|
|
| jeronimo_jd |
| voor mij is retro definitely een stijl, die toch wel duidelijk te onderscheiden is van andere house stijlen. Velen beschouwen echter veel oude house gewoon als retro, zoals, 2 fabiola - magik flight of 2 unlimited toestanden, maar da is voor mij geen retro. retro= robert armani, cherrymoon, on cocaine, funkin serious etc |
|
|
| Bertn |
| er zijn veel mensen die tegenwoordig ook over "retro" praten als ze het hebben over 2 unlimited begin jaren 90 en zo:) |
|
|
| jeronimo_jd |
| idd, en waarschijnlijk hebde in andere stijlen, de rock scene enzo ook wel retro, maar daar ken ik nie veel van |
|
|
| Fomas |
Ik begrijp de verwarring. Iedereen heeft wel een bepaald beeld van retro afhankelijk van zijn/haar achtergrond. In feite zou '95 inderdaad een goed breukjaar kunnen zijn. Maar de vraag ontsproot zich op de laatste editie van Retro house @ Fuse toen Yves Deruyter plots 'Motorcycle - As the rush comes' draaide. Ik hoop dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat ik zelden een plaat zo ongepast heb horen passeren. En wat dan te doen met platen als 'Mory Klein - Kick that bass', 'Zicky - She wanna' of 'Ixxel - Drop that beat' die, los van hun kwaliteit, toch ook algemeen beschouwd worden als retro hoewel ze eind jaren '90 pas uitkwamen? Is daar dan ook een te-belachelijk-voor-woorden-naam voor net als neo-trance?
Daaruit volgt dan nog de vraag wat de maatstaf is vooraleer je kan spreken van een classic? 'love is an ocean' is er uiteraard 1, maar platen als 'as the rush comes' en 'swing 2 harmony' zou ik toch liever pas over enkele jaren op een classicsavond tegenkomen. De grens is vaag, maar er moet toch een soort van consensus of een (kleine) meerderheid zijn die daarover een bepaald beeld heeft. |
|
|
| MikeVee |
| quote: | Originally posted by Fomas
Yves Deruyter |
:toocool: als Hij dat speelt is het retro :toocool:
Zo, ben ik iedereen voor |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|