return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 
studentenclub

Bertn
quote:
Originally posted by Devilex
Ge moogt het nu zo belachelijk vinden als ge wilt maar het is toch een soort traditie die ook verloren aan het gaan is. De studentenclubs zorgden vroeger voor veel meer sociale contacten tussen de leerlingen onderling. Studenteclubs zijn dan ook vaker weggelegd voor kotstudenten.
Ik ben zelf nooit bij een studentdenclub geweest omdat ik om te beginnen al niet op kot zit en omdat ik veel te veel werk voor school heb.

Tegenwoordig gaan de studenten iedere dag naar huis of zitten ze op hun kot op msn en internet.

De sociale contacten tussen jongeren onderling gaan jaar na jaar achteruit, we worden echt zielig en apathisch en binnen 10 jaar zal 90% van de communicatie tussen jongeren verlopen via internet, sms en weet ik wa.

bwo, dat valt allemaal nog mee. die echte studentenclubs waren meestal enkel voor mannen en zo..
djcresto
quote:
De sociale contacten tussen jongeren onderling gaan jaar na jaar achteruit, we worden echt zielig en apathisch en binnen 10 jaar zal 90% van de communicatie tussen jongeren verlopen via internet, sms en weet ik wa.

Ik heb door het "medium internet" toch al een pak mensen leren kennen die ik anders nog nooit had gekend (denk maar aan de beta's). Vroeger zaten de mensen ook maar gewoon 's avonds voor tv. Als ge nu opt café ene wilt gaan drinken belt ge toch ook dezelfde kameraden. En die zullen toch meestal nie antwoorden "nee kblijf thuis, kben aant chatten".
djcresto
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Dit is nu exact waar mijn thesis over zal gaan :)

interessant topic waar ge uren over kunt discussieren J :D
Bertn
quote:
Originally posted by djcresto
Ik heb door het "medium internet" toch al een pak mensen leren kennen die ik anders nog nooit had gekend (denk maar aan de beta's). Vroeger zaten de mensen ook maar gewoon 's avonds voor tv. Als ge nu opt café ene wilt gaan drinken belt ge toch ook dezelfde kameraden. En die zullen toch meestal nie antwoorden "nee kblijf thuis, kben aant chatten".

vroeger stond er op geen enkel kot een tv;)
Dark Apostle
quote:

Dat is een veel te nauw zicht. Via het internet heb ik persoonlijk een heleboel mensen leren kennen die ik uiteindelijk nu ook in de buitenwereld mee omga. Moest ik nooit een pc hebben aangeraakt kende ik maar 5 mensen buiten mijn familie om, want via communities ben ik net vaker beginnen uitgaan.

De reden dan veel jongeren apathisch zijn is omdat het ni koel is om geďntereseerd te zijn in iets. Dat was al toen ik nog maar net in het middelbaar zat en toen was er nog niet echt spraken van Koning PC en Meester Breedband. De huidige generatie middelbare schoolgangers hebben nog steeds datzelfde trekske en ze lijken nog dommer te zijn geworden ook en komende van mij "een pummel zonder hogeschool diploma" zegt al veel.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium