return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Overproducen onze trance-artiesten?

Phortastic
quote:
Originally posted by RadiantB

(op Sensation moet je het alleszins niet proberen :haha: )

Anthem van dit jaar al gehoord? Niet echt trance he ;)
Vind ik redelijk bullocks dat je tegenwoordig niet met wat meer stijlen kan experimenteren in je sets hoor. Want dat gebeurt echt wel. Carl Cox al eens horen draaien? Die gast draait bekans alles en het publiek loopt ook niet weg hoor ;)
RadiantB
quote:
Vind ik redelijk bullocks dat je tegenwoordig niet met wat meer stijlen kan experimenteren in je sets hoor. Want dat gebeurt echt wel. Carl Cox al eens horen draaien? Die gast draait bekans alles en het publiek loopt ook niet weg hoor

Deze thread gaat nog altijd over trance producers en DJ's, als ik me niet vergis.

En nee, het laatste Sensation Anthem heb ik nog niet gehoord, dat van 2005 (Fred Baker) wel en dat was standaard ch00n trance, zoals er genoeg geproduceerd wordt. ^^
Ik blijf erbij: smijt Astral Projection en Transwave in je set en de Sensation zaal loopt direct leeg, ze waren nu al niet content van MIKE z'n set.

ff de tracklist gezocht

quote:
01 M.I.K.E. presents Totally Ahead - 3Gether
02 Supermodels From Paris - Keep On (Komytea Remix)
03 The Drill - The Drill
04 Stoneface & Terminal - Venus
05 Deep Voices - Alone Again (Thomas Datt Mix)
06 ID
07 Push - Strange World (2000 Remake)
08 M.I.K.E - Voices From The Inside (Progressiva Mix)
09 Hammer & Bennett - Language (Santiago Niño Dub Tech Mix)
10 Marcel Woods - Advanced (Woods Re-Visited Remix)
11 Valentino Kanzyani - Nueva York
12 Purple Haze - Adrenaline
13 Jones & Stephenson - The First Rebirth (Liquid Overdose Remix)
14 Perry O'Neil - Wave Force

:eyes: zalige set imo, maar de doorsnee Sensationist is een toerist die alleen commerciele, mainstream trance wil (AvB tunes bvb)
Shadowkid
quote:
Originally posted by Phortastic
Dat is de kwaal van deze tijd. Veel labels gooien maar zoveel mogelijk op de markt en verlangen dat ook van hun producers. Zelfde met albums: zoveel mogelijk cd's (bijna alle albums zijn tegenwoordig al 2 cd's of zelfs meer) want anders verkoopt het niet genoeg denken ze dan (zal ook zo wel zijn i guess).
Maar dat komt de kwaliteit echt niet ten goede IMO, en op het laatste zie je door het bos de bomen niet meer door de overflow aan releases.

Tot daar mijn 2 eurocent.

Ik vind ook wel dat er te veel (slechte) dingen worden uitgebracht. En door die overvloed wordt het altijd maar moeilijker om er de goeie dingen nog uit te halen. Doordat er zo veel gereleased wordt zal er mss wel meer kwaliteit tss zitten, maar de hoeveelheid middelmatige of crappy stuff neemt in een veel grotere mate toe (imo).

En het is dus ook doordat er constant zo veel dingen uitkomen, dat je een sound van een producer mss sneller "saai" gaat vinden. Zeker als dan die sound nog eens wordt overgenomen door andere producers.

Nu in de voorbeelden die Push aanhaalt, vind ik niet dat ze overproducen. L-vee brengt van die voorbeelden het meest van al uit, en brengt (imo) ook het meeste variatie (en toch kwaliteit). Ook in Jonas zijn geval vind ik niet dat hij te veel op korte tijd uitbrengt. Het klopt dat je verschillende elementen in verschillende tracks terug vind, maar mij stoort het (op dit ogenblik) helemaal niet. En hij slaagt er wel telkens in om heel goede melodieën te creëren (wat bij anderen al eens ontbreekt). En ondanks dat sommige elementen idd in verschillende nrs terugkomen, vind ik elke track meestal verschillend genoeg van de rest. Ik vind ook dat Jonas net wel wat geëvolueerd is in zijn sound als ik bv.'7 clouds' vergelijk met 'Flow' of 'Nightshift'. Zijn tracks onder het Propylon-alias, zijn de enige tracks die ik te hard op een andere track vind lijken. Iets meer experimenteren kan nooit kwaad, maar ik krijg iig nog geen degout ofzo van Jonas zijn sound :)

Over M.I.K.E. ga ik akkoord met wat de meesten al gezegd hebben. Zijn meer techy producties spreken mij echt niet aan. Dit heeft volgens mij ook weinig te maken met te veel producen. Ik vind niet dat de Belgische producers te veel uitbrengen, maar het moet ook niet nog meer worden (tenzij het iets totaal anders zou zijn dan wat ze al uitbrachten) :) En ik zeg ook niet dat iets meer tijd tss de producties niet positief kan zijn, maar ik vind het niet noodzakelijk.
Phortastic
quote:
Originally posted by RadiantB

En nee, het laatste Sensation Anthem heb ik nog niet gehoord

Dan wordt het tijd dat je dat eens doet, en dat je dan in ene weg ook eens wat tracklists van de Dj's op de laatste sensation bekijkt. Dan zul je merken dat er veel meer dan trance alleen wordt gedraaid. Dit jaar was echt een ommekeer op Sensation op dat gebied. Of dat goed of slecht is laat ik in het midden, boeit me ook niet eigenlijk.

Maar uhm, we dwalen af :clown:
djcresto
pff ik heb ook zoiets van overproducen. Als je dat vind luister dan niet naar die producties. Of misschien luister je dan zelf wel teveel naar dezelfde dingen. Probeer het maar uit. Luister maar een uurtje per dag naar trance en misschien vind je vele platen dan weer beter.

Ik ga wel akkoord dat sommigen hun sound veel dezelfde is zoals bij Jonas en Fred Baker. Maar zolang de melodie fantastisch blijft is dit voor mij ok. Ontbreekt die melodie dan krijg je snel een standaard plaatje.

En dit is zeker geen Belgisch fenomeen. Markus Schulz heeft bv een periode gehad waar er elke week bijna een remix van hem kwam met ongeveer dezelfde klanken. Imo met Ferry Corsten in 99-01. Die artiesten worden daar ook niet voor afgebroken waarom zouden we het dan met onze eigen Belgische artiesten doen? Laten we allen wat jovinistischer zijn!

Qua trance vind ik het momenteel trouwens een enorm sterke periode. Veel heerlijke melodische trance uitgebracht de laatste maanden.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium