return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
Carat Reunion (25-12-07)

TOR
quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Ze ontvangen maar al te graag wat fooi.

Waarom is een fooi meer waard dan een dankwoord?
C.E.U.N.E.N
quote:
Originally posted by Push2005
Begin anders maar de mensen die het vuilnis ophalen aan je deur ook telkens ze passeren een fooi te geven. Die bewijzen tenminste een véél grotere dienst dan die speknekken.

Ik heb daar geen direct contact mee. Ik zie die nooit en zij mij niet. Volgens mij is er ook geen etiquette opgemaakt voor de huisvuilophaling.
C.E.U.N.E.N
quote:
Originally posted by TOR
Waarom is een fooi meer waard dan een dankwoord?

Waarom sluit je een dankwoord uit als iemand een fooi geeft? Beiden zijn nochtans perfect combineerbaar. Met een dankwoord kan je trouwens niets kopen, en daar draait het leven toch vooral om. Ga jij de kok ook bedanken?

Als je die kleine etter bent onder je nicknaam, dan vergeef ik het je. ;)
Push2005
quote:
Ik heb daar geen direct contact mee. Ik zie die nooit en zij mij niet. Volgens mij is er ook geen etiquette opgemaakt voor de huisvuilophaling.

Je geeft ze op het einde van het jaar dan uiteraard een fooi of een fles champagne ofzo als ze rondkomen ? Dan heb je er direct contact mee en kan je eindelijk je respect betuigen tegenover hen.

En er is ook geen etiquette voor portiers; dat is alleen jammerlijk zo gegroeid. Er zijn trouwens verschillenden die ze een fooi geven uit angst om niet vuil bekeken te worden of een klop te krijgen.
Er zijn genoeg portiers (en daarom heb ik het niet over illusion of grotere clubs... maar gewone cafés) die snedige opmerkingen of zelfs een klop geven als je ze niets toestopt.
TOR
quote:
Waarom sluit je een dankwoord uit als iemand een fooi geeft? Beiden zijn nochtans perfect combineerbaar. Met een dankwoord kan je trouwens niets kopen, en daar draait het leven toch vooral om. Ga jij de kok ook bedanken?

Als je die kleine etter bent onder je nicknaam, dan vergeef ik het je. ;)

Met een dankwoord kun je inderdaad niets kopen, maar dat impliceert dan weer dat je met het overeengekomen maandloon niet voldoende zou kunnen kopen, wat ons weer bij mijn stelling van enkele posts geleden brengt.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium