return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 
DJs svara lite på mina frågor tack

mindshooter
Har vi några DJs hära? Som typ spelar och så?
Som dom flesta vet så samlar jag just nu för att kunna skaffa egen utrustning...

Vad jag undrar nu är vad som krävs av en för att kunna spela som DJ.....Vem som hellst förstår väl att det handlar om att mixa låtar på ett snyggt sätt....Men jag menar....jag har hört att konsten inte ligger i att mixa låtar...utan att göra det på ett orginelt sätt....
Jag har också hört att om man lyckas få 2 låtar att gå i takt 10 sekunder så är det bra.....och sen har jag också läst att dom måste gå ihop 30 sekunder för att det ska räknas som en mix.....
På hur många olika sätt kan man mixa en grej? Ska man satsa på att få in en så pass bra känsla så att man kan få låtarna att gå ihop typ en och en halv minut och göra feta mixen som typ Tiesto eller nån...?
Dj_ExOn
Det där spelar inte så stor roll det där med 30 sek och sånt.. spelar du på klubbar där det finns alkohol så bryr sig ingen.. inte så många i alla fall. Men ska du spela typ för nyktra som ett uppträdande så kan det vara bra att kunna det.
Jag håller på att skaffa mig lite stuff nu.. ska köpa en American DJ DCD Pro-250 med en polare http://www.djportal.nu/dj-shop/img/...d-dcdpro250.jpg
Sen ska jag ju lära mig den och fixa lite jobb när jag är bra på det:D
mindshooter
quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Det där spelar inte så stor roll det där med 30 sek och sånt.. spelar du på klubbar där det finns alkohol så bryr sig ingen.. inte så många i alla fall. Men ska du spela typ för nyktra som ett uppträdande så kan det vara bra att kunna det.
Jag håller på att skaffa mig lite stuff nu.. ska köpa en American DJ DCD Pro-250 med en polare http://www.djportal.nu/dj-shop/img/...d-dcdpro250.jpg
Sen ska jag ju lära mig den och fixa lite jobb när jag är bra på det:D

Ahh ok....själv ska jag ha vinyl :) Får mera kontakt med skivan och så....Men funkar juh med båda :)
Beamish
finns ju inga regler för hur man spinner skivor. snurra skivor är ett sätt att uttrycka sig på och bemöta ett dansgolv. Alla har sin egna stil
Dj_ExOn
quote:
Originally posted by Beamish
finns ju inga regler för hur man spinner skivor. snurra skivor är ett sätt att uttrycka sig på och bemöta ett dansgolv. Alla har sin egna stil

Sant!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden