return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 
Trance op StuBru

Estuera
quote:
Originally posted by Blue Sky 99
Zolang het beperkt blijft heb ik er niets op tegen. Een apart programma waarin trance aanbod komt hoeft geen slechte zaak te zijn. Maar overdag tussen bijvoorbeeld een Snow Patrol en een Damien Rice hoef ik echt geen trance track te horen.

Zolang het goede tracks zijn vind ik dat anders prima, voor mij hoeft het echt niet zo elite te zijn hoor.

( Natuurlijk bekijk ik het ook wel van een ander standpunt aangezien ik er m'n brood ook mee moet verdienen ;) )
Devilex
Een beetje energie mag er toch nog inzitten vind ik, anders zou het maar een slaapverwekkende boel worden om daar een hele nacht op te luisteren.

En nu zal het wachten worden tot deze stijl ten volle wordt opgepikt door dj's zoals Sven Vath en dan zal alles wel snel in een stroomversnelling geraken.

Beetje gelijkenissen met de periode 93' 94' toen trance voortvloeide uit de early house.
Estuera
quote:
Originally posted by Devilex
Een beetje energie mag er toch nog inzitten vind ik, anders zou het maar een slaapverwekkende boel worden om daar een hele nacht op te luisteren.

En nu zal het wachten worden tot deze stijl ten volle wordt opgepikt door dj's zoals Sven Vath en dan zal alles wel snel in een stroomversnelling geraken.

Beetje gelijkenissen met de periode 93' 94' toen trance voortvloeide uit de early house.

Energie is niet hetzelfde als snelheid he ;)
Een track opvoeren is slechts een van de manieren om energie te creeëren maar zeker niet de enige.

En idd ik wacht ook :) maybe kan er eindelijk weer eens iets positiefs met trance gebeuren :)
TOR
quote:
Originally posted by Blue Sky 99
Maar overdag tussen bijvoorbeeld een Snow Patrol en een Damien Rice hoef ik echt geen trance track te horen.

Dat is toch ook nergens gesuggereerd in deze thread? (*edit* lees net Benny's dwaze post :p) Voorlopig bestaat daar namelijk nog geen enkele kans toe. Djuma Soundsystem komt af en toe 's piepen overdag, maar met platen als Winter zie ik dat niet direct gebeuren. Niet te hard van stapel lopen dus, hehe. Al vond ik het gebruik van de term 'trance' wel revolutionair, omdat StuBru traditioneel een afkeer heeft van alles wat daarmee te maken heeft.

quote:
Originally posted by Push2005
Voor trance ga ik alleszins niet akkoord
Kijk maar naar Tiesto's album; een punt van kritiek is hoe belachelijk traag die nummers zijn (131 BPM, lol); maar hij moet ze dan wel zelf aan +5% in z'n sets steken. Trance mag niet teveel aan snelheid inboeten.

Alles hangt af van de soort trance natuurlijk. Een stevige uplifter klinkt niet op 130bpm, maar omgekeerd werkt een iets groovier tranceplaat niet op 140bpm.

En ik volg Jonas volledig in zijn eerste post. :)
@ Jasper: die superbommen zullen steeds occasioneler worden, hé. Ik zie het echt wel als een genre dat kan en zál groeien.
Config
er zit inderdaad nog wel een groeimarge in dit genre. Ik heb er ook niets op tegen. Uplifting doet me al een tijdje bijna niets tot niets meer en dan is dit genre echt nog wel es een verademing voor mij. Bovendien nadert een plaat als 'Winter' echt dicht de grenzen van progressive trance, trance. DE stap maken naar trance is nu toch makkelijker. Zelf vind ik het al een heel positief punt dat we eindelijk nog eens wat deftige melodieën terughoren hierdoor, dit is gewoon puur trance voor mij. Die tragere bpm heb ik niets op tegen; zoals Jonas al zei geeft het wel een iets 'lekkerder' karakter aan een track, iets dansbaarder, en misschien is het voor een land als België waar Jump en Hiphop hard floreren de gulden middenweg voor mensen die van beiden weinig kaas gegeten hebben. Luc zei dat de tragere BPM van het nieuwe album van Tiesto door velen aanzien wordt als één van de grootste minpunten van het album, maar persoonlijk heb ik er niets op tegen, ik vind het zelfs beter zo. Tussen Tiesto & die neotrance ligt nu misschien nog een grote kloof, maar die kloof is kleiner geworden en de bpm is inderdaad al naar beneden aan het gaan. Dat die uplifting tranceproducers dat nu maar eens gaan zien als een teken aan de wand dat er verandering nodig is, en dat ze zich nu zelf maar es gaan dubbel plooien om terug kwaliteit in onze richting te sturen, want zoon tyasbrol moet ik niet meer.
Anyway, we zullen zien of er zich inderdaad een nieuwe kentering aan het vormen is. Het feit dat Stubru zoon track draait wil gewoon al iets zeggen.. StuBru is voor mij toch de alternatieve radio bij uitstek, als ze daar zo'n track spelen moet het misschien zijn dat trance als een alternatief genre aanzien wordt dezer dagen? Ik weet het persoonlijk niet, maar ik zou er best mee kunnen leven. Het zou tenminste een teken zijn van leven naar vele luisteraars die wellicht denken dat er niemand nog trance produced dezer dagen.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium