|
|
| SteveTranz4ever |
Monday Bar Lucia Cruise 2006
Date: 2006-12-14
Time: 20:15 - 19:15 > 23h
City: Stockholm (SWE) - Åbo (FI)
Country: Sweden
Arranger: Monday Bar
Price: från 595 Sek
Website: http://www.mondaybar.com
DJ's:
SPELTIDER
MONDAY BAR MAIN FLOOR
Dancing Palace, däck 7-8
22.30-00.00 Fredrik Thernell Swe-TA
00.00-02.00 TALLA2XLC
02.00-04.00 Eddie Halliwell
04.00-06.00 Sander van Doorn
13.30-16:00 Simon Patterson/Godzilla
16:00-18:00 Tsyuoshi Suzuki
FUTURE LOUNGE
Panorama Bar, däck 9
22.30-00.00 DJ Tobbe
00.00-01.30 Steve Swe-TA [Liquidsunset.org]
01.30-03.00 Zendorion
03.00-04.30 DJ Kasskawo
04.30-06.00 Ferren
14.00-15.30 Åke Ceder [Liquidsunset.org]
15.30-17.00 Fabian Kempe aka Ultraform
SAILOR'S FLOOR
Sailor's Pub, däck 7
22.00-00.00 DJ Alter
06.00-??.?? Morgongymnastik med Johnny Boy!
4-ÅRSJUBILEUM FÖR KRYSSNINGARNA!
Vi är omåttligt stolta över att kunna presentera den tolfte kryssningen sen vår första luciakryssning i december 2002. Kryssningarna är numera ett världsberömt koncept som alla stora djs i världen talar om och vill komma och gästa. Det har varit svett och tårar och ut- och invända fickor för att få det att gå runt, men efter att ha gått igenom vår största motgång efter razziaskandalen för nästan två år sedan är vi starkare än någonsin. Hemligheten är ett lyckosamt samarbete mellan oss och världens bästa rederi, Silja Line, samt att vi försöker vara lyhörda för vad våra gäster faktiskt vill betala för att höra och se.
På denna kryssning kommer vi mestadels att spela olika former av trance, allt från melodiösa, sköna popdängor till dagens ersättare till technovågen, hardtrance och hardstyle. Vi har samlat alla önskemål på djs och försökt boka de namn ni, kära medlemmar vill höra. Dessutom har vi tagit det otroligt populära konceptet Future Lounge, med nya dj-talanger till en helt ny nivå, då vi har flyttat upp den avdelningen till ett av våra två huvudgolv, Panorama, högst upp i båten.
Ursprungligen skulle faktiskt ingen mindre än Tiesto ha spelat på denna kryssning. Han har personligen uttryckt en önskan att få komma och spela, men det funkade tyvärr inte med datumet eftersom han befinner sig i USA hela december. Vi ville heller inte tidigarelägga datumet till november, dels för att vi inte ville frångå vår traditionella "luciakryssning", men även för att höststormarna på Östersjön kan vara väldigt otrevliga trots att kryssningarna till Åbo i stort sett bara går inomskärs. Döm om vår glädje när Tiesto själv listade de två, enligt honom, mest intressanta unga dj:erna i världen just nu, Eddie Halliwell och Sander van Doorn. Båda är bokade att spela på luciakryssningen! Utöver dem har vi bokat Talla2xlc, en tysk legend inom techno och trance, samt Simon Patterson/Godzilla och japanen Tsuyoshi Suzuki, den senare som kommer att musikmässigt att göra det tyngsta och hårdaste avslutningssetet hittills på en kryssning.
MORGONGYMNASTIK MED JOHNNY BOY
Eftersom Future Lounge flyttar upp till Panorama har vi funderat lite på vad vi ska göra i Sailor's Pub. Johnny Boy, som fått otroligt mycket uppskattning för sina avslutningsset på kryssningarna kom med idén att själv ta hand om morgontimmarna. Vi har kallat det "Morgongymnastik med Johnny Boy". Så här skrev han: "Jag började fundera på vad jag skulle spela för något den här gången. Om jag går till puben en vanlig resa, så sitter det en trubadur där och spelar covers på i stort sett vad som helst. Och då kom jag på att det var precis det jag vill göra. Men, jag kommer att göra det på mitt sätt, tro mig!!! Alltså, 4-5 timmars hysteri på 4 spelare i puben, på morgonen med mig. Så sätt på er träningskläderna, så kör vi!"
En annan idé måste vi erkänna att vi inte kommit på själva. I ett av inläggen i det utmärkta forumet Tranceclubber, där många av våra medlemmar hänger, så kom "DJ Alter" på en idé att det vore trevligt med en festuppvärmning med gamla sköna klassiker. Vi tyckte att det var en utmärkt idé och bokade honom att spela i Sailor's mellan kl 22-00.
FUTURE LOUNGE
Vi har fått in nästan 100 mixar från aspiranter att få spela i Future Lounge denna gång. Nivån på bidragen har varit otroligt hög och urvalet har varit extremt svårt att genomföra. För att försöka hålla oss neutrala till bidragen har vi valt att spela upp dem utan att veta vem som står bakom. Alltså har vi inte kunna göra några favoriseringar av kompisar, men det har även inneburit att en del av de som tidigare spelat i Future Lounge kommer att få chansen igen. Vi har mestadels valt rätt hårda bidrag. Undantaget är en 18-årig kille, Fredrik Thernell, vars bidrag med progressive house stod ut så mycket att vi att vi satt honom att värma på stora dansgolvet innan Sander van Doorn. En annan ung talang, som inte ens hunnit fylla 18, är Fabian Kempe aka Ultraform, hardstyle-dj och producent som vi satt att avsluta i Future Lounge dag 2.
Alla Future Lounge-djs kommer vi att presentera närmare i ett senare nyhetsbrev med bild samt lite historik och den musik de kommer att spela.
SILJA LINE BÖRJAR RINGA UPP DE SOM ANMÄLT FÖRHANDSINTRESSE PÅ TISDAG 12/9
RESTERANDE HYTTER SLÄPPS TORSDAG 14/9 KL 08.00
Ett rekordstort antal personer lämnade sina telefonnummer vid förra kryssningen. Dessa kommer att bli uppringda av Silja Line på tisdag och onsdag nästa vecka. På torsdag kl 08 släpps sedan resterande biljetter till kryssningen via Silja Lines bokning, så häng på telefonen när växeln öppnar.
Silja Line på 08-22 21 40
Bokningskod: MBAR
PRISER
Priserna varierar beroende på hur många ni är i hytten. Är ni färre blir priset per person högre. C4 betecknar således priset per person då man är 4 personer i en C-hytt, C3 är priset per person för 3 personer i en C-hytt osv. Du måste beställa hyttplats för att få åka med denna kryssning. Som kryssningsresenär har du tillgång till alla dansgolv. Inga extra kostnader tillkommer förutom det du dricker, äter och dina tax-freeinköp.

HYTTALTERNATIV
Klass D - 2-bäddshytt högt upp i båten utan fönster
Klass C - 4-bäddshytt långt ner i båten utan fönster
Klass B - 4-bäddshytt högt upp i båten utan fönster
Klass A - 4-bäddshytt högt upp i båten med fönster
Klass SC - Silja Class - lyxigare 2-bäddshytter högt upp i båten med fönster
Redarhytt - 2 personers lyxhytt
RESER DU ENSAM ELLER SÖKER HYTTKOMPISAR?
Om du bara är en person som vill boka resa går det bra att fråga efter herr- eller damhytt när du bokar. Det innebär att du blir placerad i en hytt med bara tjejer eller killar. Du kan också söka hyttkamrater i vårt forum: http://www.mondaybar.com/forum
DISPENS FÖR DIG SOM ÄR 18-19 ÅR
Om du är 18 eller 19 år och skulle vilja följa med i ett sällskap där alla andra är över 20 år har vi fått möjlighet att ge dig dispens att följa med trots att åldersgränsen egentligen är 20 år. Antalet personer som vi kan fixa in på detta sätt är begränsat, men skriv en rad till oss så ska vi försöka hjälpa dig. Skriv ditt namn och ditt riktiga födelsedatum samt det bokningsnummer din kompisgrupp har fått av Silja Line.
Mejla till:< staffan@mondaybar.com> sjön!
|
|
|
| Laszlo |
FEKKIN GREJT!
90 min på panorama... pommes :crazy: |
|
|
| ScuL |
| Hehe man kan inte låta bli att testa igen :p |
|
|
| jofawe |
Lazlo:
Skickar du inte in en demo denna gång så ska jag fan lassa upp dig och smiska dig! |
|
|
| Laszlo |
:nervous:
Då får jag fan se till att ta tag i saker :) Men då vill jag banne mig se mitt namn på önskelistor från er också, så jag får liiite stöd iaf - annars lägger jag ner min icke-befintliga dj-karriär och öppnar en syjunta istället ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|