|
|
| ScuL |
Falsk e-post i omlopp
Ett falskt e-postmeddelande i Nordeas namn har skickats ut till personer i Sverige. Mottagarna av brevet uppmanas att uppge uppgifter som personlig kod och engångskoder. E-postmeddelandet kommer inte från Nordea.
Vi uppmanar personerna som har fått e-postmeddelandet att ta bort det från datorn. Om man har klickat på länken i e-postmeddelandet, bör man uppdatera och köra sitt virusprogram.
Har du lämnat uppgifter om personnummer, personlig kod och engångskod, ska du kontakta bankens Internetsupport på telefonnummer 020 - 42 15 16
-=- citat av nordea.se =-
jag har även fått en trots att jag är inte ens kund hos Nordea.. LOL
så såg den ut:

länken går till en dator I Korea där hackers sammlar dina uppgifter för att missbruka dem ! du kan även få ett virus när man klickar på länken! ... |
|
|
| reveal |
Bra att du varnar, även om jag inte tror nån här går på det :)
Har själv fått mailet 2 gånger, båda gångerna till innebandylagets mailinglista, vilket ju i sig avslöjar att det är en bluff :) Ofta ett helt lag blir slumpvist utvalda :p |
|
|
| zoric |
Min farsa fick det också.
Tack för varningen, Hehe :gsmile: |
|
|
| Akia |
| :eek: ja, tack för varningen! Har visserligen inte fått nåt, men de kanske kommer. |
|
|
| Vizay |
morsan fick det också, hon garvade rätt friskt åt det dåliga försöket.
Ska dom göra en sån här scam kan dom väl iaf bemöda sig om att ta in en person som kan svenska :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|