return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Relationstråden

zoric
quote:
Originally posted by Laszlo
Det är inte så det verkar. Det är så det är. Inget som sker medvetet utan detta är inpräntat i ryggmärgen hos människan och går miljoner år tillbaka i tiden, och det fungerar likadant på apor och så gott som alla andra däggdjur - sen kan tjejerna försöka förneka det bäst fan de vill och påstå att de vill att hans partner ska se henne som sitt "allt". Så funkar det inte.

Det är när killen i förhållandet tofflar ur och börjar se sin partner som sitt allt som det går åt helvete. "Jag ska fråga tjejen först om jag kan hänga med ut o festa". Varje gång jag hör mina polare säga det har jag lust att ge de en örfil så de vaknar ur sin dvala. När detta börjar hända har ingen integritet kvar (om de överhuvudtaget någonsin haft det) och det är oattraktivt som inget annat. Dessa förhållanden håller i två av tre fall, och det är när

a) tjejen är ett "control freak"

b) båda parterna har så dåligt självförtroende att de stannar kvar hos varandra för att de inte vågar mista varandra. Och det är den mentaliteten som ar de flesta förhållanden. Inga roliga förhållanden att vara del av i eller att ens vara i närheten av.

Så se inte din tjej som ditt "allt". Jag menar inte att man ska springa runt och vara otrogen eller flörta med andra tjejer när hon är med. Det handlar om brist på respekt, vilket är en helt annan sida av myntet. Din tjej ska vara din enda, men inte ditt allt. Två helt skilda saker. Jag skulle kunna skriva en uppsats om detta, men orkar inte med det. Jag säger bara, ha lite integritet - bete er inte som om alla tjejer vorde den absolut sista på jorden. Den toffelattityden är tjejer inte attraherade av. Se er omkring för fan grabbar - dumpar eller dissar hon dig så ställ er bara inne på ett köpcenter och FÖRSÖK räkna alla "tiopoängare" som går förbi. De går inte för det finns hur många som helst.

Tror ni inte på mig så ta bara någon av era polare som alltid får mycker tjejer och tänk efter hur de egentligen beter sig. Med allra största sannolikhet är de mer eller mindre helt likgiltiga omkring de och många gånger beter de sig till och med som svin. Det är deras "du är het och jag skulle kunna....men jag tänker inte-mentaliteten" som tjejer attraheras av. De behandlar inte tjejerna som om de vore gudinnor och de sista på jorden - tvärtom. Signalerna de utstrålar är snarare "du är bara en i mängden, och visar inte DU mig att du är en bra tjej, så väljer jag någon annan som gör det". Det handlar om självförtroende, integritet och pondus, vilket alla går hand i hand.

Och för i HELVETE försök inte köpa deras godkännande genom att köpa blommor till de efter en vecka eller överhuvudtaget ens köpa de en middag. ALLT det handlar om att "jag är inte värdig dig, men om jag bjuder dig på middag på någon fin restaurang kanske du kommer gilla mig".

Ta det för vad ni vill - men så funkar det.

VS.

quote:
Originally posted by Akia
Killar, Läs och Lär!

Vi tjejer, precis som alla andra levande varelser, backar om någon försöker tvinga oss till något. Det spelar ingen roll vad det handlar om, så fungerar vi. Jag har råkat ut för typen som bara kommer knallande fram och tror att han kan ta för sig, som om jag var en ensam försvarslös kvinna som bara väntade på att en man, vilken som helst, skulle vilja ha mig. Dom dissas alla utan undantag! Dom har ingen respekt för mig som individ.

Killar som visar att dom är intresserade och sedan tar ett steg tillbaka för att invänta mitt svar "Jag är intresserad, är du?", visar respekt. Detta har inget med att vara halvt ointresserad att göra! Det handlar om att vara uppmärksam och visa respekt för den andres vilja. Jag har en kompis som tycks tro på den där halvtointresserad taktiken och han gör ett mycket stort misstag! När vi står och pratar kan han plötsligt avbryta när det går förbi en tjej och säga "Hon va jäkligt snygg". Behöver jag ens säga ett han aldrig kommer bli annat än en kompis? Vem vill känna sig som ett andrahands val?

När man är i ett förhållande KRÄVER jag att vara killens allt, han är ju mitt allt! Det betyder inte att man inte kan göra saker på skilda håll och ha olika intressen, tvärtom! Om den tryggheten och det förtroendet finns är det inget problem.

Lite uppvaktning med blommor och choklad skulle jag gärna se mer av!Men det gäller samma sak här, det får inte bli för mycket för tidigt så man känner sig tvingad till något.

Tro det eller ej killar, men vi tjejer fungerar på samma sätt som ni (ungefär...), så behandla oss som ni själva skulle vilja bli behandlade. Med RESPEKT! :gsmile:
Vizay
kan ju passa på att skriva det här också...

Jag hävdar att alla människor (både kvinnor och män) är olika, därför är det svårt och missvisande att dra alla över en kam.
Vissa kvinnor jag stött på är väldigt enkla medans andra talar sitt eget språk som jag fortfarande inte lärt mig tolka rätt :)
anuga
quote:
Originally posted by Akia
När man är i ett förhållande KRÄVER jag att vara killens allt, han är ju mitt allt! Det betyder inte att man inte kan göra saker på skilda håll och ha olika intressen, tvärtom! Om den tryggheten och det förtroendet finns är det inget problem.

Där är anledningen jag gjorde slut med mitt ex. Hon var mitt allt, men jag var bara... vet i attans, men hennes allt var jag iallafall inte.
>>FK
"När man är i ett förhållande KRÄVER jag att vara killens allt, han är ju mitt allt!"

wrong answer :happy2: vill inte vara i ett förhållande där jag är min partners allt ialla fall, då är det något fel. jag hoppas på att hon har andra intressen än mig (förhållandemässigt exkluderat) :stongue:
Pjox
quote:
Originally posted by >>FK
"När man är i ett förhållande KRÄVER jag att vara killens allt, han är ju mitt allt!"

wrong answer :happy2: vill inte vara i ett förhållande där jag är min partners allt ialla fall, då är det något fel. jag hoppas på att hon har andra intressen än mig (förhållandemässigt exkluderat) :stongue:

Det där va ju att ta texten ur sitt sammanhang.
Hon skriver att hon kräver att hon ska vara grabbens allt men att man måste kunna ha egna intressen m.m.

Jag skulle inte uttrycka det så men tjaa...Jag skulle kunna säga att jag kräver att jag ska vara grabbens allt om han är det för mig. Men, kräver är fel ord för mig då jag vet att jag facktsikt inte stårpå mig och kräver det :rolleyes:
Men... det bästa är väl om båda ser varandra som en trygghet, en tillgång, någon som man vill dela med sig till men inte vuxit ihopp med.

men finns det något värre en toffliga grabbar? Och vad kallas det när en tjej tofflar? Säger man att tjejen är en toffel eller ere killen som är kontrollfreak då?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden