return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 
Trance op StuBru

FredNova
quote:
Originally posted by Bertn
bij veel van die nieuwe "trance" platen kan je nog bezwaarlijk van trance spreken. het is niet omdat er melodie in een plaat zit dat het ook trance mag genoemd worden he:-)

klopt

en net omdat er 'van elk genre wel wat in zit' gaat het een breder publiek aanspreken
en als er dan een leuke melodie in voorkomt valt het woord 'trance'
Push2005
Niet akkoord. De structuur van dergelijke tracks hebben veel weg van trance. Het is natuurlijk niet trance only; net zomin is het zuivere techno of echte minimal. Zoals gezegd is het genre-mixend/overstijgend... Maar al bij al gezien heeft het het meeste weg van trance; vandaar dat ze dat onder de waaier 'neotrance' plaatsen. Dikwijls zijn de dominerende elementen in die tracks de strings(soms zelfs supersaws)/melodieën, ja. Maar dat maakt het sowieso toch al een stuk tranzier. De bassline is dan weer van elders ontleend.

Zo'n gregor tresher plaat leunt in mijn ogen 100x meer aan bij trance dan alle sunloungers bij mekaar (wat zogezegd wél onder de noemer trance doorkan :confused: )

Het is dus maar een kwestie van perceptie. Echte trance is eigenlijk gewoon (bijna) dood. Maar als je die tracks analyseert komt het overwicht van invloeden uit oude tranceplaten.
Bertn
als je het vergelijkt met de trance voor 1997, akkoord. maar daarna is trance toch een vrij specifieke structuur gaan aannemen dankzij de Hollanders, en dat lijkt niet op wat tegenwoordig onder de noemer "Trance" op pakweg stubru wordt gedraaid:-)
FredNova
Vanmorgen iets voor 7u op StuBru (grote PVDV ochtendshow): Aril Brikha - Winter
Real
Die Peter Van De Veire was gisteren 'dj' op de TD in Geel. Wa nen belachelijke aap. :wtf:

En gisteren had ik een bepaalde plaat van Chilled Out Euphoria op StuBru gehoord. Ik weet wel niet precies meer welke. 't Is nu niet bepaald trance, maar ik schrok nogal!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium