|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by CygnusX
De Signalrunners remix is zeker cheese, maar het is wel heel goede cheese :) |
:wtf: |
|
|
| Push2005 |
Dat nieuwe Paul Van Dyk album is wel lachen. Meer dan de helft is popmuziek of ripoff van andere artiesten.
Far Away, La Dolce Vita en Stormy Skies zijn nog enigzins te pruimen. |
|
|
| Config |
Onlangs kwam ik deze release tegen:
Prime 33 - Burn [Morrison Rec.]
Om eerlijk te zijn had ik nog nooit van Prime 33 gehoord, maar wat me vooral aantrok in deze release waren de producers die deze track geremixed hebben. 16 Bit Lolitas , Dana Bergquist & Glenn Morrison, Astrid Suryanto, Pako & Frederik en om af te sluiten was er zelfs Deadmau5 die zijn eigen blik op deze track heeft gegeven. Even luisteren dus:
Prime 33 - Burn (Original Mix)
Beatport labeled deze track als trance maar om eerlijk te zijn vind ik dit toch een pure progressive houser.
Maar erg veel vind ik er ook niet aan. De track een donkere backgroundsound met op de voorgrond wat fijnere instrumenten die redelijk in contrast staan daarmee. Nee, voor mij is het grote pluspunt aan de track de vocal die een grote diepgang heeft aan een nummer die zonder de vocal nauwelijks overeind zou blijven. Een track die mij niet stoort, maar die ik toch niet meer dan een paar luisterbeurten zou geven voor ik em van mijn pc verwijder.
Ik geef de track een 5/10. Met dank aan de vocals.
Prime 33 - Burn (16 Bit Lolita's Headspinning Vox)
Na de prachtige reeks van kwaliteitsplaten die 16 Bit Lolitas hebben geproduced vind ik niet echt dat deze 100% in het rijtje past. De track begint met die typische kick zoals je die ook in de plaat Good Voodoo kan horen.. niet lang erna komt een eerste melodie binnensijpelen die direct de toon aangeeft van de plaat. Het is een feel good housy plaatje met een vrolijke typische 16 Bit Lolitas melodie. De vocals gaan er ietsje later op en de track bouwt in trappen gestaag verder om uit te monden in een breakdown vol melodieën die ietsje later terug op gang wordt getrapt door die typische prominente kick, dit keer vergezeld door wat meer melodie. Lekker feel good plaatje maar wat mij betreft kan die op geen enkel moment tippen aan hun remix van Nimrod - My Life, die toen uitmondde in een euforisch prachtnummer. Deze keer vervaagt de climax echter snel en voor je het beseft is de track al terug aan zijn afbouw begonnen.. Ik had er toch ietsje meer van verwacht, maar desondanks blijft het een lekker nummertje.
7/10 voor mij.
Prime 33 - Burn (16 Bit Lolita's Deep Melody Dub)
Niet veel verschil met de Vox mix. Persoonlijk verkies ik de Vox versie van het nummer.
Prime 33 - Burn (Dana Bergquist & Glenn Morrison Mix)
Ik kijk persoonlijk ook erg uit naar deze mix. Glenn Morrison breekt nu door bij het grote publiek door zijn productie samen met Deadmau5, 'Contact', een lekker melodieus plaatje dat prachtig gebruikt maakt van het beste van deze 2 producers. De man heeft echter ook een paar lekkere soloproducties waarvan ik vooral plat ga voor de supermelodieën die daar telkens in voorkomen. Dana Bergquist is vooral bekend voor zijn track McEnroe die een van de piekmomenten vormt op John Digweed's Transitions.
De plaat start met een lekkere kick al snel gevolgd door een wat 'spacy' samples. Na een minuutje komt er een kleine minibreak, waarna de eigenlijke bassline op de proppen komt gevolgd door een eerste kleine voorbereidende melodie. Een minuut later komt hierbij ook de vocal. De track lijkt iets minder vrolijk te gaan worden dan de 16 Bit Lolita's mix en naarmate de track vordert blijkt dit dan ook het geval te zijn. Het is een nummer dat het moet hebben van zijn wat diepere melodie en begeleid door een toch wel housy bassline. De vocals worden hier voor mij beter gebruikt dan in de 16 Bit Lolitas remix, waar ze dienen om het vrolijke nog ietsje aan te scherpen. Deze remix bekijkt de vocals echter op een andere manier. De vocals worden op een meer donkere manier aangeboden en ze komen ook veel beter tot haar recht op deze manier. Begeleid door een vocalloopje met wat effects komen we tot de break die direct aangeeft dat het basisidee van de track toch ietsje dieper ligt dan de oppervlakkigere 16 Bit Lolitas mix. Een donkerdere backgroundsound met vage violen wordt steeds sterker en de break krijgt een meer episch karakter. Voeg daar nog es de geheimzinnige diepere vocals en je hebt een lekkere break.. Naar het einde toe vaagt alles wat weg en komt de bassline er terug .. Het plaatje gaat rustig verder om langzaamaan terug uit te monden naar een kick met een vage gesamplede geloopte vocal.
Een diepere track dus maar persoonlijk vind ik deze toch beter aangezien de vocals beter uit de verf komen en in een beter context geplaatst zijn.
7,5/10.
Prime 33 - Burn (Pako & Frederik Mix)
Voor mij dé absolute uitblinker. Ik kende ook Pako & Frederik nog vaag van vroegere remixes, maar ik had totaal geen chillout ambient/breaks track verwacht. En dat werd het dus wel.
De track begint met een donkere melodie snel vergezeld wordt van dezelfde donkere background waar ook de Bergquist en Morrison remix gebruikt van maakt. In de verte komen vage vocals tevoorschijn.. Precies of je bevindt je in een donkere kelder waar je in de verte een vocal hoort.. Rond de 50 seconden komen diepe kicks aandraven die alles nog scherper in de verf zetten..: dit wordt een donkere remix. Allemaal vergezeld door heerlijke diepe vette kicks die dan ook nog een uniek hypnotisch patroon vormen.
Wat later komen de eigenlijke lyrics aandraven. Nog steeds met dezelfde donkere ondertoon.
Af en toe treedt de donkere melodie naar de voorgrond om dan weer langzaam te verdwijnen in de achtergrond.. Het krijgt allemaal een heerlijk hypnotisch karakter en naargelang de track vordert wordt je steeds meer en meer opgezogen door de hypnotische vocals.. Als je echt geconcentreerd luistert naar deze plaat dan verzeker ik je dat je even weg bent en helemaal opgaat in deze track. Op sommige momenten beleeft de track een half euforisch moment wanneer de strings in de background een iets epischer karakter krijgen en de kicks vergezeld worden door een iets prominentere melodische stab.. om even later terug uit te monden in datzelfde donkere gevoel.. Een gevoel dat moeilijk te verwoorden is, dus raad ik iedereen aan het zelf es te beluisteren. De track mondt langzaamaan uit en wanneer de kicks verdwijnen blijft enkel de melodie over die steeds meer geteisterd wordt door effecten om het op het eind te begeven, begeleid door een laatste spacy spample. Ik word er zowaar lyrisch van :p
Dit is voor mij met voorsprong de beste track en ook een van de beste nummers die ik dit jaar gehoord heb. Ik ben helemaal niet iemand die veel naar dergelijke Chill out luistert, maar dit is gewoon een BOM van een plaat. Hypnose en geheimzinnigheid alom.
een 9/10 waard.
Prime 33 - Burn (Astrid Suryanto Remix)
Astrid Suryanto kende ik nog vaag van de track Holy Rainwater.. en als ik het goed voorheb was er daar ook een treffelijke Sultan & Tonedepth remix van in die tijd. Ik wist dus niet echt wat te verwachten maar al gauw werd het duidelijk dat ook deze track een Chill out track zou worden. De track begint met wat typische arabische samples die de hele track aanwezig blijven.. Wat later ook een piano die ook lekker samengaat met de in deze remix iets meer zweverige vocals.. toch blijft het donkere zeker aanwezig in de stem van de vocaliste. Af en toe komt er nog een diepere melodische string bij die af en toe terug vergezeld wordt van een pianomelodie. Lekker plaatje, maar van de 2 chill out platen is dit wel de mindere. In haar genre is dit nummer echter nog steeds top.
Een 8/10 is zeker verdiend.
Prime 33 - Burn (Deadmau5 Remix)
Remix door een producer wiens naam ik niet meer hoef voor te stellen. Deadmau5 blinkt dezer dagen uit met prachtige melodischere platen zoals Faxing Berlin en Jaded, maar ook door pure electroschijven zoals zijn remix van Community Funk, die volgens mij al vele dansvloeren aan diggelen geslagen heeft. De grootste vraag die bij mij leefde was op welke manier Deadmau5 de plaat zou benaderen. Eigenlijk is het iets tussenin geworden. Deadmau5 kiest in zijn remix voor opvallend veel slagwerk, iets wat ik in zijn vorige platen nooit zo promiment aanwezig hoorde als in deze. Een lekkere jiggy beat gaat hiermee gepaard en soms hoor je ook wat gemompel van een of andere zwarte opdoemen. Na bijna 2 minuten komt de vocal opzetten in een eerste break, even later al snel terug vergezeld door een boel slagwerk. Wanneer de beat terug opkomt heb ik zowaar even het gevoel dat ik naar een ouwe tribalachtige Sultan & Tone Depth Remix zit te luisteren. Echt iets volledig anders dan alle andere Deadmau5 werk dat ik eerder hoorde. Het plaatje triballed rustig verder tot het eind, met af een toe een kortere break er tussen waar de vocals terug op de proppen komen.. om een beetje later terug weg te vallen en vervangen te worden door een tribalachtige progressive climax met af en toe terug die zwarte stem die iets vaags mompelt..
Ik was zwaar verrast. Geen slecht nummer, maar topt Faxing Berlin of Jaded totaal niet. Desondanks vind ik de track toch nog een 6 of een 7 waard. Kruising tussen een Chus & Ceballos en een Sultan & Tonedepth plaat imo. Een 6,5/10 voor mij.
Samenvattend toch zeker een release die het beluisteren waard is, er zitten redelijk wat verschillende stijlen in verborgen en volgens mij zal er altijd wel een remix in deze package zitten die je lekker vind. Vooral de Pako & Frederik remix is aan te raden. De fans van 16 Bit Lolitas krijgen een typische remix voorgeschoteld; niet zo subliem als hun vorig werk, maar toch nog steeds lekker.
Overall geef ik de EP een 7,5/10. |
|
|
| Jasperovitsj |
| De 16 Bit Lolita's dub heb ik nog gedraaid op de vorige Beta party :) |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
De 16 Bit Lolita's dub heb ik nog gedraaid op de vorige Beta party :) |
kan me dat nog vaag herinneren :) Anyway, kheb de pako & frederik remix pas gistern voor het eerst gehoord, vandaar de late review |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|