return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Digital systemkamera

reveal
Vet att det är många fotografer här på TA, så jag antar att ni har lite goda tips :)

Vilken ska man köpa? Nikon D70, D80 eller Canon EOS 400D? Eller kanske nån helt annan?

Vilka har ni? Vad tycker ni om dem?
fede
quote:
Originally posted by reveal
Vet att det är många fotografer här på TA, så jag antar att ni har lite goda tips :)

Vilken ska man köpa? Nikon D70, D80 eller Canon EOS 400D? Eller kanske nån helt annan?

Vilka har ni? Vad tycker ni om dem?

Alla är bra, kort sagt :D
Det är mest en smaksak, jag färelår att du går o känner på båda kamerorna först sedan bestämmer dig, för båda ger mycket bra bildkvalitet.
Många tycker att 400d:n är för liten och väljer därför d50/d80 framför 400d:n..

Jag har bara ägt en enda dslr kamera, canon 350d och jag är mer än nöjd! Jag är mycket nöjd med bildkvaliteten osv. objektiven spelar såklart en stor roll också.

En fördel med att välja Canon eller Nikon är att det finns mycket beg. objektiv som passar kameran. Nikon är lite bättre med "bakåtkompatibilitet" man kan tydligen använda objektiv enda från 70 talet eller något, kommer inte ihåg riktigt..

Några andra som kan vara värda att titta på är Sony Alpha 100 eller Olympus e-500.
jofawe
fede:
ja, fast objektiven måste vara utav en speciell typ för att det ska funka med automätningen å sånt.

Själv siktar jag på en d80 .. eller en 30d
fede
quote:
Originally posted by jofawe
fede:
ja, fast objektiven måste vara utav en speciell typ för att det ska funka med automätningen å sånt.

Själv siktar jag på en d80 .. eller en 30d

mkey, har inte så stor koll på nikon ;)

30d tillhör en annan prisklass dock
reveal
Lutar åt D80 med Nikon AF-S DX VR 18-200/3,5-5,6G IF-ED

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden