return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Party Report: Magik Muzik Party in the Eau - Arnhem

SnuggLe
Feest: Black Hole recordings presents Magik Muzik

Plaats: Club Eau - Arnhem www.eau.nl

Line-up:

Fred Numf 22:00 - 00:30

Site: www.frednumf.com

Fred Numf aka Fred van Eck born in The Hague ,The Netherlands, began his DJ-career in the early 80s. This first started at small parties and later at a nightclub in Delft. After a few years he decided to move on.
Fred Numf was ahead of his time, playing progressive house, which is now very popular in England, America and Australia. John Digweed, Anthony Pappa, Sasha, Dave Seaman, Nick Warren and Chris Fortier are well-known for this particular style.

The next phase of his career took him to national and international gigs in Denmark, USA, China (Hong Kong), Hungary, Yugoslavia, Brazil, Sweden, Croatia and Germany. In The Netherlands he played in clubs like ‘Escape’ in Amsterdam, ‘MAZZO’ in Amsterdam, ‘Het Paard’ in The Hague and ‘Night Live’ in Maastricht. Fred is also a regular DJ on a few local radio stations in The Hague and Amsterdam. Fred played with international DJ’s like Anthony Pappa, Max Graham, Seb Fontaine, Chris Fortier to name a few.

In 1990 another part of Fred's career started as label manager for: Journey records, SIM records, PRO Records, PROgressive Records. John Digweed and Anthony Pappa playing a lot of tracks released on these labels exclusive from acetate before the release date. Fred worked with international producers for various labels and remixes like; Chris Fortier and Neil Kolo (Fade, USA), Anthony Pappa (Renaissance club, England), Sneaky Alien (England), Steve Porter (USA), John Johnson (England), Hardy Heller (Germany), Barry Gilbey (England) and Steve Baltes (Germany).

The next stage in his career was to show his talents as a producer. He did this in 1997, with his first single ‘Fred NuMF – Feint’. This single, licensed by Polygram, was released in Germany, Japan and The Netherlands.

"Fred Numf vs. Five Point O" is one of his projects, besides "Perpetual Two", which he produce with Etienne Overdijk. Fred has also started a new label called "Perpetual Tunes" with Etienne Overdijk, with whom he produced a lot of his latest releases. The first release of this new label was "Perpetual Two – Cosmic Chants / Future life". The reactions were really cool!! They have also released a previous "Perpetual Two" called ‘Tribal Quest" on "Hard Heels Records". This one is played by Anthony Pappa, John Digweed and Chris Fortier, to name a few.

Fred Numf mixed his first album "Universal Language", which is released through Black Hole recordings in the Netherlands.
Fred Numf and Etienne Overdijk remixed tunes like : Hardy Heller & Ray Boyé - Lovin’, The Kemists - What Exactly is Special K ?, Prototype - Control Of Sound, Way Out West - Mindcircus to name a few.

Tiesto 00:30 - 02:30

Site: www.black-hole.nl

Music has always been the biggest passion in Tiësto`s life and he felt the need to share that passion with other people. Between 1985 and 1993 he performed as a resident at several clubs in Holland and in these years he developed an important foundation.

Together with his best friend, Arny Bink, he started the record company Black Hole Recordings which provides the world with all sorts of quality dance music. On the label Black Hole Tiësto has his own Magik series, which is very succesfull all over the world.

He also mixed the first two Space Age volumes and the much respected In Search Of Sunrise 1 and 2. His remix of Delerium feat. Sarah McLachlan - The Silence was the first house track ever broadcasted on daytime radio in north america and was four weeks in the U.K. Top 10 chart.

He is currently working on his first artist album. In 2001 Tiësto started a new Black Hole label, Magik Muzik, which will provide the world with Tiësto`s finest productions and his favourite tracks. The first release is his new single, Flight 643, A big hit around the world. His solo album, In My Memory, is scheduled for a October 2001 release.

He performs at the best clubs and parties all over the world and has a 2001 residency every tuesdaynight at Amnesia, Iibiza . Tiësto also loves to do 6 hour solo sets, under the trademark WWW.TIESTOSOLO.COM, and is one of the few who has the ability to take the crowd on a true Magik Journey.

Montana 02:30 - 05:00

Site: www.dj-montana.com

DJ Montana was born in Breda, The Netherlands on 29-10-1976. At the age of 14 he was already involved with music, making elemental house tracks together with DJ Tiësto. At 16 he started to play at club `Spock` in his hometown, first once a week and nowadays still as a resident. Montana plays different styleS of music in his sets. After opening with rhythmic and grinding club music, he usually falls back on techno tunes with bouncing grooves.

In 1999 Montana compiled and mixed his first compilation on Black Hole Recordings, Space Age 2.0, together with DJ Tiësto. A year later, he takes Space Age 3.0 to a whole new level all by himself, and makes it perfectly clear he`s capable of telling his own story. Space Age 4.0 was released early 2001 and has again taken DJ Montana to a higher level.

Montana is a producer of great techno tracks as well, and has had several 12" releases on Black Hole and Avanti. Nowadays Montana plays many gigs around europe, south-america and israel, he holds a residency at the famous Wildlife parties in amsterdam, and has this year rocked most of the big summer festivals, such as Mysteryland, Dance Valley and Impulz Outdoor.

Report:
6 april was het tijd voor een Magik Muzik party, onder regie van het befaamde BlackHole label. In beide Eau's, Arnhem en Den Haag, zouden de sterren van dit label hun plaatjes draaien. Fred Numf, Tiesto en Montana in Arnhem, en Dazzle, Cor Fijneman en Tiesto in Den Haag. Er werd besloten om naar Arnhem te gaan, wat stukeen dichterbij was, plus de line-up was (naar mijn mening) beter.
Na berichten over superdrukte bij de Tiesto-solo's en andere feesten waar Tiesto kwam, besloot ik maar vroeg aanwezig te zijn om niet al te ver achteraan in de rij te staan. Er was namelijk ook helemaal geen presale, dit in tegenstelling tot de Eua in Den Haag. In Arnhem aangekomen om 21:30, het zou om 22:00 beginnen, kwamen we er tot onze verbazing achter dat er pas 2 mensen voor de deur stonden. "Ja we willen wel op tijd voor Tiesto zijn he?" werd gezegd. Zet Tiesto op een flyer en vele mensen worden gek. Een beetje overdreven, want bij BlackHole is er nog zat ander talent....

Omdat er nog niemand was werd besloten een cafe te bezoeken, met zicht op de Eau. Binnen kwamen we Ding Chavez tegen met een vriend. Later op de avond ook nog Tango die er met een paar vrienden was. Erg relaxed allemaal, een geslaagde meeting. Ding was alle platen de hele avond maar even bij naam aan het noemen :)

22:00 ging de toko dan toch maar open, en na 15 minuten in de rij te hebben gestaan (ze fouilleerden ERG streng bij de deur), waren we dan eindelijk binnen. De damage voor deze avond was 15 Euro, wel een redelijk bedrag.
Binnen was grootmeester Fred Numf, welbekend van de Univeral Language dubbelaar, de boel aan het opwarmen. Iedereen stond een beetje mat te kijken, weinig mensen durfden op de dansvloer te bewegen, op een oud lelijk stel na (een vrouw van 45 in lelijke string met apenpak aan en bijpassende homo in een visnet) en een mongool die dacht dat hij kon dansen..not!).
(Edit op last van mijn vriendin :): Anke stond als een van de eerste te dansen op het podium natuurlijk... )
Fred Numf vertelde dat Universal Language 2 in de maand Mei op het BlackHole label uit zou komen! Daarop staan een paar nummertjes van zijn zeer relaxte set. Hij bouwde het heerlijk progressive op... van slow en relaxed naar steeds harder. Veel titels van platen heb ik niet kunnen herkennen (behalve de superplaat Trancesetters - The Saga), maar dat is naar mijn mening alleen maar beter. Het publiek begon ook een beetje te bewegen, zij het nog erg mat.
Rond 00:15 uur kwam Tiesto ook binnen, en begon een beetje een praatje te maken met wat mensen, waaronder Ding Chavez. Duidelijk geworden is dat hij zeker op Lowlands gaat draaien...

Tiesto begon rond 00:30, en het publiek had er meteen zin in. Het was te zien dat veel mensen speciaal voor Tiesto waren gekomen, omdat ze helemaal uit hun dak gingen op een niet zo bijzondere set. Tiesto draaide voorspelbaar en rustig, met veel breaks erin. Veel mensen stonden tijdens de breaks echt te kijken van "Huh, wat moet ik nou doen?", beetje apart.
Nummertjes zoals Lethal Industry, Dreamcatcher - I dont wanna lose my way (magik muzik remix), Paul Oakenfold - Southern Sun en nog wat bekende platen kwamen voorbij, maar echte knallers zaten er in het begin niet bij.
Pas aan het eind, om de overgang naar Montana te maken, kwam hij een beetje los. Op Katana - Fancy Fair ging de boel dan eindelijk een beetje los, en begon Tiesto te knallen. Wel een uur te laat, want hij had nog maar 15 minuten te gaan.
Over het algemeen was Tiesto dus niet zo bijzonder, omdat het een hele voorspelbare Tiesto set was, zonder echte verassingen.
Na het einde van Tiesto werd het ook meteen een stuk rustiger! Echt een beetje jammer die mensen, maarja, dat soort TMF-volk loopt er nu eenmaal rond. Verder was het publiek de hele avond wel oke: geen vechtpartijen en dat soort zaken. Nog wel redelijk wat 'echte' party people. Ook de grootste Tiesto-fans op aarde waren natuurlijk weer aanwezig: Sido & Sander..de Bouma Brothers. Nog even wat gepraat met Sido, en ik verbaas me iedere keer weer dat ze echt 99% van de feesten waar Tiesto draait bezoeken, naast al die busreizen naar Engeland. Echt top!!
Doordat veel mensen na Tiesto dus naar huis gingen werd het wel een stukkie rustiger waardoor er wat relaxter gedanst kon worden.....

....en dansen moest ook wel gebeuren, want het was tijd voor: Montana!!
De rijzende (Techno-)ster van BlackHole had jammerlijk Jack Prongo - Rocket Base & Marc Norman - Overkill niet bij zich, maar dit mocht te pret niet drukken!
Montana was voor mij al een held na zijn Space Age 4&5, het optreden op het Mainstage op Dance Valley (al was het een beetje vroeg) en zijn knallende set op de BlackHole special in Leeuwarden ('t Vat 69), en wat hij nu weer liet zien bevestigde zijn heldenschap! Hij draaide weer super... energiek, hard en lekker!
Platen zoals Speedy J - Electrostatic Deluxe, Bjorn Svind - Man over Board, Green Velvet - La La Land (ZZino vs Filterheadz Remix), Secret Cinema vs Private Productions - Gung-Ho, Tomaz vs Filterheadz - Los Hijos Del Sol (4 Sun), Mauro Picotto - Iguana (lijkt op Serendipity!!), Aftersun - Lovers (Sinesweeper Staggermix), Michel De Hes Vs. Grooveryard - Compound, alsmede wat lekkere eigen nummertjes. Sjezus wat een heerlijk stampwerk, in een Eau die nu niet al te vol was. Ding miste natuurlijk weer het beste stuk van de set, omdat hij zo nodig naar boven moest :) Al met al dus een superset van Montana, die in tegenstelling tot Tiesto, wel een flink energieke set afleverde.
In een interview met Montana in de Basic Grooves was te lezen dat Montana niet teveel geassocieerd wil worden met Tiesto en trance: "Ik heb me nooit aangepast en wilde altijd mijn eigen muziek maken. Ik vind trance echte 'Mickey Mouse House'. Ik kan ook wel trance maken en misschien verkoopt het ook nog beter. Je hebt zo een hit, kijk maar wat er in de top40 staat. Het is gewoon niet mijn ." en "Het is zeker niet zo dat mijn carriére door Tijs aan het rollen is gegaan. Ik ben op eigen krachten gekomen waar ik nu sta. Ik heb mezelf altijd moeten bewijzen en ik heb mijn eigen stijl behouden. Daar pluk ik nu de vruchten van."

Rond vier uur hielden de beentjes er toch echt een keer mee op. Het was wel weer goed geweest voor deze nacht. De terugreis richting Didam werd gaar ingezet, Ding Chavez achterlatende in de Eau :)
Tango was al iets eerder vertrokken.
Conclusie: Een top feest, met goede (ondergewaardeerde) DJ's zoals een knallende Montana en relaxte progressieve Fred Numf, en een Tiesto die zijn sterallures niet waar kon maken... Black Hole is nog steeds HET Label!!

Cijfers:

Deurbeleid: 6,5, erg streng gefouilleerd, per vier naar binnen. Gelukkig was de rij niet lang.

Publiek: een 7tje, veel mensen kwamen alleen voor tiesto, en er waren redelijk wat huppelkutjes.

Plee: 8, erg schoon en netjes, voor 50 eurocent

Sfeer: 8, was goed, geen gedoe geen vechtpartijen, alleen kwam iedereen pas laat op gang

Totaal: Een dikke 8,5!! Superfeest...

Greetz,
SnuggLe
Bouma-Bros
Om de rapportcijfers even compleet te maken:

Rapport Snuggle: 10! :cool:

Heel goed veslag dit, perfecte weergave van de avond, leest lekker weg ook.

Leuk nog even kennis met je te hebben gemaakt Snuggle. De sfeer was zowieso erg ok, al kwam het inderdaag wat laat op gang, maar das wel vaker het geval in Arnhem....

Tiesto was inderdaad niet uitzonderlijk goed. Zeker wel een kwaliteit set, die mixtechnisch perfect in mekaar zat, maar de vonk naar het publiek sloeg maar zelden over, wat altijd juist zo typerend is bij de meeste sets van Tijs.

Al met al een geslaagd feest! Zeker voor herhaling vatbaar....

Grtz, Sido
Optimus
quote:
Originally posted by SnuggLe
Anke stond als een van de eerste te dansen op het podium natuurlijk... )

foto's?:D:D:D
SnuggLe
quote:
Originally posted by Bouma-Bros

Tiesto was inderdaad niet uitzonderlijk goed. Zeker wel een kwaliteit set, die mixtechnisch perfect in mekaar zat

Ja oke, daar heb je wel gelijk in. Mixtechnisch gewoon goed in elkaar, maar ik vond er teveel breaks inzitten. Mixtechnisch is er nooit wat aan te merken op Tiesto :) Hijs nog steeds een held hoor..

Greetz,
SnuggLe
T.H.C.
wow echt een supper raport dit, ook leuk om te lezen dat tiesto dit jaar op lowlands zal verschijnen,zal ik bij zijn.
en die montana had ik ook wel willen horen "Platen zoals Speedy J - Electrostatic Deluxe, Bjorn Svind - Man over Board, Green Velvet - La La Land (ZZino vs Filterheadz Remix), Secret Cinema vs Private Productions - Gung-Ho, Tomaz vs Filterheadz - Los Hijos Del Sol (4 Sun), Mauro Picotto - Iguana (lijkt op Serendipity!!), Aftersun - Lovers (Sinesweeper Staggermix), Michel De Hes Vs. Grooveryard - Compound, alsmede wat lekkere eigen nummertjes. Sjezus wat een heerlijk stampwerk"
:eyes:ik ga meteen wat van hem opzoeken

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland