|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Push2005
Om u even toe te lichten:
Tiësto ""produceert"" al sinds 1993. Hij had wel degelijk samen met vrienden hardware gekocht uit talent om toen hardcoreplaten te maken. Ook zijn eerste tranceplaten (Long Way Home, When She Left, ...) heeft hij zelf gedaan. Er staat trouwens ergens een recent interview met Noël Sanger dat Tiësto extensive knowledge van producen heeft dus je moet hem ook niet onderschatten; al beroept hij zich nu op sound-engineers (evenals Sasha, Paul Van Dyk, Timo Maas en vele anderen)
Vroeger moest je wel degelijk talent of inspiratie hebben alvorens je de grote stap tot hardware zou zetten. Hoe duur is dat niet. Uw tegenargumentatie lijkt me nogal vaag. |
Ge moet echt niet komen aanzetten met data en titels hoor, da weet ik ook wel dat ie hardcore producte/draaide vroeger in the spock of hoe hete die tent.
En hardware kopen uit talent op wa slaat dat das gelijk tom boonen die als kleuter ne fiets op maat laat maken in carbon van paar 100k terwijl hem ni nog ni eens ne fiets gezien heeft, laat staan kan fietsen ?
Artietsen werken samen met soundenginiers,holy crap big news batman, bijna elke artiest werkt samen met engineers om platen te masteren nadien.. waar wilt ge naartoe met bovenstaande post ik zie de relevantie niet tot mijn post. enlighten me :x
| quote: | | Vroeger moest je wel degelijk talent of inspiratie hebben alvorens je de grote stap tot hardware zou zetten. Hoe duur is dat niet. |
Talent de aandrijfveer om hardware te kopen, totaal niet van overtuigd, das als dat talent zo gelijk staan aan het maken in de sport, dat vliegerke gaat ook totaal niet op. En inspiratie al helemaal niet, elke persoon heeft een zekere creativiteit |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Het is wel een feit dat er vroeger wel een soort van marketingmechanisme achter de release van een vinyl zat, in die zin dat een release toch in zekere mate de gemaakte kosten moest dekken. Wat niet betekent dat elke release steengoed moet zijn, want dat was inderdaad verre van altijd het geval. Maar het label moest toch een zekere garantie hebben dat de plaat in kwestie ging verkopen. Om welke reden het zou verkopen doet hier niet veel ter zake, zolang ze maar verkocht. Bij een digitaal label maakt dat allemaal veel minder uit denk ik. Daar zal een floppende release bijlange niet zoveel schade aanrichten als bij een traditioneel label. Dus ze zullen er in sommige (zo niet vele) gevallen makkelijker overgaan bij het beslissen of een track al dan niet gereleased wordt. Waardoor het aandeel crappy releases toch hoger ligt dan in het vinyltijdperk, daar ben ik ook zeker van :) |
Je hebt een punt jay, maar meer crap uitbrengen omdat het minder kost, vind ik maar vaag tbh, alsof ze nu opeens geen naam meer hoog te houden hebben als label. Het digital worden brengt ook vanalles met zich mee, kost allemaal minder maar het brengt ook niks op. schiet me af maar ik denk niet da mp3'kes aan 1,99 (met tussenkanalen als beatport)geweldig veel opbrengen :nervous: |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Eagle`
Alsof Reason voor iets of wat efficient gebruik, bedienbaar is op één enkel windowsscherm ... Trouwens mijn punt gaat ook niet over de moeilijkheid van de hardware waarmee je me hier probeert onder te lullen. Wat doet dat ter zaken of de JP8080 complexer is dan de goude ouwe 303. Ik heb het over de vergelijking qua bediening tss soft en hardware. Net als met je bedrading argument, als je in reason een inzicht hebt verworven hoe de signialen worden verzonden/ontvangen van het ene naar het andere apparaat en weer terug, ga je dat op de real stuff ook kunnen toepassen, tis niet alsof het daar anders zou zijn ... het is gewoon meer knoeiwerk |
haha, leer mijn antwoorden eens juist interpreteren. jij haalt een kutvoorbeeld aan en ik ontkracht dat door de 303 te vgl met een meer hedendaagse synth. dat had niks met mijn argument te maken. en je weet duidelijk NIET waarover je spreekt. in reason worden alle apparaten bv. al automatisch aan je mengpaneel gekoppeld, en alle fx-modules staan ook automatisch in de jusite instellingen als je ze verbindt. van connecties tussen apparaten moet je dus al geen zak kennen om een geluid uit je synth naar je mengpaneel te sturen en vice versa. en dat is maar 1 vd vele voorbeelden die ik kan geven om aan te tonen dat softsynths zoveel makkelijker te besturen zijn.
je punt dat het tegenwoordig allemaal te downloaden valt is natuurlijk juist, maar is IMO gewoon een pak minder belangrijk dan het feit dat je er rapper mee overweg kunt dan met hardware. ik veronder stel trouwens ook dat de meeste producers die platen uitbrengen de software ook wel kopen eigenlijk:)
| quote: | | Vertel anders oud nieuws ofzo, ik refereerde naar u quote alzou talent de aansturing zijn om hardware te kopen .. |
natuurlijk weet je dat wel, en dat is zelfs heel flink. maar ik zei niet dat talent de aansturing was om hardware te kopen. het is gewoon zo dat de eerste de beste randdebiel anno 1992 niet zei "aha, ik zou graag eens zelf wat techno maken, laat ons effe investeren in een studio van honderdduizend en meer frank". de drempel lag gewoon pakken hoger. snappie?;) ik bedoelde met mijn uitleg gewoon dat men eerst eens goed en lang erbij stilstond of men wel talent genoeg had om de investering in een studiootje te wagen.
| quote: | | Das ieder zijn mening, compleet bs naar mijn visie, mits veel oefening kan je aan ieder persoon alles aanleren. |
dat kan wel zijn. maar iemand die gn talent heeft om muziek te maken zal ook gn 15 jaar lang elke dag oefenen tot hij eens 1 goeie trancetrack gemaakt heeft he. bijgevolg voegt je punt niet echt iets van kritiek toe aan mijn uiteenzetting van hierboven ergens;) |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Bertn
en je weet duidelijk NIET waarover je spreekt. in reason worden alle apparaten bv. al automatisch aan je mengpaneel gekoppeld, en alle fx-modules staan ook automatisch in de jusite instellingen als je ze verbindt. van connecties tussen apparaten moet je dus al geen zak kennen om een geluid uit je synth naar je mengpaneel te sturen en vice versa. en dat is maar 1 vd vele voorbeelden die ik kan geven om aan te tonen dat softsynths zoveel makkelijker te besturen zijn.
|
Lol nice try
Reason verbindt inderdaad altijd de kabels op een standaard manier, als ge apparaten toevoegt, maar voor meer ingewikkeldere setups volstaat die automatische koppeling niet en moet je je kabels eigenhandig rerouten en is verdieping weldegelijk nodig.
natuurlijk weet je dat wel, en dat is zelfs heel flink. maar ik zei niet dat talent de aansturing was om hardware te kopen. het is gewoon zo dat de eerste de beste randdebiel anno 1992 niet zei "aha, ik zou graag eens zelf wat techno maken, laat ons effe investeren in een studio van honderdduizend en meer frank". de drempel lag gewoon pakken hoger. snappie?;) ik bedoelde met mijn uitleg gewoon dat men eerst eens goed en lang erbij stilstond of men wel talent genoeg had om de investering in een studiootje te wagen.
|
Alsof elke beginnende producer direct een hele studio bij elkaar koopt, vanbuuren is ook begonne met een simpel samplertje bijeen te sparen en dat heeft meer met passie voor muziek te maken dan talent. Talent garandeert niks nada. Je kan nog zoveel talent hebebn als je wil als je geen passie of doorzettingsvermogen hebt in moeilijke tijden dan faal je, hoeveel talent je ook mag hebben
dat kan wel zijn. maar iemand die gn talent heeft om muziek te maken zal ook gn 15 jaar lang elke dag oefenen tot hij eens 1 goeie trancetrack gemaakt heeft he. bijgevolg voegt je punt niet echt iets van kritiek toe aan mijn uiteenzetting van hierboven ergens ;)
|
Als je iets ofwat verstandelijk bent duurt het geen 15 jaar om reason te doorgronden, laat staan een trance track te maken. Of het al dan niet goed is is onderhevig aan persoonlijke smaak. soit u punt voegt zelf niks toe :)
Soit ik vind het aandoenlijk da ge mij elke keer probeert te pakken ma tzal voor ne volgende keer zijn : ))) Ik stop dan ook met te reageren op u der moet iemand de eer aan zichzelf houden ;)Ge zult wel weer nog een of andere smartass opmerking kunnen maken met nen sarcastische ondertoon op de man van hier tot ginder, maar daar hou ik me niet mee bezig, ge doet maar ; ))
Om met gevleugelde woorden te eindigen:
maar dat wil nog niet zeggen dat ik hem plots in elke post op TA ga beginnen uitkakken voor lul. dat zou nogal zielig zijn;) |
|
|
|
| Push2005 |
Stay off the drugs eigeel ": )))))))"
Je leest soms niet wat er staat. Ik ga volledig akkoord met bertn. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|