return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Wat is retro?

Fomas
Ik vraag me af wat men nu onder retro moet verstaan. Aanvankelijk dacht ik aan 2000 als breukjaar, maar bij nader inzien zijn er toch nog verschillende platen in 2001/2002 die ik ook eerder bekijk als retro. Dit zijn dan vooral platen van de C-dance/Atlantis/Bonzaï-periode waar ik nog vaak nostalgisch terug aan denk.
Xilver
Denk dat 't eerder op een stijl toepassing heeft dan op een jaartal. En dan nog kan je retro op verschillende manieren verstaan. De retro zoals Robert Armani - Hit Hard of retro trance zoals RMB - Love Is An Ocean.
djcresto
quote:
Originally posted by Xilver
Denk dat 't eerder op een stijl toepassing heeft dan op een jaartal. En dan nog kan je retro op verschillende manieren verstaan. De retro zoals Robert Armani - Hit Hard of retro trance zoals RMB - Love Is An Ocean.

Deel die mening. Love is an ocean is imo geen retro maar classic trance.
MikeVee
Alles tot en met begin jaren 90 is retro :o
Push2005
quote:
Originally posted by Xilver

Zo voelde ik het ook aan ja.

Platen als café del mar zijn wel 'retro' in de betekenis van wat ouder zijn; maar ik gebruik de term ook liever voor een stijl :)

Het wordt doorgaans wel door mekaar gebruikt; vandaar de verwarring misschien ?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium