|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Push2005
Eigenlijk is armin van buuren een beetje de oorzaak en de kanker van de trancesound vandaag de dag door in ASOT zoveel generic stuff aan bod te laten komen |
ow pekke zit ge hier nu ni af te geven op van buuren
:d:d:d : )))))))
:clown: |
|
|
| Progrez |
Ik heb dat interview toen ook gelezen en het klopt uiteraard volledig. Er wordt zoveel aandacht besteed aan de productie dat de essentie van het muzikale verloren gaat. Het producen als ontspanning heeft plaats moeten ruimen voor het producen om te scoren. Er werden de laatste jaren een massa platen uitgebracht, maar in die (grijze) massa zit geen enkele plaat waar over tien jaar nog gesproken zal worden. De klassiekers binnen het genre zijn al lang gemaakt.
Hierbij voeg ik graag een interessante gedachte van mezelf toe: Waar is de tijd dat platen nog bekend werden via één enkele sample?
Ik neem als voorbeeld BBE - Seven Days And One Week. Niet direct mijn grootste favoriet maar iedereen herkent wel het typische 'memorabele' sampletje dat erin verwerkt werd. Een goed voorbeeld van eenvoud en efficiëntie, en die is ondertussen verdwenen. |
|
|
| djcresto |
Als ik zulke discussies lees denk ik altijd direct aan Komakino - Man on Mars
Wie zal het zeggen waarom? :D |
|
|
| Devilex |
| En ik moet direct denken aan Dj Jan |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Devilex
Dat trance uitgespeeld is vind ik dikke zever, je kan nog altijd nieuwe melodieën uitdenken hoor |
Dat is voor jou gemakkelijker gezegd dan gedaan.
De platen die tegenwoordig in ASOT aan bod komen zijn zo voorspelbaar als het maar kan zijn.
Het is uitgespeeld in de zin van "nu komt er een breakje... buh, so what". Waar zijn de memorabele, bombastische of melodieus geniale breaks naartoe ?
Aangezien ik dat de laatste jaren in steeds afnemende mate terugvind mag ik toch wel stilletjesaan stellen dat trance uitgespeeld raakt.
We zullen 2007 afwachten :)
Mijn favoriete trancejaar is overigens 2003 (in tegenstelling tot eind de jaren 90 bij velen); de ideale combinatie tussen technisch gevorderde platen en toch nog geniale melodieën. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|