|
|
| TOR |
Nu we toch over werk bezig zijn, even dit topic openen..
Ik merk dat een aantal mensen hier na de studies een bijkomende opleiding volgen, in sommige gevallen om effectief met een grotere bagage op de arbeidsmarkt te komen maar in andere gevallen louter om het werken uit te stellen.
Nu vroeg ik mij af welke plaats een job moet innemen in een mensenleven?
In hoeverre is de functie die je bekleedt een waardemeter voor de geslaagdheid van een leven?
Moet het werk centraal staan of dient het louter als medium (geld) om andere dingen te kunnen doen daarnaast?
Benieuwd naar jullie inbreng. |
|
|
| Devilex |
Ik denk wel dat het werk moet centraal staan om toch iets van regelmaat in u leven te hebben.
Het studentenleven is ok maar ik zou er mij op mijn 30 jaar toch niet meer goed bij voelen. |
|
|
| Xilver |
Werken doe je toch 8u per dag, dus het staat sowieso redelijk centraal, en het is dus belangrijk dat je het graag doet. Natuurlijk moet je er een goei centje aan overhouden, anders heeft het geen nut.
Ik werk bvb ook buiten mijn uren freelance, maar het is zeker niet dat ik constant werk. Dat is eigenlijk om bij te leren, en een klein centje bij te verdienen. Het is niet dat ik ooit wil uitgroeien tot een grote firma ofzo. Ik wil genoeg vrije tijd blijven hebben om nog andere dingen te doen. |
|
|
| Giesber |
Een of andere econoom heeft ooit de 7 (als ik het mij goed herinner) voornaamste redenen om te werken onderzocht, en geld kwam pas op de 3e of 4e plaats. De voornaamste reden bleek sociaal contact te zijn.
Ik weet nie meer hoe die gast heette, maar zijn gedachtengang komt in ieder geval overeen met de mijne: het belangrijkste aan uw job is dat ge ze graag doet. Met elke fulltime job kunt ge overleven tegenwoordig, dus zie ik geen reden om een rotjob te doen om toch maar een betere auto te kunnen betalen. |
|
|
| Gladius |
| ik zal blijven studeren zolang ik iets interessant vind en zolang ik het kan betalen. Kan zijn dat ik over een jaar of 2 helemaal anders klap, maar ik ben nog totaal niet schoolmoe en zie m'n eigen nog helemaal niet gaan werken. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|