return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 
Var ska jag börja?

Vizay
nu råkar jag juh ha sån tur att jag har PCDJ red hemma, räcker deta för å testa eller finns det bättre porogs ute?

sen vore det najs om nån kunde beskriva lite skillnader mellan tolvor å CD (vad man kan göra å inte göra etc.)

å lämna sånna där självklara svar ute som t.ex. cd e mindre etc. ;)
Dj_Activated
quote:
Originally posted by Vizay
nu råkar jag juh ha sån tur att jag har PCDJ red hemma, räcker deta för å testa eller finns det bättre porogs ute?

sen vore det najs om nån kunde beskriva lite skillnader mellan tolvor å CD (vad man kan göra å inte göra etc.)

å lämna sånna där självklara svar ute som t.ex. cd e mindre etc. ;)

Traktor rekommenderar jag! Lugnt bästa mixnings programmet! Men om du vill spela in mixar å finjustera så har du ju Mixmeister.

Finns ju båda för och nackdelar med både cd och vinyl:

12"or tycker jag är skönast att mixa med eftersom då har man full kontroll över hela skivan, du kan t.ex. scratcha med dem, backspins, hålla fast skivan m.m :) sen har jag hört att ljuden är bättre i dem eftersom cd skivorna plockar bort en del ljud som har en viss frekvens (Hz) fast man hör inte det så mkt. Den första och fräschaste underground musiken kommer ju först ut på 12"or (Whitelabels, promos t.ex.) sen på cd. Det är dock lite svårt att få tag i just dem skivorna man vill ha :(

Cd's är ju bra får dem får man ju plats med fler låtar och så kan man ju ladda ner nästan vilka låtar som helst och bränna på en skiva! Fast jag tycker att cd decks känns lite...hmm 'instängt', lixom man stoppar in en skiva och sedan får man manövrera cd skivan i en maskin med hjälp av knappar å grejer :) fast jog wheelen va ju en bra funktion!

hoppas det här hjälpte!

//Pazi
Vizay
med andra ord kanske jag gör bäst i att börja med CD eftersom det kan bli aningen billigare (har läst lite i andra inlägg å kommit fram till att skivspelare e dyrare, rätta mig om jag har fel) :)

sen om jag märker att detta e något jag absolut vill göra lite mer seriöst så kan jag gå över på 12"or

ska testa de andra programmen lite osså, tack för hjälpen iaf :D
Dj_Activated
quote:
Originally posted by Vizay
med andra ord kanske jag gör bäst i att börja med CD eftersom det kan bli aningen billigare (har läst lite i andra inlägg å kommit fram till att skivspelare e dyrare, rätta mig om jag har fel) :)

sen om jag märker att detta e något jag absolut vill göra lite mer seriöst så kan jag gå över på 12"or

ska testa de andra programmen lite osså, tack för hjälpen iaf :D

jo, fast vinylspelare och singel cd decks brukar ligga i ungefär samma prisklass (4000-6000+) Dubbla cd decks kostar oftast uppemot 10,000+ kr, lite svårt att fixa just den utrustning man ska ha :( själv håller jag på å sparar till en Technics 1210 och en Pioneer CDJ100, då har jag både vinyl och cd å spela på :D

lycka till med dj:andet!
Vizay
man tackar, börjar få klämm på att mixa låtar nu, låter bättre än i början iaf (kör med PCDJ red)

ni ska ha ett sotrt tack för hjälpen alla som svarat på mina frågor :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden