return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
Back to basics

Transfusion
Tja, die kan je links laten liggen eh, sommige dj's nemen die kwestie van gemakkelijkheid toch maar op.

Dat is nu niet echt back to basics, back to basics zou volgens mij eerder te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van het producen waardoor het aantal releases automatisch fel zou dalen, de perfecte sound helemaal niet meer bereikt kan worden (of dat goed is of niet is dan een andere zaak), en daardoor zou je percentueel meer goede releases krijgen...

Maar dat gaat dus allemaal niet gebeuren omdat het enkel nog maar simpeler zal worden om muziek te maken ...
Push2005
Trouwens Transfusion; de meesten hier luisteren naar verschillende stromingen. Maar deze topic vraagt nog eens of het mogelijk zou zijn echte zuivere trance van vroeger te verkrijgen; dat is alles. Heb je daar zo'n problemen mee ?

Ik ontdek dagelijks nieuwe, goede muziek; maar binnen trance zou het wat meer kwaliteit mogen zijn.
Real
quote:
Originally posted by Push2005
Hoe kan jij dat nu weten; het is wellicht de eerste keer dat je die term hoort.

Het is idd nog geen erkend genre op zich maar het is wel een actieve stroming binnen de minimal. Lees anders eens de Music Discussion van dit forum: http://www.tranceaddict.com/forums/...951#post7129951. Erg leerrijk :)

Maar daar gaat deze thread niet over dus carry on :p

Ik lees Music Discussion ook. :whip:

Neo-trance is een uit de lucht gegrepen term, en de oorsprong zit hier.
Style: Minimal, Techno, Electro, Progressive Trance, Tech House

Dus dat bestaat NIET. NIET.

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Neo-trance is een term die gewoon uitgevonden is door mensen die zich te cool voelen voor trance, maar stiekem toch nog wel houden van een goeie portie melodie en harmonie. Om geen cognitieve dissonantie te krijgen verzinnen ze dan maar een term die staat voor een soort muziek die ogenschijnlijk op een hoger niveau staat dan trance, maar er in wezen eigenlijk helemaal niet zo veel van verschilt...

Jasper kan mooi uitleggen wat ik niet in woorden kan omzetten. :D
Transfusion
quote:
Originally posted by Push2005
Inzicht verwerven in genres is als dj de basis om nieuwe muziek te leren kennen en direct bij de juiste labels te zitten.

Je kan natuurlijk ook de playlist van 2 of 3 dj's k�pi�ren maar da is de easy way.

Waar slaat dat nou op? Als je de genres kent kom je automatisch bij de goeie muziek?

Er zijn toch zoveel labels dat jou uitspraak geen relevantie heeft?
Stel dat je uw genres kent. Er komt een nieuw label uit, dan ga die toch niet automatisch kennen? (om het wat simpel voor te stellen)

Ik luister wat naar sets van dj's, als ik dan een goed nr vind, probeer ik dat te id'en, vervolgens ga ik naar beatport, zien of dat label nog goeie dingen heeft. Ik vind bv een goed nrtje. Dan check ik alles van die artist of remixer en onder welke labels dat die nr's uitgebracht zijn en zo kom ik op een zeer grote variatie van labels.

En ik neem aan dat je het over mijn 'trance'-playlists hebt, dan ben ik wel akkoord. Maar dezer dagen hou ik me meer bezig met elektro/house etc...
Push2005
quote:
Originally posted by Real
Ik lees Music Discussion ook. :whip:

Neo-trance is een uit de lucht gegrepen term, en de oorsprong zit hier.
Style: Minimal, Techno, Electro, Progressive Trance, Tech House

Dus dat bestaat NIET. NIET.

Ten eerste ga ik neo-trance hier niet verdedigen. Ik zei dat het nog geen genre op zich is; maar je kan de naam perfect gebruiken om een bepaalde soort muziek te omschrijven. Het kan eventueel wel nog tot genre uitgroeien. Peroonlijk vind ik trouwens dat daar vette dingen tussen zitten.

En ten 2de "Style: Minimal, Techno, Electro, Progressive Trance, Tech House" dat is niet echt relevant want in Discogs kan je dat genre niet selecteren. Tech-trance bestaat toch ook; maar je kan het in discogs ook niet selecteren.
Sterker nog; techtrance werd altijd GENEGEERD zoals jij nu doet met neo trance; totdat het als een paddestoel uit de lucht schoot. Dan moest men techtrance plots erkennen. Dit kan nu wel eens opnieuw gebeuren :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium