return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Dj Ince - Belgica Retrorum

Sh!fty
Hello tout le monde,

Ik ben weer es zo vrij geweest een plaatje ineen te steken en natuurlijk moet ik het dan weer eerst hier posten :p
Kritiek is welkom, want na 1000X dezelfde reloop te horen is het moeilijk nog objectief te blijven over je eigen werk.

Anywayz, here it is:

Download (160Kbps)

Kwaliteit: 160 Kbps
Duratie 6:50
Gladius
wel ehmm... not my cup of tea, sry
jeronimo_jd
teveel irritante geluiden
Sh!fty
quote:
Originally posted by jeronimo_jd
teveel irritante geluiden

bedoel je gekraak?
of gewoon samples die je niet af kunt?

bedankt voor commentz anywayz :)
TOR
Dan zal ik maar voor het eerste constructieve antwoord zorgen.. :rolleyes:

Ik vind de percussie zeer geslaagd, alle elementen klinken warm en vol. Na de eerste minuut dacht ik dan ook een sterk housenummer te zien ontwikkelen. Jammer genoeg verliest de plaat enige richting kort daarna en worden we getrakteerd op een reeks van losstaande ideeën die weinig met elkaar te zien hebben. Er zit met andere woorden geen goed overdachte structuur in de plaat. Die is wel noodzakelijk, omdat je als luisteraar momenteel niet weet wat je bedoeling precies is.

Met het tweede thema valt wel wat te doen. Ik weet niet of je geïnspireerd was door Electronic Malfunction of Carrera 2, maar een dergelijke melodie kan het geheel alleen maar memorabeler maken natuurlijk. Alleen is er voor de afwerking nog een pad nodig die de melodie ruggensteunt, en het belangrijkste van allemaal: een baslijn, liefst met een harmonische progressie. Nu zit de baslijn helemaal achteraan in de plaat, in een afzonderlijk gedeelte dan nog wel. De opbouw van de plaat is dus helemaal niet logisch, zorg ervoor dat je een plaat altijd rond één hoofdthema construeert.

De voornaamste problemen situeren zich dus op het vlak van arrangement. De geluiden op zich zijn best ok, pas alleen op met delay en reverb units op de baslijn of een ander element dat laag zit in de mix. Dergelijke effecten maken de baslijn erg warrig, terwijl die sterk aanwezig moet zijn in de mix. Spaar de effect units voor de hogere frequenties van het spectrum.

Conclusie: ik voel potentieel, maar er is nog wat werk aan de winkel.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium