|
[07-07-07] Beta Party V5 @ Rector, Gent
|
|
|
| Real |
| Eigeel ge zijt ne dikke homo en ge zijt niemeer gewenst op TA. OK??? |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Progrez
Eerst en vooral laat het mij siberisch koud of vinylpurisme van deze tijd is of niet. Moet ik met cd's draaien omdat 'de rest' het ook doet? Nee bedankt. Een kuddegeest heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit hebben.
|
Moet je persé krampachtig met vinyl blijven draaien omdat de rest dat niet meer doet of omdat het zogezegd "cooler" of "authentieker" zou zijn?
Ik hou oprecht van een goeie plak zwart goud onder mijn vingertoppen, maar als de vinylmarkt van mijn genre instort dan ga ik er echt niet om treuren als ik een cd'tje moet branden in plaats van een plaat te kopen. Dat heeft niks met kuddegeest te maken, maar gewoon met een muzikaal overlevingsinstinct. Dat er op die spelers functies opstaan die ik van m'n leven nooit zal gebruiken stoort me niet. Er zullen zeker dj's zijn die die mogelijkheden wel ten volle kunnen benutten, laat zij zich dan maar uitleven. Voor mij hoeft het niet, en daarom zou ik ook nooit een cdj-1000 aanschaffen. Doe mij maar lekker een basic cdj-200, meer heb ik niet nodig :) Zoals Fred het zegt: just use the best of both worlds.
Maar kom, we wijken af. De vraag is of je morgen komt, Greg, om je kritische oordeel te vellen over de dj' die gretig gebruik gaan maken van de aanwezige overdaad? |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Moet je persé krampachtig met vinyl blijven draaien omdat de rest dat niet meer doet of omdat het zogezegd "cooler" of "authentieker" zou zijn? |
Neen, dat is uw idee daarover. Ikzelf heb gewoon geen zin om te veranderen van instrument. Nu heb ik zo'n 2000 vinyls liggen en dat is allemaal aangenaam tastbare trancemuziek met een mooi stukje geschiedenis aan vast. Waarom zou ik tussen dat aantal ineens wat grijze cd'tjes steken? Het past er niet bij en geeft me niet hetzelfde plezier.
Het beste van alle twee zegt u. Misschien wel, maar dat is nu net wat vandaag de dag niet meer het geval is. Iedereen begint met - of schakelt blindelings over op - cd-spelers zonder nog maar aan vinyl te denken, en dat is een evolutie waartegen ik van tijd tot tijd graag nog eens protesteer.
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Maar kom, we wijken af. De vraag is of je morgen komt, Greg, om je kritische oordeel te vellen over de dj' die gretig gebruik gaan maken van de aanwezige overdaad? |
Neen, andere evenementen dwingen me om niet voor Gent te kiezen.
Al had ik de sets van Moisture & Garden en Luc Adriaenssens gaarne gehoord, het zal voor een andere keer zijn.
Frednova; Saai? Wees blij dat er nog eens wordt over en weer gezeverd. Anders verdwijnen alle posts toch weer in de right now :toocool: |
|
|
| FredNova |
Tja, ik heb nog eens dubbel zoveel platen als u Greg, maar je 'moet' gewoon mee (zoals Jasper zegt zeker in het prog genre)...
+ Beschikbaarheid van nieuwe nummers
+ grote aanbod
+ lage prijs
- geen leuke hoes
- geen 'vinyl gevoel'
...
en met saai had ik het op de eeuwige discussie die vooral tussen enkele 'clans' gaat :nervous: (en ook de eeuwige discussie van 'vroeger was alles beter')
maar goed, terug on-topic
tot vanavond ergens (met men koffer vol TL afiches :p) |
|
|
| Bertn |
| zijn cdspelers zelf al niet hopeloos ouderwets geworden in dit final scratch- en ableton-tijdperk?:p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|
|