return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 
Tiësto - Elements Of Life (het album)

TOR
Ik heb ook 's de tijd genomen om het album van naderbij te bekijken. De gemiddelde score die ik heb toegekend is 5,6/10, wat genoeg zegt over de kwaliteit ervan. Ik ben het volledig eens met Bertn als hij zegt dat dit het zwakste album is van Tiësto tot nu toe. En dat is bijzonder frustrerend, want je weet dat Tiësto het in zich heeft om een sterke productie in elkaar te stoppen. Elements of Life is echter veel te wisselvallig. :(

01 Ten Seconds Before Sunrise
Mooie opener met geweldige pads en een epische harmonie. Die chant maakt het af natuurlijk, al zit er precies een lelijke delay/reverb op. Een ander minpunt is de simpliciteit van de productie, die op sommige plaatsen opnieuw wat leeg klinkt. 7,5/10

02 Everything
Hmm, dit klinkt totaal niet als Tiësto, veeleer als één van de standaard pop-danceplaatjes die je in de zomer op Donna hoort. Leuke synth op het einde en wat meer oog voor detail dan Tijs normaliter heeft, maar dergelijke platen kunnen me absoluut niet boeien. 4/10

03 Do You Feel Me
Deze plaat spreekt me dan weer veel meer aan. De vocals zijn een stuk subtieler en minder poppy dan in Everything. De productie klinkt heel warm en afgewerkt ook. Good stuff. 8/10

04 Carpe Noctum
Traffic deel 2. De eerste anderhalve minuut klinkt veelbelovend met een leuke kick en goede percussie. Dan komt de baslijn erbij en gaat het gestaag bergafwaarts. De plaat is eigenlijk wel hilarisch, meerdere malen strijk gelegen met de wendingen die Tijs eraan geeft. Cheesefest tot de derde macht. 4/10

05 Driving to Heaven
Vreemde plaat die geen specifieke bedoeling lijkt te hebben. Voor een normaal album was deze plaat allang geschrapt, het geheel klinkt alsof Tijs zich uit verveling 's achter de pc heeft gezet op een zondagnamiddag. Niet onder de indruk. 3/10

06 Sweet Things
Meeslepend refrein, een stuk origineler ook dan Everything. Mooi plaatje. 7/10

07 Bright Morningstar
Dit is de kwaliteit die ik liever over het hele album heen had gezien. Volle sound en veel interessante details. Sterke productie samen met BT. 8/10

08 Break My Fall
Deze plaat lijkt dan weer nergens naar. Een volwassen versie van K3, zo beschouw ik het. Geen idee wat beide heren bezielde, maar de vocals zijn echt van een bedroevend niveau en verknoeien het toch wel sterke instrumentale gedeelte. 3,5/10 – Een dub zou 7/10 hebben gekregen.

09 In The Dark
De radiovriendelijkheid van het album neemt toe. Dat geldt ook voor mijn weerzin en braakneigingen. Iemand moet in navolging van deze plaat 's een chop maken van Tijs met het gebit van Regi. Dan hebben we ineens de sound van deze plaat vast op beeld. 3,5/10

10 Dance4Life
In tegenstelling tot de meesten vind ik dit best een acceptabele plaat, omdat het geheel verfrissend klinkt ten opzichte van andere anthems. Geen geniale productie uiteraard, maar zeker aanhoorbaar. 6/10

11 Elements of Life
Een symfonisch aandoende plaat kon niet ontbreken op het album natuurlijk. Afgezien van de intro vind ik het geheel best meevallen eigenlijk. Een toppunt van originaliteit is het zeker niet, maar de harmonie geeft je een goed gevoel en zal ongetwijfeld voor een uitzinnige sfeer zorgen in Hasselt. 6/10

12 He's a Pirate (Tiësto Remix)
Nooit een fan geweest van deze plaat, maar ironisch genoeg is dit één van de betere op het album. Ik vind het concept nog steeds cheesy maar gelet op de andere platen moet ik dit een 7/10 geven. :toothless
C.E.U.N.E.N
Waar hebben jullie allemaal de cd gehaald?
Real
:thepirate
MikeVee
quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Waar hebben jullie allemaal de cd gehaald?

Free Record Shp natuurlijk, wel even aandringen want ze verkopen die voorlopig enkel onder de toog wegens officieel nog niet uit :D
C.E.U.N.E.N
Bedankt. Voor hoeveel € heb je hem gekregen?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium