return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 
Böcker

avh
Jag måste ta och tipsa om en författare jag är helt fast i nu. Paulo Coelho, mest känd för Alkemisten men det är framförallt hans andra böcker som fångadr mig.
Djävulen och Fröken Prym är nog min favorit av de jag betat av. En fantastisk historia om ondhet och godhet.
Paulo har ett helt makalöst språk och skriver enkelt och otroligt tänkvärt.
Jag är kär :)
Aendy
quote:
Originally posted by avh
Jag måste ta och tipsa om en författare jag är helt fast i nu. Paulo Coelho, mest känd för Alkemisten men det är framförallt hans andra böcker som fångadr mig.
Djävulen och Fröken Prym är nog min favorit av de jag betat av. En fantastisk historia om ondhet och godhet.
Paulo har ett helt makalöst språk och skriver enkelt och otroligt tänkvärt.
Jag är kär :)

"Veronica decides to die" är min favoritbok med Coelho. Dock gillade jag inte "Alkemisten", tyckte den inte lämnade något mellan raderna att själv klura på, kändes som att han idiotförklarade en med att förklara vad precis allt innebar.
avh
quote:
Originally posted by Aendy
"Veronica decides to die" är min favoritbok med Coelho. Dock gillade jag inte "Alkemisten", tyckte den inte lämnade något mellan raderna att själv klura på, kändes som att han idiotförklarade en med att förklara vad precis allt innebar.

Jag fick "Veronica bestämmer sig för att dö" i julklapp så ska hugga in på den så fort jag har tid.
Nej Alkemisten var ingen höjdare, var dessutom aldeles för mycket guda-grejs och övernaturlighet för min smak.
Har "Veronica..." och "11timmar" kvar att läsa.
Zahiren är nog den av böckerna som gett mig allra mest, full med tänkvärda saker..
Aendy
quote:
Originally posted by avh
"11timmar"

Pure erotica...
[SWE]Helios
Jag har nyligen fastnat i coelho's magiska grepp. Läste Valkyrierna och Alkemisten, ska ge mig på The Devil and Miss Prym härnäst (läser dem på engelska =))

En annan författare jag fått upp ögonen för är Bret Easton Ellis. Maken till groteska berättelser får man leta efter :nervous:
Less Than Zero och Rules of Attraction är avklarade, ska börja med American Psycho nu :crazy:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden