return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
Carat Reunion (25-12-07)

C.E.U.N.E.N
quote:
Originally posted by Push2005
En er is ook geen etiquette voor portiers; dat is alleen jammerlijk zo gegroeid.

Wel een uitgaansetiquette en etiquettes groeien altijd uit gewoonten.
Push2005
quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Wel een uitgaansetiquette en etiquettes groeien altijd uit gewoonten.

Je zou beter replyen op de rest van de tekst ipv er een relatief onbelangrijke zin uit te halen.

Of ben je eindelijk tot inziens gekomen dat je verkeerd bent om enkel portiers en obers fooien te geven 'omdat het zo hoort' en niet de andere hard werkende mensen in de maatschappij ?

Voor mij hoeft het alleszins allemaal niet want hun maandloon moet maar volstaan. Als je een surplus wil geven dan doe je dat; maar het als 'verplicht' beginnen beschouwen omdat het anders van weinig respect getuigt is nutteloos.
C.E.U.N.E.N
quote:
Originally posted by TOR
Met een dankwoord kun je inderdaad niets kopen, maar dat impliceert dan weer dat je met het overeengekomen maandloon niet voldoende zou kunnen kopen, wat ons weer bij mijn stelling van enkele posts geleden brengt.

Wat is voldoende kopen? Iedereen kan in België met zijn maandloon makkelijk eten, drinken en zichzelf verzorgen. Je hebt zelfs te veel. Moeten ze dan het maandloon verminderen? Nee, want je wil nog wat extra's. En fooien, DAT zijn extra's!
TOR
quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Wat is voldoende kopen? Iedereen kan in België met zijn maandloon makkelijk eten, drinken en zichzelf verzorgen. Je hebt zelfs te veel. Moeten ze dan het maandloon verminderen? Nee, want je wil nog wat extra's. En fooien, DAT zijn extra's!

Nu zijn we er :)

De vraag is in hoeverre die extra's geoorloofd zijn of niet, maar dan zitten we met een uiterst filosofische kwestie natuurlijk.

Ik ben in ieder geval nog steeds van mening dat de klant niet hoeft bij te betalen voor iets waar de persoon in kwestie reeds voor betaald wordt. Als het horecapersoneel vindt dat het vaste loon te laag ligt, dan kan er een loonsverhoging worden gevraagd, maar er mag principieel niet worden gerekend op een tussenkomst van onzentwege.
C.E.U.N.E.N
quote:
Originally posted by Push2005
Je zou beter replyen op de rest van de tekst ipv er een relatief onbelangrijke zin uit te halen.

Of ben je eindelijk tot inziens gekomen dat je verkeerd bent om enkel portiers en obers fooien te geven 'omdat het zo hoort' en niet de andere hard werkende mensen in de maatschappij ?

Voor mij hoeft het alleszins allemaal niet want hun maandloon moet maar volstaan. Als je een surplus wil geven dan doe je dat; maar het als 'verplicht' beginnen beschouwen omdat het anders van weinig respect getuigt is nutteloos.

Sorry, ik zag in de overige tekst geen bijvoegde waarde aan je bericht.

Om te kunnen functioneren in de maatschappij moet je je houden aan verschillende ongeschreven regeltjes, waarvan het geven van fooien er een van is, zij het minder belangrijk.

Het lijkt me dat je verkeerd redeneert. Jij redeneert dat als JIJ iets niet krijgt, dan gun ik het iemand anders ook niet.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium