return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 
house / club / groove

Push2005
"Groove" en "Club" zijn voor mij toch nog steeds geen genres, maar een verzamelnaam voor een allegaartje aan stijlen.

Kijk naar Dj Jean; die draait "Club" = een mengelmoes van trendy house- en tranceplaatjes.
eieregooie
Zelfde geldt voor house :p

Eigenlijk vinnik house en en club dan nog raarder. House is gewoon housemuziek van vroeger, en alles wat daaruit voort gevloeid is... maw, bijna alles met een dikke vierkwarst maat valt daaronder... En club, muziek die in clubs gedraaid wordt.

Hoe de inhoud van die termen zo veranderd is, is mij niet duidelijk.
Bertn
quote:
Originally posted by eieregooie
Zelfde geldt voor house :p

Eigenlijk vinnik house en en club dan nog raarder. House is gewoon housemuziek van vroeger, en alles wat daaruit voort gevloeid is... maw, bijna alles met een dikke vierkwarst maat valt daaronder... En club, muziek die in clubs gedraaid wordt.

Hoe de inhoud van die termen zo veranderd is, is mij niet duidelijk.

+1

house, dat is wat frankie knuckles draaide. elektro = wat vitalic of miss kittin min of meer doen

elektrohouse = iets dat van die beide genres NIKS, maar dan ook NIKS heeft overgenomen. daarom blijft het een belachelijke term, of je nu de klemtoon op ELEKTROhouse of elektroHOUSE legt. Allemaal bull, dat overdreven hokjes gedoe:-)
wat is bv het verschil tss MNML, minimal, minimal house,minimal prog, minimal techno en progressive techno? dan vind ik het meer dan gerechtvaardigd dat mensen een meer algemene benaming als "prog" bedenken. zelfde geldt dan voor "house", "trance", "techno" of "groove":p
Phortastic
Je bent neo trance en micro house nog vergeten Bertn :p
Bertn
of minimal prog-trancy techhouse?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium