|
|
| Cham |
Intressant tråd! Alltid bra att få tips från andra :)För jag köpte nyligen en bok som låg högt uppe i "bocket toppen" den va helt kass!
Tips på bra böcker:
Hela serien om "Arn" skirven av Jan Guillou. Sjukt bra, har läst alla dem 2 ggr ;) Sen är hans bok tjuvarnas marknad ganska hyffsad den med. Lasermannen av Gellert Tamas, väldigt intressant bok som man bör läsa. |
|
|
| Akia |
| Ja, böckerna om Arns rike är jätte bra! :gsmile: Jag gillar Jan Guillous språk, men det finns dem som tycker att det är för komplicerat. Har en kompis som knappt lyckades ta sig igenom första boken, hon tyckte att hon gick misste om storyn för att hon trasslade in sig i orden. Så kanske inget för förstagångs läsaren... Men jag tycker i alla fall att man ska prova, det är en både spännande och vacker berättelse! :gsmile: |
|
|
| Akia |
| Och om man gillar Arns Rike (förlåt att jag spammar i den här tråden :p !) tror jag nog att man gillar Lian Hearns triologi - Sagan om klanen Otori (Över näktergalens golv, På kudde av gräs och Under lysande måne) också. Det är en berättelse som utspelar sig i det medeltida Japan och handlar om pojken Takeo som lärs upp i det legendariska släktets märkliga och magiska förmågor. Långsamt upptäcker han sanningen om sig själv och det öde som väntar honom. En storslagen saga om maktkamp, intriger, mod och kärlek. |
|
|
| lacksesepsotygh |
| för dem som inte intresserar sig för dussindeckare, utan vill ha nåt lite mer tankekraftigt kan jag rekommendera chuck palahniuks böcker. det var denna homosexuelle man som skrev fight club, och står även bakom ett flertal sjukt bra titlar. läs allt han skrivit, gärna på engelska. |
|
|
| Akia |
Nu när det är jullov har man äntligen tid att läsa :) ! Håller på med en bok av Torey Hayden - Ghost Girl, som är en verklig berättelse om ett barn med allvarliga problem. Kan inte säga så mycket om den än eftersom jag bara läst knappt halvvägs, men den är gripande!
Här ett utdrag: ""So, will you show me that you can stand up stright?" She shook her head. "why? Does it hurt?" "NO." "Well, why then?" "Because I need to bend over." "Why?" "Because I need too." "But why?" "To keep my insides from falling out."". |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|