return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
[spam] EDM-news website

Hydra
Hey,

Ik heb een tijdje terug een website voor EDM gemaakt, gebaseerd op het www.digg.com principe. Voor mensen die vertrouwd zijn met Digg.com is geen verdere uitleg nodig. De website bevindt zich hier: http://edm.crispynews.com/ .

Voor wie geen flauw idee heeft hoe die website werkt, hieronder een korte uitleg die ik een maand geleden eens uitgetypt heb:

quote:
Ik ben iemand die altijd op de hoogte probeert te blijven van het laatste nieuws van mijn favoriete muziek-genres. Dit zijn trance, progressive, techno en house. Up-to-date blijven van al die genres is praktisch onmogelijk voor mij, en ik slaag er amper in om enkel de trance-scene een beetje te volgen. Er kruipt echt veel te veel tijd in. Daarom heb ik een paar dagen geleden een website opgericht genaamd "EDM" die dit probleem heel makkelijk kan oplossen.

Het is een site die gebaseerd is op het systeem van Digg.com. Het is een news-hub die volledig gecontroleerd wordt door de users, betreffende alles wat met Electronic Dance Music te maken heeft. Iedereen kan LINKS naar nieuws/verhalen/artikels/columns/... vanop andere websites verwijzen die te maken hebben met Trance, Techno, Progressive, House, Hardcore, Hard dance, Chill out, etc...

Het idee is om een centrale en simpele portal te creëren waar iedereen (hopelijk zelfs producers & dj's) zelf LINKS naar content kunnen posten. De andere users kunnen deze links dan promoten. Dit zorgt voor een hogere score. Hoe hoger de score van een link, hoe hoger hij op de links-page komt te staan (de score vermindert ook traag in functie van tijd).

Ik wil duidelijk maken dat deze site GEEN CONCURRENTIE is voor andere reeds bestaande websites en forums. Dit komt omdat deze website GEEN CONTENT creërt. Het verwijst gewoon naar andere websites. Het zal het aantal bezoekers voor de andere websites zelfs stimuleren, doordat er een betere informatie-flow ontstaat.

Zodra er een redelijk aantal users content aanbiedt, zal deze website een handige plaats zijn om gemakkelijk de complete Electronic Dance Scene te volgen. Ik moedig iedereen aan om zijn eigen content op de website te zetten. Je zal er veel mensen mee bereiken.

Je kan ALLES dat te maken heeft op de website zetten. Eigen producties, feestjes die je organiseert, een interessant artikel van een andere site, whatever. Het is NIET nodig om een eigen account aan te maken om nieuws te posten.

Als je feedback hebt, aarzel niet om hier een comment achter te laten.

De URL van de website is
http://edm.crispynews.com/

btw: er staat een banner op de website maar daar verdien ik helemaal niets mee, die is van de host.

btw2: ik weet dat de layout suckt, maar het idee is op dit moment content, geen oogstrelende graphics.

btw3: ik zou het echt tof vinden als wat mensen hier zouden kunnen helpen. ik luister naast trance ook graag naar progressive en house enzo, maar ik weet eigenlijk geen zak van die scenes af. Ik weet nooit wanneer er een nieuwe goeie progressive CD uitkomt bijvoorbeeld. Ik weet dat er hier mensen zijn die zo'n dingen wél weten, en als die dan gewoon de tijd nemen (1 tot 2 minuten) om een link te plaatsen dan worden daar een hoop mensen mee blij gemaakt. Bovendien creëer je misschien wel nieuwe fans van je eigen muziekgenre.

bedankt om te lezen :)

hydra
mellow_head
Ziet er wel aangenaam uit :) ETN nieuws pikker :p
djcresto
een beke zoals krantenkoppen.be dus :D
Hydra
ETN pikt zelf ook nieuws hoor. Vaak kom ik hetzelfde nieuws op 3 sites ofzo tegen. :)
mellow_head
ETN is wel teh nezz :wtf:

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium