|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by C.E.U.N.E.N
Is dat het probleem?
"Als ik dat niet krijg, dan geef ik dat ook niet". blabla
Waar gaan we met de wereld naar toe? |
Ik doel meer op de uitspraken van Tor. Ik ontvang voor mijn prestaties een loon dat meer dan voldoende is voor te leven en voor extra's. Als portiers en of bv obers een fooi nodig hebben voor die extra's. Das dan toch teken dat hun loon te laag ligt? |
|
|
| Bunz |
| quote: | Originally posted by TOR
..wat dat woord ook loos maakt.
Ik doelde op een meer inventieve en persoonlijke/gemeende manier van bedanken, niet de standaardformule. Mijn excuses voor de verwarring. |
geen probleem :)
kmoet wel zeggen da ik nog nooit een gemeend dankwoord heb gekregen noch heb gezien bij iemand anders. :o
En etiquette ivm fooien is bull. Als ge wilt geve, geeft ge en anders geeft ge niks: so be it. |
|
|
| Xilver |
Bij mij gaat het puur om de houding van die zakken aan de deur. Een paar jaar geleden voelde ik me even niet goed in een club. Bon, ik ging met m'n toenmalige vriendin even naar buiten. De portier liet haar zo door, maar bij mij stak hij z'n handje uit. Mijn antwoord "ja maar ik voel me niet goed, ik ben zo terug" was blijkbaar genoeg om mij even tegen de muur te smijten omda ik hem niks wou geven.
Die houding van die onnozelaars van "ik ben de man, en ik kijk neer op iedereen", daar schijt ik godverdomme op. Als ik het enigszins kon, gaf ik liever een bok op hun muil dan dat ik ze geld geef. Gezien mijn tenger gestel, doe ik dat echter niet :p
Anders is natuurlijk als ze vriendelijk zijn bij het binnenkomen. Die zijn er niet veel, maar ze zijn er toch. Die geef ik dan wel een euro ofzo. |
|
|
| TOR |
Wetten en etiquette zijn twee losstaande zaken. Het laten van een scheet in een bushokje is wettelijk 100% legaal, maar dat hoort zo niet. Nu gaan jullie waarschijnlijk discussieren omtrent het nut van het inhouden van een scheet? Ik heb de indruk dat jullie aan het dollen zijn. |
Je gaf het eigenlijk zelf al aan, alles heeft te maken met opvoeding en de kring/omgeving waarin je jarenlang hebt geleefd. Er zijn bepaalde kringen die lichamelijke "producten" zonder problemen tolereren. Wat als een correcte houding wordt beschouwd, is overal anders. Die ongeschreven regels zijn dus allemaal bijzonder relatief. |
|
|
| FCB_Fanatic |
Wetten en etiquette zijn twee losstaande zaken. Het laten van een scheet in een bushokje is wettelijk 100% legaal, maar dat hoort zo niet. Nu gaan jullie waarschijnlijk discussieren omtrent het nut van het inhouden van een scheet? |
die discussie is hier begonnen omdat jij in je post zei dat je een portier fooi moet (!) geven. Ik heb dat nu ontkracht door te stellen dat het zelfs bij wet verboden is. (hierbij nog even de desbetreffende post)
ps: Portiers moet je altijd betalen. Het is geen scoutsfuif. ;) |
Daarna is er pas een hele discussie ontstaan over fooi geven in het algemeen. Ik vind trouwens helemaal niet dat het geven van een fooi aan portiers tot de etiquette behoort. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|