoe slecht is het voor je? Alvast bedankt voor je antwoorden!!!
Antwoord
Beste vraagsteller,
.
Cannabis neemt bij veel mensen het katterige en, overprikkelde gevoel weg dat XTC en amfetamine na afloop van de roes kunnen veroorzaken. Cannabis brengt bij veel mensen het vredige gevoel van de XTC-roes ook enigszins terug.
Cannabis heeft op zich al de effecten die je beschrijft. Er zijn mensen die de gecombineerde effect van de drugs prettig vinden. Het komt echter ook voor dat men de combinatie erg onaangenaam vindt.
Wanneer mensen af en toe drugs gebruiken, is de kans het grootst dat ze het soort positieve ervaringen hebben zoals jij hebt. Je geeft je lichaam de tijd om zich te herstellen. De tolerantie- ontwikkeling blijft op deze wijze tamelijk gering.
Jouw patroon van druggebruik geeft de minste kans dat er verslavings- en gezondheidsproblemen ontstaan. Je neemt immers maar af en toe drugs en je neemt ruim de tijd om de positieve ervaring te verwerken. Op deze manier blijft het ook het langst leuk.
Je vraagt of het drugsgebruik slecht voor je is. XTC is giftig voor de hersenen. Er zijn sterke aanwijzingen dat dit ook voor amfetamine geldt.Hoe vaker en hoe meer per keer jij neemt, des te groter is het gevaar op schade. De risico's worden beperkt wanneer men eens per twee of drie maanden XTC neemt. Bij ieder gebruik van XTC of speed blijven echter risico's bestaan.
Met vriendelijke groeten,
Martin Sijes
Vraag
Iwaar komt het middel SPEED vandaan?
Antwoord
Beste vraagsteller,
Amfetamine (speed) werd in 1887 voor het eerst gemaakt. Het is een synthetische stof die lijkt op de adrenaline die in ons eigen lichaam voor energie zorgt. Kijk op de link over speed voor meer informatie.
Groeten, Jitske
Vraag
iVraag
Ik gebruik al heel wat jaren XTC en wel om de 3 weken plusminus 8 pillen
over een tijdsbestek van zo'n 12 uur .
Ik merk nu toch wel dat ik sommige kleine dingen gewoon vergeet zoals
iemands naam bijvoorbeeld.
Wat ik de laatste tijd veel doe is eerst 200mg speed nemen en dan
plusminus 4 xtc pillen en dat bevalt mij veel beter.
vraag 1.Is dit een goede oplossing ?
vraag 2.Hoe lang blijft speed goed ?
vraag 3.Hoe lang blijven xtc pillen goed?
vraag 4.Is het waar dat xtc en speed bijde in de koelkast bewaard moeten
blijven?
vraag 5.Kun je in Zwolle ook pillen laten testen?
Dit waren mijn vragen.
Antwoord
Hallo vraagsteller,
Zowel speed als XTC zorgen voor tolerantie. Dat betekent dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect. Hoe meer je gaat gebruiken, hoe groter de kans op risico's en nadelige effecten.
Vanaf 3 xtc-pillen of meer per keer zijn negatieve gevolgen voor het functioneren van de hersenen aangetoond. Het gaat dan met name om het geheugen. Je merkt zelf dat je kleine dingen vergeet. Neem dit signaal serieus.
Uit recent onderzoek is gebeleken dat ook speed schadelijk is voor de hersenen.
Speed is een belasting voor je hart- en bloedvaten. XTC ook. De combinatie van XTC en speed is daarom, zeker in de hoeveelheden die jij gebruikt, riskant voor je hart.
Ik vind het geen goede oplossing als je de nadelige effecten van de ene drug gaat bestrijden met een andere drug.
Speed en XTC kun je het beste donker en droog bewaren. Omdat een koelkast vochtig is, kun je speed en XTC daar beter niet in bewaren. Als je speed en XTC op de juiste manier bewaart, kunnen de middelen enkele jaren hun effect behouden.
In Zwolle kun je geen pillen laten testen. Is Deventer voor jou te ver? Anders zou je daar naartoe kunnen gaan.
Met vriendelijke groet,
Jitske
Vraag
ials u een paar keer per maand een lijntje speed snuift kan dat kwaad?
en als je veel weed rookt kan dat ook kwaad?
ik heb horen zeggen van weed dat dat u longen zuivert is dat waar?
dank bij voorbaat
Antwoord
Hallo vraagsteller,
Bij de folder over speed vind je de risico's. Als je vaker dan 1 keer in de 4 tot 6 weken speed gebruikt, neemt de kans op risico's en bijverschijnselen toe. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Als je merkt dat je meer speed nodig hebt om het effect nog te voelen, gebruik je teveel.
Bij de folder over cannabis vind je de risico's van (veel) weed roken. Het is niet waar dat weed de longen zuivert. Weed roken is schadelijk voor de longen. Weed kan wel ontspannend op de longspieren werken.
Met vriendelijke groet,
Jitske
Vraag
iAls je speed gebruikt kan dat erg zijn? Heb je kans dat je beestjes of
andere dingen gaat zien en/of horen dat er helemaal niet is?
En als je 2 gram speed (poeder) heb ken je daar veel van snuiven of
slikken (bommetje)
Antwoord
Dag vraagsteller,
Als je de link over speed aanklikt, kun je informatie lezen. Je kunt dan zelf beoordelen of je vindt dat speed gebruiken erg kan zijn.
Een paar opmerkingen:
- Overdaad schaadt: je loopt meer risico als je veel of regelmatig gebruikt.
- Bij speed treedt gewenning op: je hebt steeds meer nodig om het effect nog te voelen.
- Van speed kun je uitgeput raken.
- Speed is een belasting voor je hart.
- Combineer speed niet met alcohol of XTC.
Als je vaak of hoge doseringen speed gebruikt, kun je gaan hallucineren. Dat betekent dat je dingen ziet die er niet zijn (de beestjes waar jij het over hebt).
Het is niet precies te zeggen hoeveel speed je kunt snuiven van 2 gram. Dat heeft met veel verschillende factoren te maken zoals de sterkte van je speed en hoelang je al gebruikt (gewenning). Gemiddeld gesproken halen gebruikers ongeveer 10 tot 15 lijntjes uit 1 gram.
Het is gebruikelijk om een dun lijntje te nemen. Je zit dan aan een gebruikelijke dosis van ongeveer 15 mg(pure) speed. Vanaf meer dan 15 mg komen gevaarlijke situaties vaker voor.
Als je je speed laat testen weet je hoe sterk het is. Kijk bij de testpunten of er bij jou in de buurt een testpunt is.
Als je speed slikt dan duurt het 15 tot 30 minuten voor je het effect merkt. Als je snuift, merk je het effect al na enkele minuten.
Als je merkt dat je meer speed nodig hebt om het effect nog te voelen, gebruik je te veel en/of te vaak. De kans op vervelende bijverschijnselen neemt dan toe.
Groeten,
Jitske
Vraag
Hallo,
Graag zou ik willen weten wat je het beste kunt doen, als een vriend van je knock-out gaat door speed?
Antwoord
Beste vraagsteller,
Speed is een sterk middel. Het is daarom van belang om nauwkeurig te doseren.
Men zegt dat de zoetigheid en vitamine C wat kunnen helpen om het effect wat te vermideren. Dit effect is echter zeer gering. Er zijn eigenlijk geen goede middelen of methoden waardoor je nuchter kunt worden.
Je kunt bij verkeerd gaan of een een overdosering wel proberen negatieve bijwerkingen wat dat te verminderen.
Bij angst: zoek een rustige plek en drink iets zoets.
Bij oververhitting: zoek een koele plek, drink iets kouds en besproei de persoon met water. Als iemand een overdosis heeft, bleek is en zeer warm, bel dan onmiddellijk de 112. Doe overtollige kleren uit en besproei de persoon met water.
Waarschuw de EHBO of een arts als je het niet vertrouwt. In ieder geval direct medische hulp inschakelen bij bewusteloosheid, pijn op de borst, hartklachten. Je kunt zonder justitiële gevolgen voor de gebruiker medische hulp vragen.
Groet,
Martin Sijes
Vraag
Als je wil dat het effect van speed op houdt nadat je het net heb gesnoven wat moet je dan doen om nuchter te worden alvast bedankt.
Antwoord
ISpeed is een sterk middel. Het is daarom van belang om nauwkeurig te doseren.
Men zegt dat de zoetigheid en vitamine C wat kunnen helpen om het effect wat te vermideren. Dit effect is echter zeer gering. Er zijn eigenlijk geen goede middelen of methoden waardoor je nuchter kunt worden.
Je kunt bij verkeerd gaan of een een overdosering wel proberen negatieve bijwerkingen wat dat te verminderen.
Bij angst: zoek een rustige plek en drink iets zoets.
Bij oververhitting: zoek een koele plek, drink iets kouds en besproei de persoon met water. Als iemand een overdosis heeft, bleek is en zeer warm, bel dan onmiddellijk de 112. Doe overtollige kleren uit en besproei de persoon met water.
Groet,
Martin Sijes
Vraag
iik gebruik al zo`n 10 jaar zo nu en dan in het weekend speed, de laatste tijd verlies ik bloed bij mijn ontlasting. Het word steeds erger. Moet ik me daar druk over maken en wat kan ik er aan doen.
Antwoord
Beste vraagsteller,
Het bloedverlies kan allerlei oorzaken hebben. Ik durf er niets over te zeggen. Een medisch onderzoek is nodig. Beterschap
Met vriendelijke groet,Martin Sijes
Vraag
iMijn vraag is wat is eigenlijks precies pervitine? Op het moment wordt hier in onze stad pervitine verkocht als speed en ik heb wel gehoord dat het veel slechter is dan de 'echte' speed? Ik gebruik alleen als ik naar houseparty's ga maar wil toch wel graag weten wat pervitine nou precies is??
Antwoord
Pervitine is een sterkere vorm van speed. De werking van Pervitine duurt enkele uren langer dan gewone speed. Pervitine is een grotere belasting voor het lichaam dan gewone speed.
Met vriendelijke groet,
Martin Sijes
Vraag
Vraag
Hoi,
Sinds een paar maanden gebruik ik speed, 4x per maand driekwart gram.
Over een aantal weken heb ik een operatie (liposuctie) Ik ga onder narcose.
Moet ik mijn arts vertellen dat ik speed heb gebruikt?
Bedankt alvast
Antwoord
Het is altijd nodig dat je de arts die de narcose verzorgt, vertelt welke drugs en medicijnen je gebruikt. Het is essentiële informatie om doseringen en bijwerkingen te bepalen.
Succes met de operatie!
Groet, Martin Sijes
Vraag
Nog een vraagje: wat is nou het verschil tussen cocaïne en speed
Antwoord
Op de site vind je bij de link folders informatie over speed en cocaïne. Cocaïne en speed zijn allebei opwekkende middelen. Er zijn echter een paar essentiële feiten die ik hier nog even wil noemen:
- De werkingsduur van speed is langer, vaak meer dan vier uur.
- In vergelijking met cocaine heeft speed een sterker lichamelijk effect bij gebruikelijke doseringen.
- Alhoewel cocaïne en speed allebei slopend kunnen zijn, vind ik het verslavingsrisico bij cocaïne groter.
Met vriendelijke groet,Martin Sijes
Vraag
Hallo,
Graag zou ik willen weten wat je het beste kunt doen, als een vriend van je knock-out gaat door speed?
Antwoord
Beste vraagsteller,
Bij hoge doseringen of te vaak gebruiken van opwekkende drugs kunnen levensbedreigende situaties ontstaan: volledige uitputting en vermagering, hartfalen en toevallen (stuiptrekkingen), hersenbloeding, oververhitting, coma. Psychiatrische gevolgen van misbruik van speed zijn wanen (ziekelijk achterdochtig, hallucinaties (beestjes), hevige angst, paniek, bizarre agressie.
Als mensen ziek worden, helpen rust, koelte, zoet drinken en wat zouts eten meestal wel. Waarschuw de EHBO of een arts als je het niet vertrouwt. In ieder geval direct medische hulp inschakelen bij bewusteloosheid, pijn op de borst, hartklachten. Je kunt zonder justitiële gevolgen voor de gebruiker medische hulp vragen.
Groet,
Martin Sijes
Vraag
Iedereen heeft het steeds over overmatig gebruik van ephedra, maar wat is
nu precies overmatig? Ik neem elke zaterdag (de laatste paar maanden) 2
capsules, die in een zwart zakje zitten, rode capsules, ik geloof 833mg
(?)... wat is het gevaar precies, is het verstandig om het elke week te doen
en wat als ik op een festival die 3 dagen duurt elke dag zo'n 2 of 3
capsules slik? Ik voel me er trouwens wel lekker bij, maar de laatste week
hoor je zoveel over xtc en serotine. Wat is het effect van ephedra op je
serotine gehalte? En wat doet serotine precies? Wat is de kater van ephedra
in samenwerking met alcohol de volgende dag?
Antwoord
Beste vraagsteller,
Efedra lijkt qua werking op amfetamine. Bij een lichte dosering is de werking milder dan van amfetamine. Bij hogere doseringen zijn er dezelfde lichamelijke effecten en risico's.
Efedra heeft allereerst een lichamelijke werking en geen geestelijke. Kijk bij de informatie over speed. De daar genoemde risico's en tips gelden ook voor efedra.
Sommige produkten die in de smart shop worden verkocht, bevatten zware doseringen efedra. Als je enkele van deze capsules slikt, krijg je een forse dosis binnen.
Als je drie dagen slecht slaapt, je inspant, warm bent en weinig drinkt, loop je met deze dosis (6-9 pillen) efedra een duidelijk verhoogd risico op hart- en vaatproblemen. Gezonde jongeren kunnen veel hebben maar je loopt wel extra risico.
Het is goed dat je op de signalen van je lichaam let. Bij een dergelijke belasting is dat nodig. Voel je je tussendoor als de capsules uitgewerkt raken ook lekker? Hoe is het na afloop?
2 pillen per week vind ik wat aan de hoge kant. Vooral omdat je er alcohol bij drinkt. Alcohol en opwekkende drugs vormen in combinatie een extra belasting voor je organen. Het risico op uitdroging is ook hoger. In een warme omgeving kan dat funest zijn.
Bij gebruik van efedra drinken mensen vaak meer alcohol dan anders. Dat kun je de volgende dag merken aan een forse kater en soms een extra moe gevoel door de efedra. Je spieren kunnen na veel efedra wat zeer doen.
Efedra werkt alleerst op adrenaline etcetera en veel minder op serotonine.
Groet, Martin Sijes
Vraag
hallo ik gebruik nu een jaar speed een ik voel me er lekker bij maar elke keer als ik het snuif krijg ik bloed neuzen maar het is goed gesneden
ik heb het in een vloeitje geprobeert maar ik krijg het zo niet weg
nu wil ik gaan spuiten kunnen jullie me daar wat meer over vertelen
Antwoord
Beste vraagsteller,
Je kiest als je gaat spuiten een middel dat erger is dan de bloedneuzen die je wilt vermijden. Het spuiten van speed is verslavend en gevaarlijk. Het spuiten sloopt je lichaam en geest. Je bouwt met spuiten sneller tolerantie op dan bij slikken. Het risico op overdoseren is ook groter. Bovendien loop je het risico op spuitzweren.
Met vriendelijke groeten,Martin Sijes
Vraag
Als je hoofdpijn van speed heb kun je dan een paracetamol innemen dat verdund het bloed toch weer?
Antwoord
Beste vraagsteller,
Aspirine (acetyl salicylzuur) is bloed verdunnend. Paracetamol is dat niet. Paracetamol vermindert inderdaad hoofdpijn.
Neem echter geen paracetamol terwijl je nog onder invloed van drugs bent. Je lichaam heeft dan al genoeg te doen om de drugs te verwerken.
Als je speed neemt, drink dan ieder half uur een glas water en eet wat zouts. Isotone sportdrank is beter want dat vult vocht en zout aan. Deze tips verminderen ook de kater.
Als je na afloop hoofdpijn hebt, kun je 1 of 2 paracetamol nemen. Overschrijd niet de dosis die op de verpakking staat. Over
matig gebruik van paracetamol kan bijwerkingen hebben, onder andere voor de lever.
Rusten, voldoende drinken en het aanvullen van vitamines en mineralen helpt je lichaam om te herstellen.
Groet, Martin Sijes
Vraag
Ik gebruik regelmatig GHB. Mijn vraag is, zijn er gevaren om dit te gebruiken in combinatie met XTC of Speed?
Vast bedankt voor 't antwoord!!
Antwoord
Beste vraagsteller,
Combineren van GHB met uppers zoals XTC of speed geeft extra risico's.
Het doseren is moeilijk omdat het ene middel het effect van het andere middel maskeert. Je kunt dan overdoseren.
Combineren van drugs betekent ook altijd een grotere belasting voor het lichaam. Je neemt niet alleen meer soorten drugs, maar van beide drugs neem je meestal ook een hogere dosis.
GHb is ook belastend als je het slikt na afloop van het gebruik van XTC of speed.Je voelt de crash weliswaar minder, maar GHb vormt niettemin een extra belasting voor je lichaam.
Groet, Martin Sijes
Vraag
Ik gebtruik nu al bijna 12 jaar speed, niet elke dag maar gim, zo'n
10 dagen in de maand, ik heb ook 2 jaar niks gebruikt. Ik heb nu al
vier maanden niet gebruikt, en werk bijna zes dagen in de week best hard, savonds als ik thuis kom ben ik net een dwijl, ik eet heel erg goed s'morgens een boterham s'mid gim 8 boterhammen, en sávonds een goede maaltijd met vlees en groenten, waarom word ik
niet fitter, of lijkt het nou dat ik niet meer fit ben omdat ik de
laatste 4 maanden voor ik stopte dagelijks gebruikte zo'n 1 gram per
twee dagen. Ik vraag mijn af is dit de afkik, of zo , en moet ik mijn lichaam weer beetje bij beetje op gaan bouwen met sporten?
alvast bedankt
Antwoord
Sta je onder medische controle? Zo niet, leg je vermoeidheidsklachten dan eens voor aan een arts. Ben je nu in een betere conditie dan 4 maanden geleden of is dat niet het geval?
Je bent naar mijn idee goed bezig om over je speedgebruik heen te komen. Werken, goed eten en drinken zijn belangrijk. Het herstel van je lichaam wordt overigens ook bevorderd door ontspanning, rust en sport. Normaal gesproken moet je conditie en je stemming dan de komende maanden verder verbeteren.
Succes, Martin Sijes
Vraag
wat zijn de afkick verschijnselle van speed ik gebruik zo 1 tot 2,
gr per dag en dat zo 13 jaar.
Antwoord
Ik raad je aan met het CAD contact op te nemen als je wilt stoppen met speed. Afkickverschijnselen zijn spierkramp, slaapstoornissen, onrust en depressiviteit.
Groet, Martin Sijes
Vraag
hallo,
ik wil speed gaan gebruiken om af te vallen maar ik slik ook antidepressiva is dit een gevaarlijke combinatie?? ik heb ook gehoord dat je tanden er erg slecht van worden is dit waar? ik voel me verder wel altijd erg goed !! kun je misselijk worden van speed.
Antwoord
Beste vraagsteller,
Tot 30 jaar geleden schreven artsen speed voor aan mensen om af te vallen. Men is hiermee helemaal gestopt omdat er grote, gevaarlijke lichamelijke problemen ontstonden. Mensen kregen hart- en vaatproblemen, raakten in de war etc..Het is gevaarlijk om met speed af te vallen.
De combinatie met anti-depressiva en speed/XTC is zeer riskant en kan zelfs levensbedreigend zijn.
Overmatig speed gebruik kan inderdaad slecht zijn voor de tanden. Je kunt inderdaad soms wat misselijk worden van speed.
Groet,
Martin Sijes
Vraag
Ik heb vijf jaar vloeibare speed gebruikt die ik in mijn aderen spoot ik ben nu eindelijk clean maar op mijn armen zijn mijn aderen donker geworden van het injecteren. Komt dit nog goed of is er iets voor dat ze weer lichter van kleur worden Alvast bedankt
Antwoord
De arts van de Brijder Stichting schrijft in dit soort gevallen hiridoid-zalf voor. Dit leidt tot enige verbetering. De arts van het CAD of je huisarts kan dit of een vergelijkbaar medicijn voorschrijven. Groet, Martin Sijes
Vraag
Wat zijn nou eigenlijk de bijwerkingen van speed en xtc?Ik heb soms wel van die rare stuiptrekkingen na en weekend xtc (speed). En nog wel meer van die rare dingen. Dat ik me opeens flauwvallerig voel enzo
Antwoord
Beste vraagsteller,
Dit kunnen inderdaad bijwerkingen zijn van XTC en speed. Het zijn signalen van je lichaam dat je meer hebt genomen dan je eigenlijk aankunt. Dat kan betekenen dat je het te vaak doet of dat je te veel genomen hebt. Groeten,
Martin Sijes
Vraag
Als ik een avondje speed heb gesnoven (ongeveer 0.5gram) heb ik de volgende dag altijd van die grijs-paarse knieen en voeten. op m'n benen (en soms ook m'n armen en handen) zitten dan allemaal rood-paarse vlekjes. Hoe kan dit? Is dit normaal als je hebt gesnoven? En wat kan ik heb beste eten de dag erna, tot nu toe (na ongeveer half jaar) wil er niet veel meer in dan bananen en soep. Oja, hoe kan het dat ik de dag erna me gewoon zo slecht/ongelukkig voel dat ik door een gewone vraag, of ik iets wil drinken ofzo, al in huilen uitbarst?
Antwoord
Beste vraagsteller,
Volgens de drugsarts kunnen de vlekken het gevolg zijn van bloedingen na een allergische reactie op speed (of een bestanddeel in het poeder). Deze allergische reactie kan gevaarlijk zijn. Volgens de arts kunnen dit soort bloedingen ook in organen optreden. De letterlijke woorden waren dat je geluk hebt gehad dat je er zo goed bent afgekomen. De emotionele reactie de dag na speedgebruik zijn een reactie van je hersenen op het druggebruik. Speed bevordert de afgifte in de hersenen van opwekkende stoffen als adrenaline en dopamine. De dag erna kun je een reactie op deze overprikkeling krijgen.
Wat vind je overigens van deze signalen van je lichaam op speedgebruik?
Groeten,
Martin Sijes
Vraag
Is het gevaarlijk om speed en stackers samen te gebruiken? En hiermee bedoel ik de ene dag speed en de dag hierop overschakelen op stackers? Wat is het schadelijkste
Antwoord
Het is slecht voor je lichaam om dagelijks speed en/of stackers te nemen. Speed en stackers moeten zeker niet worden gecombineerd. Ook het het dagelijks afwisselen van speed en stackers is een te grote belasting voor het lichaam.
Stackers zijn milder dan speed, maar zeker niet zonder risico.
Stackers zijn er in diverse sterkte. Zelfs met de lichtste stackers moet je voorzichtig zijn. Er zijn vorig jaar enkele ongelukken gebeurd met mensen die stackers namen, al dan niet in combinatie met andere drugs.
Stackers zijn riskant als ze met inspannende sportprestaties worden genomen.
Groeten,
Vraag
Wat is minder schadelijk, speed of xtc en wat zijn de lange termijn effecten van speed als je dit een paar keer per jaar gebruikt. alvast bedankt
Antwoord
Hi,
Bij lagere doseringen is speed een wat zwaardere belasting voor je lichaam dan XTC. Bij hogere doseringen lijken XTC en speed qua erg op elkaar. XTC geeft echter een risico op hersenbeschadigingen. Als je goed gezond bent, is het niet waarschijnlijk dat een gemiddelde dosis speed lange termijn effecten geeft als je het enkele malen per jaar doet.
Groeten, Martin Sijes
Vraag
Hoe lang duurt het voordat xtc of speed echt uit je lichaam is?
Antwoord
Dag vraagsteller,
XTC en speed zijn tot 48- 72 uur aantoonbaar in je lichaam. Het effect op je hersenen kan echter langer aanhouden. Dat komt omdat de chemische balans in je hersenen verstoord raakt. Het herstel van het oorspronkeljike evenwicht kan langer duren.
Groeten, Martin Sijes
Vraag:
Waar komt speed vandaan en hoe wordt het gemaakt?
Antwoord:
Beste vraagsteller, Speed is een chemische drug. Het wordt gemaakt in een laboratorium. De formule is ooit afgeleid van het natuurlijke product ephedra. Zie verder onze speedfolder op de site.
Groet , Marion
Vraag:
Ik ben 32 jaar en gebruik al sinds m'n 18e Weed/Hasj van 3-6 maal in de week dit heeft op mij een zeer rustgevende invloed op mijn karakter, omdat ik het alleen gebruik in de avond, thuis en als ik overal mee klaar ben. Sinds 2 jaar gebruik ik hierbij in kleine hoeveelheid Speed per keer 1 a 2x wat blijft plakken aan je vinger als je deze nat maakt en dit 3 a 4x in de week als ik het heb. Over de 2 jaar gezien heb ik hooguit 30 gram verbruikt nu funcioneer ik hier erg goed op en heb geen behoefte aan meer, maar brengt dit op langere termijn schade toe aan mijn lichaam buiten het feit om dat je beter helemaal kan stoppen. Bedankt voor de info
Antwoord:
Beste vraagsteller,
3/10e gram per week is inderdaad niet veel. Als je niet tot een risicogroep behoort voor hart- en bloedvatproblemen verwacht ik van 3/10e gram per week geen acute problemen. De kans op het ontstaan van problemen op lange termijn wordt groter als de frequentie en dosering stijgt of als je lichamelijke en geestelijke draagkracht door andere redenen minder wordt. Speed is vooral een lichamelijke belasting voor je hart- en bloedvaten, bloeddruk. Ik heb een paar punten die je bij jezelf zou kunnen nagaan om te beoordelen of je verdere risico's loopt met speed: 1.neem je speed omdat sufmakende effecten van weed tegen te gaan? 2. wat zou er in je leven veranderen als je geen of minder frequent speed neemt? 3. heb je zelf om een of andere belangrijke reden wel eens willen stoppen of minderen met speed? 4. Hebben er mensen in je omgeving commentaar op je speedgebruik? 5. Word je voor je gevoel enigszins afhankelijk van speed? Deze vragen stel ik omdat ook lagere doseringen speed bij vaker gebruik sluipenderwijs geestelijke afhankelijkheid en ongewenste effecten kan veroorzaken. Groeten, Martin Sijes
Vraag:
Hebben alcohol en speed invloed op het sperma van de man?
Antwoord:
Misbruik van alcohol leidt tot schade aan de vrucht. Alcoholisten lopen ook een hoger risico impotent te raken.
Bij speed lijgt dit minder duidelijk. Een toxicoloog van de Leidese universiteit sluit niet uit dat misbruik van speed een slechte invloed heeft op de zaadproductie.
We gaan in de komende periode uitzoeken of speed een negatieve invloed heeft op sperma.. We zetten dan een bericht op de site.
Vraag:
Ik zou graag willen weten hoe groot de kans is dat het fout gaat met Speed of XTC gebruik. Zullen er dan altijd bijwerkingen op treden, of is het zo dat als je je goed voelt,van te voren genoeg eet, genoeg water drinkt en niet veel slikt dat alles dan goed gaat
Antwoord:
Als je de voorzorgsmaatregelen treft die je beschrijft, verklein je de kans dat het fout gaat. Of het fout gaat of niet hangt echter af van de dosis en sterkte, de situatie waarin je gebruikt (drukte, temperatuur, soort muziek) plus je persoonlijke psychische en lichamelijke situatie. Ik kan je aanraden de voorzorgsmaatregelen te treffen die je noemt en verder goed op de signalen van je lichaam te letten. Groeten, Martin Sijes
Vraag:
Een goede avond met z'n allen Wat kunt u mij over de stof PERI(E)FITINE vertellen. Wat zijn de bijwerkingen en is het schadelijk voor het menselijk lichaam. Is het uberhaupt wel een drugssoort, waar is het eventueel mee te vergelijken. m.v.g.
Antwoord:
Dag Menno, Pervitine is een wat sterkere vorm van amfetamine. Het werkt 6-8- uur. Kijk voor meer informatie op de site bij de folder en vragen over speed.
Vraag:
Is het waar dat je speed in de koelkast of vriezer moet bewaren?
Antwoord:
Beste vragensteller,
Ik heb nooit gehoord dat dat moet. Ik zou de middelen wel goed droog bewaren.
Groeten, Martin Sijes
Vraag:
Ik heb ooit eens gelezen in een foldertje beter geen speed na
xtc te gebruiken, maar ik heb nooit begrepen waarom niet. Is er een
speciale reden?
Antwoord:
XTC en speed hebben vergelijkbare opwekkende effecten. Als je XTC en speed
na elkaar neemt, kan het opwekkende effect te sterk worden. Het draait bij
het combineren van XTC en speed vooral om de dosis en de omgeving waarin je
de drugs neemt.
Veel in een warme discotheek is nu eenmaal riskanter dan weinig in de
frisse lucht.[]
Neem je voorzorgsmaatregelen zoals voldoende rust, vocht en frisse lucht.
Let vooral op de dosis.
Overigens vermindert speed het warme gevoel van XTC.
Het combineren van drugs brengt extra risico's mee, zeker als je niet weet
hoe sterk de pil of poeder is.
Groeten, Martin Sijes
Vraag:
Waarom heb ik na/tijdens gebruik van speed,xtc,guarana altijd
hoofdpijn(zwaar hoofd gevoel dat het vanuit je nek komt).Na 2 paracetemol
trekt dit wel weg.De dagen na gebruik neemt ook altijd een bepaalde
misselijkheid toe gevoel alsof je keel helemaal volzit en je het niet weg
kunt slikken.Heb een erg schommelend bloedsuikerspiegel komt het daardoor?
Antwoord:
Beste Joycie,
Ik heb je vraag met een arts besproken. Zij zei mij dat er geen duidelijk
antwoord op je vraag te geven is omdat je allerlei verschillende klachten
noemt. Deze klachten komen ook voor bij griep of andere aandoeningen. Een
duidelijke medische verklaring voor je klachten heeft ze niet. De
keelklachten deden de arts ook denken aan een weerstandsreactie van het
lichaam. Zij vroeg zich af of je na een weekend stappen erg vermoeid bent.
Overigens hoor ik zelf vaak klagen over hoofdpijn na XTC of speed gebruik.
Zoals je weet spannen je spieren aan ("strak staan"). Dat geeft vaak
hoofdpijnklachten, ook optrekkend vanuit de nek.
Blowen en/of het drinken van alcohol bij XTC of speed geeft ook vaak
hoofdpijn.
De misselijkheid enkele dagen later kan ik echt niet verklaren. Je hoort
wel eens klagen over misselijkheid en oprispingen vanuit de maag. Maar van
een "volzittende keel" zoals jij beschrijft heb ik nooit eerder gehoord.
Ik had je graag een concreter antwoord gegeven. Je vraag over de
bloedsuikerspiegel blijft onbeantwoord.
Ik kan wel een algemene opmerking maken: sommige mensen kunnen lichamelijk
minder goed tegen middelen dan andere mensen. Het lijkt mij duidelijk dat
je lichaam het zwaar heeft om bij te komen van opwekkende middelen.
Groeten, Martin Sijes
Vraag:
Hoe zit het met het gebruiken van speed nadat ik cocaine heb
gebruikt?
Antwoord:
Zoals je wel zult weten, hebben cocaine en amfetamine beide een
vergelijkbare opppeppende werking. Speed is in het algemeen sterker dan
coke. Het effect van coke duurt ook langer.
Speed na coke geeft je dus langer een lange oppeppende werking.
Afhankelijk van de dosering kan de combinatie overigens wel zwaar en slopend
worden.
Ik weet niet hoeveel je gewend bent, maar ik vind speed na coke eigenlijk
een te zware combinatie.
dat geldt destemeer als je eventueel ook nog alcohol drinkt.
Martin
Vraag
Is er iets te vertellen over het samen gebruiken van hasj en
speed.
Ik heb er een zelf slechte ervaring mee, werd er zwaarmoedig van.
Willem de Boer
Antwoord:
Dag Willem,
Jammer genoeg is er weinig bekend over het gecombineerde effect van hasj
en speed.
Je kan verwachten dat hasj het opgefokte gevoel van speed wat kalmeert.
De zwaarmoedigheid waarover je spreekt is wellicht het gevolg van de hasj
en niet van de speed. Het is denkbaar dat je meer hasj neemt omdat speed de
effecten van hasj wat onderdrukt. Als dan het effect van speed afneemt zou
je de cannabis die nog in je lichaam is meer kunnen gaan voelen dan je
gewend bent.
Verder hebben alle combinaties van drugs soms onverwachte effecten.
Al met al kan ik je weinig nieuws melden. Als je door wilt gaan met
combineren, zou ik zeker minder hasj nemen. |
|
|
| !_PeTrUs_! |
| quote: | Originally posted by Jukx
ik las trouwens van de week op een ander board een interessant "stukje" over speed:
|
Je bent nie wies. Haha, wat een pleuris lang stuk zeg. Ben je zeker lang bezig geweest met type ofnie...
Maar bedankt voor de info
:rolleyes:
:D |
|
|
| Jukx |
| quote: | Originally posted by !_PeTrUs_!
Je bent nie wies. Haha, wat een pleuris lang stuk zeg. Ben je zeker lang bezig geweest met type ofnie...
|
valt wel mee hoor.. copy-paste, net zo makkelijk! ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|