return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 
Böcker

Laszlo
Finns en filmtråd så för att någon rättvisa ska kunna skipas i denna värld så är det på hög tid att en boktråd startas! :) Jag måste erkänna att jag inte läser speciellt mycket tyvärr, mest på grund av tidsbrist, men häromdagen tryckte min chef på mig Kejsaren - Roms portar, som jag inte kan slita mig ifrån. Brutalt bra. När man läser böcker som denna undrar man varför man inte läser dygnet runt...

Pocketversionen kostar 39 spänn, men den inbundna versionen är väl värd sina 157 riksdaler - KÖP DEN! Den andra delen, Kungars död, ska tydligen vara ännu bättre. :crazy:

http://www.adlibris.se/product.aspx...80775&checked=1

Vad har ni läst/läser som ni vill rekomendera?
Laszlo
På tal om böcker och att läsa...någon här som kan läsa i typ 1000+ ord/minut? Jag kämpar mig fram med mina 250 ord/minut som är runt genomsnittet...finns tydligen de som kan läsa över 3000 ord per minut. Dessa snibbar betar av en 400-sidig bok på dryga halvtimman. Snacka om vilken jävla kunskap (läs: makt) man kan skaffa sig med sådana enorma läskunnigheter.... pommes alltså. :nervous:
Kvicket
Är tveksam till att denna blir lika populär som filmtråden ;)
Brukar inte bli så bland relativt unga människor...
Själv får jag mest och bäst läsro på sommaren o då kan jag plöja på ganska bra. I somras var jag o fisken i Grekland i 35 dagar o då blev det ett tiotal..

Böcker jag har läst på sistone som jag kan rekommendera:

Poeten - Michael Connelly
En av dom bästa deckarna jag har läst. Sjukt bra!

Damernas detektivbyrå och giraffens tårar - Alexander McCall Smith
Riktigt trevliga och mysiga böcker. Kanske inte alltför djupa men det behövs inte alltid.

Alla böcker om Van Veeteren - Håkan Nesser
Gillar nästan alla :)
ScuL
Jag är faktiskt också interesserat av bra tipps på böcker för jag vill gärna utbreda mina kunskaper på Svenska och ordförråden (som det kallas) :)
är faktiskt ingen riktig läsare, läser knappast böcker på Holländska heller.. så det borde vara något som är inte för tungt men inte för lätt heller :) typ 150~200 sidor max :p
borde väl finnas några som är interessanta
Aendy
Åhh, vilken tråd!

Skimmer av Göran Tunström, min favorit genom alla tider.

Novellsamlingen; Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans av Anna Gavalda, hennes första och starkaste bok, allt som hon gett ut efter det har gradvis sjunkit i läsvärdhet.

Kommande bok jag ska ge mig på är facklitterär så det kanske inte är något att tipsa om.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden