|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Marc Romboy & Stephane Bodzin - Phobos |
:crazy: :crazy: |
|
|
| djcresto |
| Nu ik eraan denk, zaterdag in de videotheek, zo rond half 9, kwart voor 9 hoorde ik een zeer goeie plaat met trance invloeden, kbegon bijna spontaan te dansen :D. En toen stond de radio daar ook op Switch. |
|
|
| Belgian Bonzai |
| Hoe meer trance, hoe liever. |
|
|
| Fomas |
| quote: | Originally posted by TOR
Enkele platen van het Gui Boratto album (Chromophobia) neigen ook naar trance. |
Vreemd genoeg was ik net zijn cd aan het beluisteren toen ik dit las (volledig op http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/33536390). Een paar redelijk sterke nummers en een paar mindere, maar Xilo springt er wel degelijk uit. Misschien wel een verwijzing naar de Leuvense locatie die 24 maart tot aan de nok vol zal zitten en hopelijk niet enkel voor 'Winter'... Fans van Gui Boratto zou ik ook zijn remix voor 'Monoroom - Memory Inc.' kunnen aanbevelen -> www.myspace.com/monoroom. Het zou even goed een remix van Depeche mode kunnen zijn. Eveneens de originele versie is een pareltje wat je onder (sta me toe even te fronsen) neo-trance zou kunnen catalogiseren. De stijl is niet echt nieuw te noemen, maar zulke melodieën zijn spijtig genoeg al langer dan vandaag niet meer te vinden in de platenwinkel onder het label 'trance'. Mijns inziens denken verstokte trancehaters, die de stijl enkel van MTV&co moeten kennen, daardoor dat ze iets (ver)nieuw(end) in handen hebben en blijven de verstokte trancefanaten achter met nintendodeuntjes.
| quote: | | Originally posted by Bertnhugg & pepp - snabeln blijft voor mij nog steeds hét typevoorbeeld van hoe je trance, elektro en minimal kan mengen in de perfecte danceplaat. Jammer dat de andere platen van dit project véél minder trancy klinken... |
John Dahlbäck lijkt wel vaker de verschrikkelijke neiging te hebben om maar 1 goede plaat onder een project uit te brengen. Deze keer valt 'Beckster - Howyadoin'(samen met David Ekenbäck) op de Greetings EP te beurt(http://www.discogs.com/release/690870). Minder bekend en rustiger dan snabeln, maar ook weer een onterechte b-kant. Nog 2 goei platen en ze kunnen ne volwaardige 'best of' uitbrengen. |
|
|
| Pumaz |
Iemand enig idee hoe de term 'neotrance' onstaan is ?
Want 'mcprog' is eigenlijk gewoon hier op TA ontstaan, en hierbuiten ben ik hem ook nog niet tegengekomen..
Er mogen een paar van jullie trouwens een schop in uw gat krijgen, wat sommigen onder 'trance' verstaan :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|