|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by TOR
Ik vind het wel jammer dat heel wat mensen neerbuigend doen over een dergelijke, luwere vorm van ambitie. Daarom ook één van mijn vragen in de openingspost. Precies of je kunt maar spreken van een geslaagd leven als je aan de top bent geraakt in het arbeidsleven. |
Carriere maken is voor mij zeker niet belangrijk. Bij mijn huidige job kan ik zelfs totaal niet doorgroeien omdat er gewoon niet meer functies zijn. En dat stoort me momenteel zeker niet. Misschien krijg ik later meer ambitie en wil ik hier ooit directeur worden. Maar die functie bestaat hier momenteel nog niet. Zoals ik al zei in een vorige post: ik werk om te leven ik leef niet om te werken. Bovendien probeer ik alles zo economisch mogelijk te doen. Nl. Zoveel mogelijk doen met zo weinig mogelijk moeite. Kben ook liever lui dan moe. Als ik iets krijg zal ik dat ook met een mooie glimlach aannemen.
Mijn vrije tijd is voor mij veruit het belangrijkste, en die is er nu al veel te weinig imo. En in mijn hobby's heb ik dan weer een pak meer ambities. Zo zit ik toch meerdere uren per week in het verenigingsleven. Zowel als deelnemer en als bestuurslid.
En geld is zeker een belangrijk ding. Heb nu een loon van Bloso wat denk ik overeenstemt met dat van de Vlaamse regering. En te klagen heb ik zeker niet. Ik kan mij deftige kleren permiteren, goed eten, beschik over auto, pc, tv, ipod, kan op reis gaan, heb vrij dure hobby, kan regelmatig op café blijven hangen. Ben nu zelfs onlangs gaan samenwonen en hebben alles nieuw gekocht en er blijft toch een pak spaargeld over. Dus gewoon niet met je geld smijten en je komt al heel ver. En 4 jaar werken voor je verhuist helpt ook een pak ;) |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by anke
vaak verdienen zo'n rotjobs beter dan beroepen waar je vele jaren moet voor leren.
als je het voor het geld doet weet je wat je moet kiezen |
Whahahaha... zo een naief kind da gij zijt. Voor de eerste jaren ben ik daarmee akkoord, maar ik kan u verzekeren als ge gestudeerd hebt en ge wat kunt doorgroeien dat die kloof echt gigantisch groot wordt. Ik ken mensen (en dit zijn geen uitzonderingen) die rond de 150€ per uur verdienen (tel dat maar eens uit per maand :p). Dat gaat gij nooit verdienen als verpleegster hoor en dit zeg ik met veel respect voor de verpleegsters en alle goede vakmannen in het algemeen.
Verder vind ik een carrière wel vrij belangrijk. Het is gewoon plezant je intellectuele grens telkens wat te verleggen, meer verantwoordelijkheid te krijgen, er wordt meer rekening gehouden met je mening, meer geld verdienen (of course)... Vooral het groeien in je mogelijkheden, daarvoor werk ik. Sociale contacten, da weet ik niet echt... bazen blijven bazen en op mijn huidige werk wordt sociaal contact niet echt gestimuleerd (wat me wel mateloos stoort hier :rolleyes: ) |
|
|
| anke |
ik hoef niet zoveel te verdienen
150€ per uur ga je nooit verdienen met een 9-5 job
ik ben er niet jaloers op hoor |
|
|
| anke |
| wat doen die mensen dan want jij kent ze precies wel echt goed anders lopen ze niet te koop door te zeggen hoeveel ze verdienen? |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by anke
ik hoef niet zoveel te verdienen
150€ per uur ga je nooit verdienen met een 9-5 job
ik ben er niet jaloers op hoor |
Ik reageerde gewoon op je dwaze ongefundeerde reply... :clown: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|