|
|
| Shadowkid |
Ik ben totaal niet bekend met die term "Neo-trance" (buiten het feit dat ik die term hier een paar keer zag vernoemd worden), maar als het tracks als die "Aril Brikha - Winter" inhoudt, then bring it on. Iemand die trouwens wat meer voorbeelden kan geven van wat ze onder die naam verstaan?
Die track vind ik trouwens gewoon min of meer trance zoals het hoort. Het heeft imo alles wat voor mij een trance-track moet hebben. Hopelijk wordt die afschuwelijke term "Neo-trance" nooit als naam gebruikt voor wat voor mijn part eigelijk gewoon trance mag genoemd worden. Het is de naam iig meer waard dan 90% van de huidige trance. |
|
|
| Push2005 |
Die brikha is voorlopig eerder een uitzondering vanwege de extreme melodische zijde. Neo-trance wijst gewoon op het terug binnenbrengen van het melodische aspect (dikwijls ontleend uit trance) in minimal/elektro. Eigenlijk omvat de term dus minimal/elektro/tech-house/ enzovoort
Algemeen zijn dit enkele leuke voorbeelden ervan (samples kan je op beatport zoeken); een bredere waaier aan tracks:
Deadmau5 - Faxing Berlin
Umek - Carbon Occasions (zeker checken!)
Mark Knight & D. Ramirez - Columbian Soul
Gregor Tresher - Full Range Madness
Mark Knight - Susan
Ernesto - Deep Trans Bonus
Daniela Stickroth - Chest In The Attic (Original Mix)
...
Stuk voor stuk tracks die op melodische wijze iets vernieuwends te bieden hebben t.o.v. het uitgemelkte ASOT trancegedoe. |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by TOR
Dat is toch ook nergens gesuggereerd in deze thread? (*edit* lees net Benny's dwaze post :p) |
Ik zei 'hopelijk', mogen we dan niet dromen? :D |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Push2005
Stuk voor stuk tracks die op melodische wijze iets vernieuwends te bieden hebben t.o.v. het uitgemelkte ASOT trancegedoe. |
Ik herinner mij anders dat Armin een halfjaar geleden in het begin van zijn ASOTs toch experimenteerde met tracks die meer bij house/elektro enz lagen dan bij trance. Op alle boards is daar toen tonnen kritiek opgekomen, dus wschl daarom dat hij het nu niet meer probeert.
Dat "trance" genoemd wordt op stubru zonder dat ze erop zitten te kakken is trouwens ongetwijfeld een enorme doorbraak. We zijn hier al jaren het genre dat wordt geassocieerd met platte muziek, johnys en sensation white. Het wordt tijd dat dat eens opnieuw verandert:-) |
|
|
| Xilver |
| White Sensation, Bertn. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|