|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by TOR
Je moet meer lezen, dan zul je automatisch aanvoelen dat die zin inhoudelijk niet correct is. ;) |
Misschien; maar ik denk dat je een behoorlijke (vergeef me de term) taalfreak/vakidioot moet zijn om hierover te struikelen en, erger nog, hieruit concluderen dat onze maatschappij te jachtig is.
Het laatste is wel waar; maar ik vind dat dit voorbeeld dat nu toch niet echt illustreert.
Een betere illustratie van dat fenomeen is bvb Sean Tyas :thepirate |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Push2005
Het laatste is wel waar; maar ik vind dat dit voorbeeld dat nu toch niet echt illustreert. |
Ik was al langer tot die conclusie gekomen hoor, die passage was gewoon de druppel die de emmer deed overlopen. Ik moest mijn frustratie ergens kwijt, vooral omdat het om zo'n hooggeplaatst persoon gaat.
Dat heeft niets met taalobsessie te maken, zoals ik al zei voel je als regelmatige lezer meteen aan dat er iets niet klopt. Ik moest de zin twee keer herlezen voor ik doorhad wat hij eigenlijk wilde zeggen. De boodschap komt uiteindelijk wel in de juiste vorm bij de lezer terecht via allerhande contextuele en buitentekstuele elementen, maar bij een hoofdzakelijk informatieve tekst moet de boodschap in de tekst zelf zitten verweven. De als-de-boodschap-maar-overkomtfilosofie wordt tegenwoordig algemeen aanvaard, maar ik vind die getuigen van laksheid en een te eenduidige kanalisering van onze inspanningen. |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Push2005
Misschien; maar ik denk dat je een behoorlijke (vergeef me de term) taalfreak/vakidioot moet zijn om hierover te struikelen en, erger nog, hieruit concluderen dat onze maatschappij te jachtig is. |
Inderdaad. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by TOR
Ik moest de zin twee keer herlezen voor ik doorhad wat hij eigenlijk wilde zeggen. |
mss leest ge gewoon te jachtig, en snapte ge die zin daarom niet van den eerste keer :toothless |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Inderdaad. |
Dat stuk werd net boven u al behandeld.
| quote: | Originally posted by Nabistai
mss leest ge gewoon te jachtig, en snapte ge die zin daarom niet van den eerste keer :toothless |
Neen. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|