return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 
Tiësto - Elements Of Life (het album)

Push2005
Ik zal eens een klein reviewke geven van het album:

01. Tiësto - Ten Seconds Before Sunrise
Wat een heerlijke opener: lekker episch en melodieus. De intro is alvast genieten, de baslijn komt er ietwat dof in maar voor de rest is dit toch wel de highlight van het album. Trance pur sang en no nonsense. Zeldzaam dezer dagen.
9/10

02.Tiesto Feat Jes - Everything
Leuke vocaltrack. Het cheesegehalte ligt gelukkig vrij laag en de vocals zijn zeer catchy, een goede combinatie dus. Als je je kan vinden in Jes' stem is deze track best genietbaar. Een beetje raar om van Tiesto naar het einde toe zo'n "zomerse" synths te horen, maar het werkt wel. BT's invloed zal hier ook wel wat mee te maken, gezien de sprekende gelijkenis met Dreaming. Zeker de moeite om te beluisteren.
8/10

03.Tiesto Feat Julie Thompson - Do You Feel Me
Een meer housey track. De baslijn is wel nog cool, de vocals vind ik iets minder. Toch een leuke effort om eens wat nieuws te proberen, werkt best nog goed in een club (althans in LaRocca klonk deze ok)
7/10

04.Tiesto - Carpe Noctum
Eindelijk een meer upbeat track. De meningen over deze track zijn eerder verdeeld; dat zal wel komen omdat mensen deze synths associeren met Traffic. Toch is deze plaat volwassener en effectiever dan Traffic... Na een paar luisterbeurten kom ik er wel in. De bas had wel steviger mogen zijn.
7/10

05.Tiesto - Driving To Heaven
Deze plaat is eerder bizar en zo niet Tiesto-sounding. Begint met een stevige bas en mondt dan uit in een meer cheesygerichte melodie die idd te 'heavenly' is. Een fillertrack lijkt me.
5/10

06.Tiesto Feat Charlotte Martin - Sweet Things
Op elk Tiesto album staat er wel een vocaltrack die de aandacht trekt. Het begin klinkt wat vals gezongen; maar het refrein is wel zalig. Ook het instrumentale is een goede backup van de vocals. Ik vermoed dat dit wel nog een commerciele release gaat krijgen maar screw it, Ik vind dit een goede plaat. Oppitchen en je hebt een leuke danceplaat.
7.5/10

07.Tiesto - Bright Morningstar
Het valt wel op dat BT deze plaat co-produced heeft aan de glitchy 'Binary Universe' elementen die in deze track zitten. Toch is vind ik dit nummer instrumentaal eerder hoogstaand. De melodie blijft in je hoofd spoken. Deze albumversie klinkt wel té traag voor wat ze zou moeten zijn. Dat had niet gemoeten, gezien tiesto deze al in tientallen sets tegen de 140 BPM gespeeld heeft.
8/10

08.Tiesto Feat BT - Break My Fall
Haha, BT die zingt... Deze plaat had evengoed op Emotional Technology kunnen staan. Al bij al valt het wel mee; maar ffs moet die "nanananana" daar nu bij... Maak het anders nog wat poppier. Echte BT fans zullen dit zeker apprecieren; maar ik vind het toch wat minder, alhoewel het idd wel alweer zeer catchy is. Het instrumentale gedeelte is wel zeer verzorgd.
6/10

09.Tiesto Feat Christian Burns - In The Dark
Tjah, om een of andere reden vind ik dit toch een leuke plaat. Ik kan er volledig inkomen dat dit door sommigen de grond wordt ingeboord wegens te commercieel en te gay; maar dat vind ik van Kyau & Albert tracks evenzeer. Het gitaarspel in deze track vind ik best goed; en die uplifting melodie op het einde ook. Een hit or miss voor velen dus.
7/10

10.Tiesto Feat Maxi Jazz - Dance4life
Dance 4 Life; hoeft eigenlijk geen review. De track begint al irritant met die overblown cheesesynth. Deze versie is edited weliswaar vergeleken met het origineel, in een slightly betere versie, but you can't polish a turd. De opbouw van de track is nochtans goed, en de atmosferische synth ZALIG; maar die tututu-cheesesynth verpest (bijna) alles
4/10

11.Tiesto - Elements Of Life
Dance4Life is misschien één van de zwakte Tiesto platen ooit; maar dit is DE ZWAKSTE tiesto-plaat ooit (imo). En dat voor de titeltrack van het album te zijn, bah. Schandalig eigenlijk. Cheesy intro; het klinkt precies als Sail van Armin Van Buuren. Moest ik niet beter weten ik zou denken dat Armin deze track gemaakt heeft. Helaas komt het van Tiësto, en dat is 'm niet gegund. Wat meer creativiteit kon toch wel zeker :s
Misschien geef ik de track wat extra punten na 'm live te hebben gehoord maar voorlopig, lol.
1.5/10

12.Tiesto - He's A Pirate (Tiesto Remix)
Iedereen die deze plaat afbreekt omdat het wat commercieel zou zijn is een grote randdebiel. Deze versie van He's a pirate is edited in de ultieme versie; alles eraan klinkt gewoon af. De kleine effectjes die versprongen zijn, zijn nóg beter en de orchestral break is goed gemashed met de extended. Een tranceplaat zoals ze hoort te zijn... Waarom zijn er niet meer zulke :(.
Kuddebeesten, denk eens na voor je deze plaat afbreekt!
8.5/10

Al bij al een OK album... Niets groundbreaking natuurlijk. Nieuw materiaal komt van kleine jongens en niet van grote garnalen. Als je dit album vergelijkt met wat Tijs zn grote collega's tegenwoordig uitbrengen steekt dit er natuurlijk wel met kop en schouders bovenuit.
Ook vind ik dat de tracks op dit album ietsje te traag klinken... Geen kenmerk dat we van Tiesto gewoon zijn. Het laatste algemeen puntje van kritiek zou ik geven op de baslijnen; die klinken doffer dan zijn vorige tracks. Wellicht is op dit vlak goed hoorbaar dat hij het met 'n producer minder moest stellen.
Voor de rest is dit zeker een luisterbeurt waard en zou ik het album algemeen een 7/10 geven.
Ik hoop in de toekomst op wat meer Tiesto remixes ipv tracks; want daar is ie nog steeds beter in.

Edit: Bij nader inzien geef ik het maar 6/10
mrcanon
Ok, een reviewke van het album:

01. Tiësto - Ten Seconds Before Sunrise
Geen misse plaat, maar niks speciaals. Er zit potentieel in, maar er kon meer uit gehaald worden, er kan een goeie remix van gemaakt worden.

02. Tiesto Feat Jes - Everything
Eén van de beste platen van het album, die zomerse beats op het einde vind ik wel zalig en de stem van Jes ook natuurlijk!

03. Tiesto Feat Julie Thompson - Do You Feel Me
Iets da je nie echt van hem zou verwachten, er zitten invloeden in van Oxia - Domino, maar die zijn nie zo groot. Geen misse plaat eigenlijk.
Edit: Eerste 2 seconden van deze plaat komen van "This World Is Watching Me". Valt wel nie zo op, zeg het gewoon even :).

04. Tiesto - Carpe Noctum
Deze plaat moest eigenlijk Bodyrox - Yeah Yeah (Tiësto's Traffical Remix) geheten hebben. Wel dancefloorplaatje, het heeft iets, maar het is toch nie zo super.

05. Tiesto - Driving To Heaven
Samen met Ferry Corsten gemaakt? Het klinkt er toch erg naar. Niks speciaals.

06. Tiesto Feat Charlotte Martin - Sweet Things
Nog één van de beste platen van het album, catchy nummer. Deze plaat is erg goed door de stem.

07. Tiesto - Bright Morningstar
Het beste melodieuze nummer op het album.

08. Tiesto Feat BT - Break My Fall
Deze plaat heeft potentieel, ik denk dat ik deze wel liever ga horen na een tijdje. Een remix zou deze plaat misschien nog verbeteren.

09. Tiesto Feat Christian Burns - In The Dark
Deze plaat doet me beetje denken aan Rain Down On Me. Maar Rain Down On Me vind ik wel stukken beter. Deze vind ik maar niks.

10. Tiesto Feat Maxi Jazz - Dance4life
Slechte plaat, maar de plaat die mij eigenlijk het meest aan de commerciële Tiësto-sound doet denken. Moest hij het hatelijke geluidje vervangen door een ander dan kon dit nog een goeie plaat zijn.

11. Tiesto - Elements Of Life
Voor deze plaat zouden ze Tiësto moeten laten branden op de brandstapel, wat een kakplaat. Dit is gewoon een opvolger op Adagio For Strings en damn Adagio was zelfs nog veel beter. Ik vond Adagio For Strings zalig toen het net uit was, maar was het meer dan beu toen ik het de jaren er na bleef horen in dancings. Ze werd gewoon in je strot gedraaid tot je het beu was. En nu komt hij op de proppen met dit :whip: Ik ben het na al één keer beu. In de zomer of in het najaar komt deze plaat uit op Single, komt ze terecht in de Ultratop. Het commerciële publiek zal er van gaan houden en we zullen ze nog jaren mogen aanhoren. Mark my words!!

@Push: Natuurlijk doet het je aan Armin denken, hij maakte ook een Adagioripoff: Serenity, maar dat is dan ook de enige reden.

12. Tiesto - He's A Pirate (Tiesto Remix)
Deze plaat vind ik wel redelijk goed, deze doet het echt wel op de dansvloer!! Goeie remix door Tiësto!

Conclusie:

Everything, Sweet Things en Bright Morningstar zijn de parels van het album. Break My Fall en Do You Feel Me zijn ook nog redelijk goed eigenlijk en de remix van He's A Pirate is goed, maar kenden we al.
Ten Seconds Before Sunrise, Driving To Heaven en Carpe Noctum zijn toch niet wat ze moeten zijn, wel hoorbaar.
In The Dark, Dance4Life en vooral Elements Of Life zijn er te veel aan!

Er staan een paar goede platen op het album, maar echt baanbrekende dingen staan er niet op. Zeker niet beter dan Just Be.
Tiësto speelt met plaat 3 en 4 wat in op de electrohype. Oxia - Domino en Bodyrox. Bewust of onbewust, ik weet het niet.
Shadowkid
Slecht album, imo.

Sweet Things, Bright Morningstar zijn redelijk cva. Pakt in een score uitgedrukt 6.5-7/10. Everything zouk mss nog een 5/10 geven. De rest vind ik slecht tot gigantisch sucken, buiten zijn remix van He's a pirate, maar dat is dan weer ni echt iets nieuw. Bij bijna alle nieuwe tracks is er wel iets dat mij stoort en het nummer om zeep helpt.

Zeker niet beter dan Just Be. Globale score: 4/10
DJ Sid
Highlights van het album:

Ten Seconds Before Sunrise (leuke sfeer)
Everything (stem van Jes vind ik persoonlijk geweldig, en maakt ook echt het nummer)
Sweet Things (wederom prachtige stem :eyes: )
Bright Morningstar (heb ik een paar keer moeten beluisteren, maar nu bevalt ze me wel, wel iets te langdradig naar mijn gevoel)

Middelmatige nummers:

Do You Feel Me (valt nog naar te luisteren)
In The Dark (ik vind de synths wel leuk, stem is minder)
He's A Pirate (geen slechte plaat, maar hoefde er niet op te staan. de duidelijk hoorbare herwerking is wel vrij goed gedaan)
Driving To Heaven (melodie is nog ergens wel aan te horen, maar die baslijn is teveel Benz&MD-achtig, en niet goed uitgevoerd. maarja ben nooit een fan geweest van dat soort baslijnen)
Break My Fall (leuke drive, maar daarmee is veel gezegd :))

Slechte nummers:

Dance4Life (blijft kak, weg met die handel)
Carpe Noctum (de bedoeling hiervan is mij compleet duister, soort filler maar das nog een serieus eufemisme voor deze track)
Elements Of Life (Adagio ripoff maar 5x slechter)

al bij al een 6,5-7 / 10

btw:
ik zou wel eens een stel goeie remixen van een paar nummers willen zien, ik denk dat deze dingen wel kunnen werken:
Ten Seconds Before Sunrise (Global Experience Remix)
Do You Feel Me (Fonzerelli Remix)
Driving To Heaven / Bright Morningstar (Phynn Remix)
Bertn
Tiësto's zwakste album totnutoe, zonder enige twijfel.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium