|
|
| fruktsoppa |
ja, svaret på mindshooter är juh 59 minuter.. om jag kommer ihåg rätt.. är dom ifrån det där pappret i skolan?
öhh, aendye eller vem som nu stäldde den senaste gåtan..
vadå? ska man fråga sig fram eller vadå? beskriv vad man ska göra.. |
|
|
| NordLight |
| quote: | Originally posted by Aendy
Oki, här kommer min favorit. Försök hänga med. Framför dig har du en korsning med två vägar. Den ena leder till helvetet, den andra till himmeln, kruxet är att du inte vet vilken väg som leder vart. Båda vägarna har en vakt. Du vet att den ena vakten alltid ljuger oavsett vilken fråga du ställer. Den andra talar alltid sanning, kruxet här är att du inte vet vem som gör vad. Du får en fråga på att lista ut vilken väg som leder till himmeln. Go! |
Snabb fråga Aendy...
Vaktar "lögnaren" vägen till helvetet och han som talar sanning vägen till himmeln?
NordLight |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by NordLight
Snabb fråga Aendy...
Vaktar "lögnaren" vägen till helvetet och han som talar sanning vägen till himmeln?
NordLight |
Det vet du inte. Du vet bara att en av vägarna går till himmlen och en till helvetet och att en av vakterna ljuger och en talar sanning. Du vet inte vem som är var. Frågan du ställer måste kunna utesluta sådana faktorer. |
|
|
| mindshooter |
Jag har kunnat denna förut.... Satan va jobbigt!
Fruktsoppa: Va tråkig du e som skriver svaren på mina när du minns från plugget :( |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Oki, här kommer min favorit. Försök hänga med. Framför dig har du en korsning med två vägar. Den ena leder till helvetet, den andra till himmeln, kruxet är att du inte vet vilken väg som leder vart. Båda vägarna har en vakt. Du vet att den ena vakten alltid ljuger oavsett vilken fråga du ställer. Den andra talar alltid sanning, kruxet här är att du inte vet vem som gör vad. Du får en fråga på att lista ut vilken väg som leder till himmeln. Go! |
klurig och "bra" uppgift, men efter en hel del funderande så svarar jag:
"Vart kommer den andra vakten att säga att hans väg leder?"
svaret man får på den frågan är vart den vägen leder som vaktas av den vakt man ställde frågan till |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|