|
|
| CygnusX |
Er was nog geen thread over de cd zelf meen ik.
| quote: | DJ Tiësto zal begin april zijn nieuwe album "Elements Of Life" uitbrengen.
"Het is een erg experimenteel album geworden dat diverse muziekstijlen als rock en trance weet te combineren", zegt de sympathieke Nederlander. "Het is de eerste keer dat ik niet voor een bepaald genre koos. Maar ik heb altijd van rockmuziek gehouden, en ik heb daar altijd al iets mee willen doen".
"Elements of Life" bevat twaalf songs, waaronder enkele bekende deuntjes. "Dance4Life" was in 2006 al een grote hit in de charts. Het nummer, met medewerking van Maxi Jazz, moest de aandacht vestigen op de aidsproblematiek. Andere songs op de tracklist zijn "Ten Seconds Before Sunrise", "Carpe Noctum" en "Bright Morningstar."
Gastvocalisten zijn Brian Transeau op "Break My Fall" en singer/songwriter Charlotte Martin op "Sweet Things.
Ter ondersteuning van het album zal Tiesto op wereldtournee gaan. Die zal halt houden op 19 mei 2007 in de Ethias Arena in Hasselt. |
Ik kijk erg uit naar zijn nieuwe nummers. Zonde dat Dance4Life erop zal staan. |
|
|
| Config |
Dance4Life staat er dan toch op? zonde.. hopelijk een radio edit dan :)
dat overschakelen op rock stemt me toch ontevreden. Moby heeft de laatste 2j een bijna volledige overstap gemaakt naar rock en die heeft me toch diep teleurgesteld. Bring back the good old days van '18' of 'Play' of verder terug naar platen zoals Hymn :)
anyway, het eindresultaat op Elements of Life wil ik best wel eens horen :) |
|
|
| CygnusX |
In New Releases is er zopas ook een thread over gemaakt, met de tracklist:
Tiesto - 'Elements for Life' - Tracklisting
1. Ten Seconds Before Sunrise
2. Everything feat. Jes
3. Can You Feel Me feat. Julie Thompson
4. Carpe Noctum
5. Driving To Heaven
6. Sweet Things feat. Charlotte Martin
7. Bright Morningstar
8. Break My Fall feat. BT
9. In The Dark feat. Christian Burns
10. Dance4Life feat. Maxi Jazz
11. Elements Of Life
12. He's A Pirate (Tiesto Remix) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Config
dat overschakelen op rock stemt me toch ontevreden. |
Mij ook. Geen idee wie die trend in gang heeft gestoken, maar het bevalt me geenszins. :( Sommige mensen zullen het ongetwijfeld als een verrijking zien, maar ik beschouw het veeleer als een verarming omdat de eigenheid van elektronische muziek volledig verdwijnt. Ik walg van Chasing Cars en alle gelijkaardige remixes met elektrische guitaren en mannelijke vocalen. Laat die platen in godsnaam in hun oorspronkelijke context functioneren. Ik ben traditioneel geen hokjesdenker, maar hier neem ik toch een rechtlijnig standpunt in. |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by CygnusX
12. He's A Pirate (Tiesto Remix) |
staat die er dan ook op? :conf:
'slechts' 10 nieuwe tracks dus..
| quote: | Originally posted by TOR
Mij ook. Geen idee wie die trend in gang heeft gestoken, maar het bevalt me geenszins. :( Sommige mensen zullen het ongetwijfeld als een verrijking zien, maar ik beschouw het veeleer als een verarming omdat de eigenheid van elektronische muziek volledig verdwijnt. Ik walg van Chasing Cars en alle gelijkaardige remixes met elektrische guitaren en mannelijke vocalen. Laat die platen in godsnaam in hun oorspronkelijke context functioneren. Ik ben traditioneel geen hokjesdenker, maar hier neem ik toch een rechtlijnig standpunt in. |
Ik heb over het algemeen niets tegen remixes van rockplaten. Onder de voorwaarde dat ik de originele versie dan nog niet ken. Er zijn remixen van rocknummers die ik echt heel sterk vind omdat ze op een originele manier geremixed zijn. Als ik de original al ken dan ik zoon remixen meestal minder smaken..
Al kan ik het grote succes van de remixen wel begrijpen, aangezien ik ervan overtuigd ben dat vele luisteraars in de Trance scene wel weinig naar rock zullen luisteren en die originele platen dan ook niet zullen kennen. Voor hen zijn die platen volledig nieuw en geen rip-offs of schaamteloze remixen. In dat opzicht begrijp ik het succes van die remixes wel.
Maar volledig overstappen op rock en enkele rockplaten op een album gaan zetten, daar zie ik dus totaal het nut niet van in.. Er zijn al rockbands genoeg, en als er producers zijn die dan toch wat rockplaten in hun album willen, dat zij er dan direct een volledig album van maken en het onder een andere alias releasen.. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|