|
|
| DJ Sid |
| quote: | Originally posted by TOR
Is die onderwaardering niet het resultaat van het geven van fooien ipv omgekeerd? Een fooi duidt in mijn ogen immers op een vorm van neerkijken ipv waardering. |
Dat vind ik een zeer rare stelling.
Ik denk dat je een fooi geeft als blijk van appreciatie van het werk dat iemand voor je levert.
Als je vindt dat die portiers je geen dienst bewijzen, dan geef je hen niets natuurlijk.
De vraag is of de portiers je een dienst bewijzen, want als je geen ruzie zoekt (volgens mij komt een ruzie meestal toch door jezelf als je er in betrokken bent) in een bepaalde discotheek, denk ik ook niet dat je ze nodig hebt. |
|
|
| C.E.U.N.E.N |
| quote: | Originally posted by DJ Sid
De vraag is of de portiers je een dienst bewijzen, want als je geen ruzie zoekt (volgens mij komt een ruzie meestal toch door jezelf als je er in betrokken bent) in een bepaalde discotheek, denk ik ook niet dat je ze nodig hebt. |
Ze halen de ruziezoekers weg of ze houden ze, nog beter, al bij de ingang tegen, dus dan heb JIJ er geen last meer van. Onrechtstreeks bewijzen ze je een dienst. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by DJ Sid
Als je vindt dat die portiers je geen dienst bewijzen, dan geef je hen niets natuurlijk. |
Voor de diensten die ze leveren worden ze sowieso al betaald. Door het geven van een fooi geef je echter de indruk dat het loon te laag ligt en dat je wat wil bijspringen. Dat betekent hoe dan ook een relatie van superioriteit.
In de horeca merk je dat trouwens ook vaak: "Die mensen hebben het al moeilijk genoeg, we zullen hen wat drinkgeld geven zodat die ook es iets leuks kunnen doen."
Een dankwoord is in mijn ogen nog steeds het meest krachtige gebaar. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by C.E.U.N.E.N
Ze halen de ruziezoekers weg of ze houden ze, nog beter, al bij de ingang tegen, dus dan heb JIJ er geen last meer van. Onrechtstreeks bewijzen ze je een dienst. |
Right :rolleyes:
Portiers laten iedereen binnen als je ze maar genoeg geld toestopt. En meestal zijn het zelf blaaskaken of racisten die bij het minste maar al te graag een klop op iemand anders geven.
Ze zijn natuurlijk wel nodig; maar ze worden al betaald dus vind ik het schandalig dat je ze nog eens extra zou moeten betalen.
Begin anders maar de mensen die het vuilnis ophalen aan je deur ook telkens ze passeren een fooi te geven. Die bewijzen tenminste een véél grotere dienst dan die speknekken.
Jij betaalt hoogstwaarschijnlijk wel graag je belastingen uit respect voor de staat :) |
|
|
| C.E.U.N.E.N |
| quote: | Originally posted by TOR
Voor de diensten die ze leveren worden ze sowieso al betaald. Door het geven van een fooi geef je echter de indruk dat het loon te laag ligt en dat je wat wil bijspringen. Dat betekent hoe dan ook een relatie van superioriteit.
In de horeca merk je dat trouwens ook vaak: "Die mensen hebben het al moeilijk genoeg, we zullen hen wat drinkgeld geven zodat die ook es iets leuks kunnen doen."
|
Dus JIJ beschouwt een fooi als een vernedering voor het opdienend personeel? Praat aub eens met iemand die in de horeca werkt. Ze ontvangen maar al te graag wat fooi.
Jij hebt het volgens mij over dikkenekken, maar ik heb het over mensen die fooi geven, en dat zijn niet altijd dikkenekken. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|