|
|
| Eagle` |
| Een voordeel aan mac is ook de beperktheid aan virussen (momenteel dan toch) :) |
|
|
| E-motion_error |
Mac loopt gewoon jaren vooruit op Windows, Vista is dan ook, uiterlijk, zo goed als een kopie vanhet besturingssysteem van Mac. Spijtig genoeg komt de werking ervan nog niet in de buurt van de het oude MAC besturingssyteem...oud jawel want later dit jaar komt mac ook met een nieuwe versie die Windows meteen weer enkele jaren achteruit zal slaan.
:Dhttp://www.youtube.com/watch?v=sTeP_eh8XAA |
|
|
| Haroddin |
| quote: | Originally posted by Push2005
Is dat waar dat Windows Vista zo ambetant doet met het afspelen van muziek en met de overdracht van je oude files ? Ik heb daar al geruchten over gelezen maar kheb nog nooit concrete gevallen gehoord.
Als het echt zo'n rottig ding is dan kunde miss ook beter een mac kopen. Ofwel installeer je gewoon Linux op je pc :) |
Naar 't schijnt wel ja, zie ook http://dvinfo.net/conf/showthread.php?t=82336
Vooral de 2e post is interessant te noemen |
|
|
| Wildfir3 |
| quote: | Originally posted by Xilver
Mja ik ga kort en bondig zijn: Als je dat niet zelf weet, heb je waarschijnlijk geen Apple nodig, en zou ik bij PC blijven :) |
Ergens volg ik u in die redenering, maar anderzijds zorgt ge op die manier enkel en alleen voor meer succes voor Microsoft, terwijl er andere bedrijven zijn die het misschien meer verdienen omwille van innovatie,...
Enkele voor en nadelen van een Mac (ik heb het over de regular-user macs, niet over de mac pro's):
Voordeel: uw hardware werkt gewoon, en geeft geen problemen met de software. Alles is op elkaar afgestemd.
Nadeel: eens je een mac koopt, moet je (bijna) niet aan upgraden denken... behalve een harde schijf, ramgeheugen,... Nuja, daar moet je zelf ook niet aan gaan klooien zoals bij een pc. Upgrades gaan u veel geld kosten, dus uiteindelijk moet ge u er bij neerleggen dat ge na een paar jaar opnieuw ne nieuwe gaat moeten kopen (als ge een up to date masjien wilt), ipv langzaam aan stukskes te vervangen.
Voordeel: minder last van virussen.
Nadeel: veel software die je nu gebruikt, zal je op je mac niet meer kunnen gebruiken. Er bestaan wel alternatieven, maar die reageren niet altijd zoals je het gewoon bent op een PC.
Voordeel: 't ziet er gewoon stukken beter en trendy'er uit
Nadeel: als je 't enkel voor de looks zou doen, ga je wel diep in je pocket mogen tasten... Nuja, da's bij alles: je hebt mensen die 150 euro aan een broek geven omdat ze er "trendy" uit ziet... 't is allemaal een kwestie van keuzes maken
Voordeel: het besturingssysteem zou een stuk betrouwbaarder zijn en veel stabieler draaien
Nadeel: je moet wennen aan al die nieuwigheden, en daar gaan wel een aantal dagen over. Ik heb al geregeld mac's te koop zien staan op forums omdat mensen maar niet gewoon konden worden aan die look & feel... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|