|
|
| reveal |
Vilka program finns för att mixa ihop musik på datorn? Jag kommer bara på Atomix och Traktor för tillfället, men jag vet att det finns fler (tex det som PvD använder (?)).
Vad är de olika bra och dåliga på? Vilket är bäst? Vilka är gratis och vilka kostar?
Fick för mig att jag skulle leka DJ lite :p |
|
|
| Jeremy H |
Ableton Live och Traktor DJ Studio är väl de två största. Abletion är en musik sequencer med många möjligheter, medans Traktors interface bara försöker efterlikna traditionella spelare + mixer och erbjuder alltså inga funktioner utöver det som brukar finnas på hårdvaruspelare.
PvD använder så vitt jag vet bara Serato Scratch Live vilket är emuleringshårdvara + program för vinyl/cd-spelare.

Ska du bara leka runt och lära dig grunderna så rekommenderar jag traktor :)
Ps. Alla dessa kostar pengar Ds. |
|
|
| anuga |
Virtual DJ (Nyare version av Atomix)
BDJ (Till Behring's DJ Console) |
|
|
| benni |
vad är det som Ableton Live kan göra och inte t.x Cubase?
Cubase har funnits i många år nu, men plötsligt dyker upp ett program som alla dj's vill börja använda..
:conf: |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by benni
vad är det som Ableton Live kan göra och inte t.x Cubase?
Cubase har funnits i många år nu, men plötsligt dyker upp ett program som alla dj's vill börja använda..
:conf: |
Med Ableton kan du loopa, klippa och redigera sekvenser i ett stycke musik on the fly - det kan du inte med Cubase, och det är väl mig veterligen det som skiljer ableton från andra musikskaparprogram... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|