|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by rbarends
Er is gewoon een mate van afhankelijkheid van djs en labels in de muziekwereld. |
Juist daarom juich ik een initiatief als AJ Tunes bijzonder toe!
| quote: |
"AJ TUNES is the sister company of Europe's leading dance music download store Audiojelly, providing a home to showcase independent artists and a platform to sell their music, with one of the highest royalty rates for artists on the internet." |
Awel, ik heb makkelijk praten, ben geen producer noch DJ. Gewoon een wezen dat soms de neiging heeft om tegen de stroom in te roeien. Als ik wel een producer geweest zou zijn, had ik zeker en vast geen enkele track kunnen tekenen bij een label. :stongue:
Als ik schilder, fotografeer en/of met muziek bezig ben, doe ik dat voor eigen ontspanning en plezier; zal me een biet wezen of iemand het leuk vind, zolang ik er maar content mee ben. :o
(Maar goed, het zijn dan ook hobbies en geen werk) |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Loraine
Juist daarom juich ik een initiatief als AJ Tunes bijzonder toe! |
Het idee is er, maar daar mag wel een klein beetje kwaliteitscontrole zijn misschien. Heb je al eens gehoord wat voor onvoorstelbare crap daarop te vinden is? |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
Dit kan ik toch moeilijk geloven. Je bepaalt toch nog steeds zelfs wat je draait in je eigen sets. Bovendien is het toch ook niet dat je een onbekende producer bent. Met je 'bekendheid' moet het toch mogelijk zijn om tracks die nog nergens gesigned zijn, gedraaid te krijgen door andere bekende dj's, zeker als die tracks ECHT goed zijn. Het is dan aan het publiek om te bepalen of die tracks in de smaak vallen. Als dat dan echt het geval is moet het uiteindelijk toch ook mogelijk zijn om die gereleased te krijgen ...
|
Voor het ruime publiek dat naar sets van Armin of Tiesto gaat kijken is Ralph totaal onbekend he. Als je enkel het publiek moet laten bepalen welke platen er in de smaak liggen... dan hou ik mijn hart vast :(.
Nochtans zou het wel leuk zijn voor de 'oude fans' of de kenners zeg maar om nog eens prachtige melodieën te horen te krijgen, niet conform aan wat het publiek wenst. Als Ralph zegt dat hij er heeft liggen dan zou het toch mooi zijn moest dat op een of andere manier released kunnen worden.
Ik geloof trouwens niet echt dat, moest je bvb vandaag pas Amazon naar buiten brengen, het label dat te oudbollig zou vinden :)
(als het wel zo is, is dat een zeer triestige zaak) |
|
|
| Bertn |
| Het is nu eenmaal zo dat de labels vandaag de dag alle macht in handen hebben. Jonge producers krijgen hun platen alleen maar gereleased als ze aan bepaaalde "standaarden" van het label voldoen. Ik hoorde onlangs dat labels als BlackHole hier zelfs erg ver in gaan. |
|
|
| Config |
Dat Trance zo achteruit geboerd is is dus zo goed als rechtstreeks de schuld van de grote labels? Kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er veel luisteraars zijn die graag nog es van die oude goeie trance willen horen. Als er toch zoveel mensen zijn, waarom is er dan tot op vandaag niet echt een label meer die zoon trance released? Is er dan blijkbaar toch minder vraag naar supermelodieën en heeft dezelfde luisteraar dan toch nog de voorkeur naar default trance?
Vandaag de dag zijn er talloze labels.. waarom begint er dan niemand zo'n label waar zo'n typische melodische trance op wordt gereleased? Bijna iedereen vraagt er terug om.. Als dat label een succes zou kennen dan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat er al gauw andere labels ook al dat voorbeeld zullen willen volgen.
Imo drijven we met de dag verder weg van die oude trance. We zitten nu al aan electro-trance, en inderdaad, veel goeie melodiëen zijn er niet meer nu. Als het zo verder gaat eindigen we nog met house..
Ralphie B geeft nu zelf aan dat hij nog echte lekkere melodische trancers liggen heeft, in de oude stijl EN er is toch duidelijk dat er een stroming is die echt terugwil naar de trance van x jaar terug.. waarom speelt er dan niemand op in? Niet ALLE platen moeten het doen op de dansvloer: er zijn hedendaagse voorbeelden genoeg van platen die nog echt 'luistertracks' zijn. Wat houdt een terugkeer dan nog tegen? |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|