return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 
Hoe belangrijk is een goede job?

Nyah
Aangezien we zeker nog een 30-35-40 jaar moeten gaan werken, vind ik het ook belangrijker om een job te hebben die je voldoening geeft. Het is beter om iedere dag met plezier te gaan werken, dan hopen geld te verdienen, geen tijd meer te hebben voor je gezin en uiteindelijk te sterven aan een hartaanval tegen dat je 50 bent...
But... aan de andere kant wil ik ook een fatsoenlijk loon hebben... Geld speelt dus ook een rol in de motivatie. Als je te weinig verdient, ga je sneller ontevreden worden, denk ik. Zeker als je bvb dingen naar je krijgt toegeschoven die je eigenlijk niet wilt doen of dat je ten onrechte moet opdraaien voor een slecht project/slechte keuze in het werk. Dan ga je al sneller denken: foert, salut en de kost - ik zoek wel ander werk :o
Tmoet een gezond evenwicht zijn tussen goede werkuren, je ambitie en een degelijk loon.
Push2005
Zijn er hier eigenlijk zelfstandigen/ondernemers onder ons ?

Mijn ambitie, en voor een stuk droom, is toch wel om zelf iets te kunnen opstarten... Dat hoeft zelfs niets groots te zijn met vrij hoge lonen enzo; maar als je daar in lukt geeft deze vorm van 'carriere' toch wel extra voldoening in je leven denk ik :). Maar uiteraard zal familie altijd op de eerste plaats komen.
Xilver
quote:
Originally posted by Push2005

Ik in bijberoep, maar 't is niet de bedoeling om ooit groot uit te groeien. Als die mogelijkheid zich aanbiedt, zal ik die op dat moment misschien wel aangrijpen, maar voor het moment zie ik me dat niet echt doen, ook omwille van het totale gebrek aan vrije tijd als je voltijds zelfstandige bent.
domineesje
quote:
Originally posted by Push2005

Mijn ambitie, en voor een stuk droom, is toch wel om zelf iets te kunnen opstarten... Dat hoeft zelfs niets groots te zijn met vrij hoge lonen enzo; maar als je daar in lukt geeft deze vorm van 'carriere' toch wel extra voldoening in je leven denk ik :). Maar uiteraard zal familie altijd op de eerste plaats komen.

Heb het nooit met die woorden gezegd destijds, maar dat ga u lukken ;)
Wildfir3
Ik vind ook dat een goeie job waar ge u kunt amuseren heel belangrijk is... dat is uiteindelijk de enige bezigheid waar ge (in 't algemeen) 38u per week mee bezigzijt. Geld is en blijft uiteraard dé motivator.

Op mijn vorige job verdiende ik netto 400 euro per maand minder dan nu (tja, ze profiteerden ervan dat ik geen diploma had en nog geen werkervaring), en ik kan u verzekeren dat ik het verschil nu voel. Geld is héél belangrijk...

Nuja, als ik kan kiezen tussen een hatelijke job doen voor 200 euro meer per maand, dan zou ik passen hoor.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium