return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Relationstråden

Laszlo
quote:
Originally posted by Vizay
jag hoppades nästan att ni skulle såga mitt uttryck "den rätta" så jag får vädra mina tankar lite djupare ;)

Jag personligen tro inte att "Den rätta" i den bemärkelsen ni använder det finns, det är bara dumt och löjligt att påstå att en av sex miljarder människor är den rätta för just dig.

Jag tror däremot att det finns en grupp personer runt om världen som är "Den rätta" för just dig. Det kanske handlar om ett hundratal eller tusental, vem vet.
Dessa personer varierar antagligen också (vilka dom är alltså) iom att man själv ofta förändras över tid.
Men jag tror inte att man bara blir slumpvis förälskad i nån random person. Det måste rent logiskt sett finnas vissa personer som är mer ämnade för varandra...

Då så :) Men detta är ju ganska självklart - vissa passar bättre ihop än andra, men så är det ju med allt. En svart Volvo S60 med attribut som 18-tumsfäljar, klolpaket osv är "den rätta" bilen för mig men säkerligen inte för de flesta andra. Vad det i grund och botten egentligen handlar om är attraktion. För att ett förhållande ska kunna inledas, helt ytligt eller mer känslomässigt djup sådan, så måste det finnas en attraktionskraft parterna emellan. Och det är detta som "allt" bygger på och som har föranlett hela diskussionen.

Jag hävdar ganska bestämt att kvinnor attraheras av killar som i alla fall till en början är/spelar totalt ointresserade. SPECIELLT de mer attraktiva, självsäkra kvinnorna. Det är väl inte enbart just denna gest i sig, eller vad man nu ska kunna kalla det, som attraherar det motsatta könet, utan just det faktum att killen i fråga har integritet. Just integritet hade vi en sjuhelvetes lång diskussion om på kryssningen i våran hytt. Någon som har integritet vet vad denne har för mål i livet, vart han är påväg och låter sig inte påverkas/tryckas ner av omgivningen och så vidare. Det går hand i hand med självförtroende och självkänsla. En kille som har integritet och fattar galoppen, som vet att han inte måste fjäska för tjejen, vara "needy", klänga på henne, tala om för henne för att hon är skitsnygg det första han gör när han ser henne, bjuda henne på middag och hela den karusellen för att få hennes godkännande är attraherande för kvinnor. Som kille MÅSTE, och jag menar verkligen MÅSTE du ha högre status än tjejen, annars är det kört. Om du går fram till en tjej och talar om för henne "fan va snygg du är" så ger du omedelbart henne högre status. Vad detta säger henne undermedvetet är att "jag är en mes och du är min häskarinna, snälla kan jag få vara med dig?"

Eller så försöker de bjuda henne på middag det första de gör, vilket i sin tur säger: "Jag är inte värdig dig, kan jag få ditt godkännande genom att köpa (middag till) dig?"

Tala om för henne att hon är vacker, ge komplimanger - ta gärna ut henne på middag, MEN VÄNTA med det där till ni lyckats bygga en relation som INTE baseras på killens krav på att hela tiden få hennes godkännande genom att agera som en mes. Om du med kroppsspråk och gester talar om för en tjej att "jag vill ha dig, men jag behöver dig inte" lovar jag att du har "halva inne" innan ni ens sagt ett ord till varandra. Det är en stor del av integritet och det attraheras kvinnorna av mer än något annat.

Och allt detta med integritet går att applicera på på vänskap, karriär och så gott som precis allt i livet. Jag trivs inte speciellt bra med personer som fjäskar för mig och som hela tiden söker mitt godkännande genom att försöka klä, agera och bete sig jag, och jag är ganska säker på att ingen heller skulle vilja vara med mig om jag bettede mig sådan. Integritet i sig är en halv vetenskap som kanske inte riktigt går att sätta ord på, men får man rätsida på den delen av sitt liv så löser sig så gott som allt annat också av sig självt. Vill ni bli mer sociala, få mer brudar, kompisar, högre lön eller vad det nu må vara så måste ni börjar med att få rätsida på dessa saker inom er själva. Punkt slut.
mjz
quote:
Originally posted by reveal
* Att man hellre sitter hemma än att drar på, tex, kryssning eller Love Parade?

Blasphemy! :eyes:

Får hålla med laszlo om det mesta, människor är ju olika visst, men man får ingen respekt om man hela tiden söker någons godkännande, ganska grundläggande saker.
Pjox
Jag tror att man kan hitta "den rätta".
Men personen som var "den rätta" när du hittade den kanske inte är den rätta efter 5, 10, 20 år.
Jag vet inte om jag egentligen tror på att spendera hela sitt liv med någon. Det vore ju trevligt om man kunde vara lycklig med någon hela sitt liv men...
Jag skulle gärna villja tro på kärleken men gör det nog inte ;)
Egentligen är det bara värdelöst.

Och det här me killar som visar sig ointresserade är attraktiva. Det beror ju på om tjejen har taskig självkännsla.
Dom som behövs är väl att båda är på samma nivå. Tjejen ska inte kämmpa för att killen ska bry sig men killen ska inte kämpa för tjejen heller.

Jag sitter och funderar på vad för grabbar jag har fallit för men det går inte så bra...
Men en sak är i alla fall säkert, dom jag gillat mest har jag vetat att jag inte är deras värd. Kanske deras "allt" i den bemärkelsen att jag är den ända tjejen dom behöver men inte så att jag är deras värd.
Laszlo
Ja, jag är ganska så säker din nuvarande(?)/dina dåvarande killar inte fick dig på fall genom att bete sig som ett gäng fjollor och/eller ständigt fjäska för dig som om du vore den sista människan på jorden.

Jag är ganska övertygad om att man kan spendera resten av sitt liv med en enskild människa, men då är det jävligt viktigt att man, som du sa, ligger på samma nivå och man kan lyckas bibehålla den där attraktionskraften parterna emellan - så fort attraktionen dör så är det tack o adjö. Sen om man väljer att ändå fortsätta leva tillsammans för barnens skull eller vilken anledningen än må vara är upp till var och en - men gör man det "bara för att" är man allt annat än rättvis och ärlig mot vare sig sin partner eller sig själv...
Pjox
quote:
Originally posted by Laszlo
Ja, jag är ganska så säker din nuvarande(?)/dina dåvarande killar inte fick dig på fall genom att bete sig som ett gäng fjollor och/eller ständigt fjäska för dig som om du vore den sista människan på jorden.

Jag har funderat vidare på det här om fjäsk och så kom jag på att fjäsk facktiskt förstörde ett förhållande... I början var det lagom men efter ett tag tog det där "allt" över.

Ja, för mycket fjäsk är oattraktift men lite är inte det.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden