return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 
Lokale verkiezingen

diddi
ff de topic niet kunnen volgen... maar toch nog een reactie

Ik vind de verkiezingsuitslag wel verrassend:

1. Antwerpen: SP.A die veel stemmen heeft gekregen. Straf, want ik zag het Blok wel terug goed scoren. Van een afgang is er imo geen sprake. Afgang voor VLD en Groen! ja... :)

2. Mechelen: Somers die het haalt (hoewel er veel Mechelaars zijn die hem niet moeten). Somers zelf vind ik ne hypokriet: zelf voorzitter zijn van de VLD en in Mechelen nog niet eens durven opkomen als rasechte VLD-er.

3. Vilvoorde: Dehaene zwaar op zijne zak gegaan, nadat hij enkele Franstaligen in het gemeentebestuur heeft opgenomen. Dat komt ervan als de franstaligen mogen stemmen in Vlaanderen op franstalige partijen en het VB veel stemmen haalt. Maar dat is normaal zekers... Ach ja, ze zullen weer mogen puzzelen :stongue:

In Duffel, geen verrassingen: CD&V to the top :D . In Lier wel een verrassing: VB is daar grootste partij terwijl we daar toch een VLD-zwaargewichten hebben, nl. Marleen Vanderpoorten en Walter grootaers ( :stongue: ). Dj Wout zou ook opgekomen zijn...

Khad hier nog een redenering gelezen over blanco stemmen als protest. Precies alsof je blanco stemt, dat er iets zal veranderen aan de politiek. Blanco stem is imo een verloren stem en een stem voor de meerderheid.

Ik ben eens benieuwd voor de volgende verkiezingen!

EDIT: Dj Wout heeft 193 stemmen gehaald :p
eieregooie
quote:
Originally posted by diddi
Khad hier nog een redenering gelezen over blanco stemmen als protest. Precies alsof je blanco stemt, dat er iets zal veranderen aan de politiek. Blanco stem is imo een verloren stem en een stem voor de meerderheid.

Volgens mij was de essentie dat je beter blanco kunt stemmen dan helemaal niet...

Aan de andere kant... als iedereen die een "protest stem" uitbrengt in plaats daarvan blanco zou stemmen, zou dat toch gaan opvallen denk je niet? En dan kan je ook niet meer spreken van zomaar een stem voor de meerderheid.
massiveK
quote:
EDIT: Dj Wout heeft 193 stemmen gehaald

op welke lijst?:)
diddi
Lier & Ko, lokale lijst :)
Phortastic
quote:
Originally posted by diddi
Lier & Ko, lokale lijst :)

Klinkt zo net als de lijst van Chris Van Den Durpel ofzo :nervous:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium