|
|
| MikeVee |
| quote: | Originally posted by Magistrate
maar 40 punten geven voor doorzettingsvermogen vind ik wel straf.. |
Die 40 punten zijn correct gegeven.Ik heb 1 puntje (dat gaat het verschil niet maken) meer gegeven als beloning voor het spelen van een set die, zo heeft het verleden aangetoond, naar alle waarschijnlijkheid de finale niet haalt op tranceaddict. Met dit soort sets begin je als het ware met een achterstand, en om dan toch mee te doen verdient wat extra (daar ben ik even niet objectief geweest :o )
Voor techniek dan weer minder dan bij de andere sets aangezien langzamere platen met praktisch hetzelfde bpm mixen nu eenmaal gemakkelijker is dan platen mixen met verschillende bpm.
| quote: | Originally posted by Config
Op die manier bedot ge uw 2 andere juryleden die duidelijk wel wilden dat die mix doorging |
In mijn ranking ging die mix ook niet door. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn persoonlijke smaak heb laten doorwegen, integendeel, mijn favoriete mix had zelfs niet het meeste punten omdat techniek doorweegt en die daar niet het beste was. Die gaat ook niet door naar de 2de ronde. Had ik gewild kon ik makkelijk mijn punten aanpassen om die wel te laten doorgaan. |
|
|
| Gevork |
Joow juist gelezen dat ik er niet door ben.
Spijtig, ma had het wel een beetje verwacht.
Ik moet zeggen dat de feedback dat ik kreeg, echt wel juist is en dat men doorheeft wat voor een mix het is.
Het was idd een mix dat ik noglaatst had gedraaid in Red&Blue in antwerpen voor een TD.
Amper trance...een safe mix
Mix was van de eerst uur.(Kmoest 2 uur draaien, 2de uur was harder)
Had geen tijd gehad om een mix in elkaar te steeken daarom had ik deze gestuurd.
In ieder geval, ik ben er mee eens dat er niet echt een flow is in mijn mix, maar meer een safe mix voor het volk.
Maar wat ik niet juist begrijp is dat er iets slechts met mijn volume ofzo?
Hoe moet ik het dan juist wel doen?
Een paar tips misschien.
In ieder geval proficiat aan de mensen die er wel door zijn.
Greetz |
|
|
| DJ Zetski |
| Kunnen we mixen beluisteren van mensen die er niet door zijn? Mogen we ze van de FTP downloaden of liever niet??? |
|
|
| DJ Sid |
| quote: | Originally posted by Phortastic
nvm, was pas thuis en had men mail nog ni nagekeken, sorry ;)
Bij deze ook het verdict:
Poule Phortastic resultaten:
Winnaars: mix 13 en mix 15
Verliezers: mix 14
Resultaten van mix 14:
Beoordeeld door: Domineesje
mix 14
Omdat de muziekstijl me echt niet ligt, heb ik toch pogingen gedaan om het paar keer te beluisteren
- Mixtechniek
Flowt meestal niet over, imo
--> 17 /25 punten
- Structuur:
--> 8 /15 punten
ups en downs, val bijna in slaap
- Concept:
--> 6/10 punten
Totaal: 31/50 --> 62/100
Beoordeeld door: BZRK
Mix 14
Concept: 7/10
Housy getint, met veel vocals. Alles in dezelfde stijl, maar ik ken er dan ook niks van. Beetje flauwe pap vond ik, ideaal voor in een populair café ofzo :p
Techniek: 19/25
Weinig echt slechte overgangen gehoord, alleen duidelijk hoorbare pitchveranderingen af en toe. Op het einde ook een aantal volumeverschillen die me stoorden.
Structuur: 8/15
Zoals al eerder gezegd merk ik totaal niks van opbouw in deze mix. Alles klinkt voor mij hetzelfde van begin tot einde.
Totaal: 34/50
--> 68/100
Beoordeeld door: Phortastic
- Concept 15/20
Het concept was me in het begin niet echt duidelijk in deze mix. Naarmate de mix vordere kwam de mix over als een danscafé mix. Wat uiteraard niet negatief hoeft te zijn, maar daar kom ik later nog wel op terug.
- Techniek 37/50
Techniek in deze mix liet toch wel wat te wensen over op bepaalde plaatsen (@25min, @29.30min, @51min, en misschien nog wel ergens een wat minder mooie mix).
Echter was ongeveer 75% van de overgangen in deze mix wel redelijk tot goed. Dus a.d.h.v. dat gegeven krijg je ook je punten.
- Structuur 14/30
Dit vond ik het meeste storende gedeelte uit de mix. Bijvoorbeeld de track @20min vond ik totaal misplaatst in de mix.
Ook zijn er een aantal tracks die rond de 25ste minuut beginnen die je beter in het begin van je mix geplaatst had.
Wel zijn de laatste 20min qua flow en structuur beter dan de eerste 40min dus dat maakt wel iets goed.
En om terug te komen op het danscafé concept: het is natuurlijk niet omdat je dit concept hanteert dat er geen flow aanwezig moet zijn, dus een niet al te beste score hier.
Ook qua buildup is er niet echt sprake in deze mix, best wel jammer.
Totaal: 66/100
Alle punten bij mekaar komt mix 14 gemiddeld uit op 65.5/100 |
Eerst en vooral: bedankt voor de uitgebreide commentaren, is altijd plezant om te lezen! (ook al ist negatief)
Op het flowgedeelte ben ik ook volledig akkoord met jullie mening, al vind ik 'in slaap vallen' toch wat overdreven :D
die track van 25-29.30 (Andy Cato - La Luna) vind ik ook extreem moeilijk om te mixen, vandaar de mindere overgang, en khad hem idd eerder in de set moeten plaatsen, misschien zelfs als openingstrack.
Jammer dat ik eruit lig, maarja wat doe je eraan ;) Nu weet ik wel waar ik aan moet werken natuurlijk :)
Proficiat & succes aan al degenen die wél door zijn :)
Tracklist:
01 C-Mos - 2 Million Ways (Axwell Remix)
02 Soul Avengerz ft Javine - Don't Let The Morning Come (Raul Rincon Dub)
03 Ferry B & Franco Mulero - Balearico (Original Mix)
04 Chocolate Puma - Always & Forever (Till West & DJ Delicious Remix)
05 Playgroup ft KC Flightt - Front 2 Back (Todd Terry Remix Re-Edit)
06 Andy Cato - La Luna
07 Spirit Catcher - Galactik Flies
08 Elisa - Come Speak To Me (Deep Dish Summer Breeze Remix)
09 Sunfreakz - Riding The Wave (Original Mix)
10 Rockefeller - Do It 2 Nite (Ian Carey Mix)
11 Spencer Collective - Ride
12 Soul Central - Need You Now (Sergio Flores Mix) |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by DJ Sid
Eerst en vooral: bedankt voor de uitgebreide commentaren, is altijd plezant om te lezen! (ook al ist negatief)
|
sarcasme viert hoogtij precies :p
| quote: | Originally posted by Gevork
Maar wat ik niet juist begrijp is dat er iets slechts met mijn volume ofzo?
Hoe moet ik het dan juist wel doen?
Een paar tips misschien.
|
Wel ja , voor in een café te draaien is da geen slechte mix nee :)
Da volume = die effects enzo..
Tis wel tof dat ge wat aan je knobs zat te draaien enzo maar dan liefst op gepaste momenten :) soms kwamen ze er goed uit maar andere keren toch helemaal niet, en das in feite erg storend als dat niet juist is gedaan.. Anyway, khad graag de reactie gezien van het aanwezige publiek toen ge met The Drill begon te smossen :D , dat liept toch niet zo goed af imo :D
No Offence é natuurlijk |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|