return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 
Beste trancevrienden!

Transara
Allemachtig mensen, nu lees ik hier in deze thread toch echt wel weer steken onder water, terwijl deze thread er juist voor bedoeld is om dat een beetje uit te bannen.

Ik zeg altijd maar: "Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden".

En heb vooral wat meer respect voor elkaar en elkaars mening. Dat iemand jouw mening niet deelt betekent bij voorbaat niet dat de ander dan stom, dom of what ever is.

Dat is nu juist waar onze maatschappij door aan het verloederen is. Te weinig respect voor elkaars manier van leven.

Het werdt tijd dat dit onderwerp een keer aangeboord werd. Ik ben ook nog niet zolang lid, maar erger me wel kapot aan dat gekat naar elkaar!

Ik hoop dat iedereen hier over gaat nadenken en dat het BETA forum weer wat gemoedelijker en gezelliger wordt.

Groetjes Sarah
Dark Apostle
Ik ben ook al scheef gegaan, heb zelf een beteke in iemand zijne nek proberen te zitten, dus ben zelf vere van onschuldig.
Maar mijn mening ivm de sfeer hier de laatste tijd is al in andere threads verkondigd geweest.

En ivm ontgroenings-procedures, wij zijn nog mild, u geslachtsdelen en benen moeten op het einde nog steeds niet afgezet worden.
Devilex
Ivm die dt fouten...

Ik maak de laatste tijd ook enorm veel spellingsfouten, ik denk dat het vele gebruik van de PC er voor een groot deel tussen zit.

Heb trouwens overlaatst ook nog eens de regels van 't Kofschip moeten bovehalen. Dus mensen die dt fouten maken niet te snel aanvallen, komt volgens mij door de bastaard-taal die we o zo vaak gebruiken.
Transfusion
quote:
Originally posted by Devilex
Ivm die dt fouten...

Ik maak de laatste tijd ook enorm veel spellingsfouten, ik denk dat het vele gebruik van de PC er voor een groot deel tussen zit.

Heb trouwens overlaatst ook nog eens de regels van 't Kofschip moeten bovehalen. Dus mensen die dt fouten maken niet te snel aanvallen, komt volgens mij door de bastaard-taal die we o zo vaak gebruiken.

Je kan iemand die spellingsfouten maakt aanvallen of gewoon laten doen. Ik ben voor een ingrijpend beleid zodat iedereen op zijn fouten kan gewezen worden, dit mag echt niet op een agressieve manier gebeuren. Als we alle fouten aan onze neus laten passeren, dan verloederen we onze eigen taal. Door uw posts te dubbelchecken op taalfouten zal je op termijn minder fouten gaan maken. Het is volgens mij ook voor je eigen belang. Tegenwoordig wordt er amper nog genoteerd op papier, de computer als uitvlucht gebruiken is volgens mij fout.

Het vele gebruik is trouwens niet correct. Het is gebruik maken van.

Het is mijn mening maar ...
Taaladviseur
quote:
Originally posted by Transfusion
Tegenwoordig wordt er amper nog genoteerd op papier, de computer als uitvlucht gebruiken is volgens mij fout.

Daar ben ik het grotendeels mee eens, omdat het Nederlands minder onderhevig is aan de zogeheten internettaal dan bijvoorbeeld het Engels. De invloed van SMS is iets beduidender, omdat we daar een groter aantal afkortingen en codewoorden terugvinden. We kunnen in dat geval vaak niet meer spreken van volwaardige zinstructuren en daardoor verdwijnt het gevoel voor grammatica een stuk.

Dat gevoel kweek je enkel door het veelvuldig gebruik van de taal. Tijdschriften of kranten lezen is ook zeer nuttig op dat vlak. Of er met harde hand moet worden ingegrepen, is een netelige kwestie. Daarin verschillen de onderzoekers nogal van mening. In ieder geval vind ik het zelf ook vrij jammer dat er een steeds grotere afbrokkeling plaatsvindt. Uiteindelijk is de taal toch een essentieel element voor de typering van een volk.

Ik volg jullie gezelschap al een tijdje uit interesse. Nu het thema opgeworpen werd, dacht ik even een reactie te plaatsen. Hopelijk nemen jullie me dat niet kwalijk

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium