|
|
| Akia |
| Ja, de är en sund inställning som jag borde dra lärdom av :toothless men det handlar om när förhållandet tagit slut. När man är i ett förhållande hävdar jag fortfarande att den personen bör vara mitt allt annars lär det inte bli något vidare förhållande, om jag går omkring och tänker på att det finns andra, mycket bättre killar. |
|
|
| reveal |
Vad menar ni med "allt"?
* Att man bara älskar en enda person? Dvs man älskar inte sin familj?
* Att inget annat spelar någon roll i livet? Sälj lägenheten, säg upp dig från jobbet och bo på gatan?
* Att man hellre sitter hemma än att drar på, tex, kryssning eller Love Parade?
Min slutsats är att en person omöjligen kan vara ens allt, men ni kanske menar nåt annat med "allt"? |
|
|
| Akia |
| Sorry om jag uttryckt mig klumpigt, men när den här diskussionen började påstod en del killar att ni måste spela halvt ointresserade och att ni lika gärna kan välja någon annan för att tjejen alls ska bli intresserad. Det finns säkert såna tjejer också men jag vill i alla fall känna att jag är den enda han vill ha. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Akia
men jag vill i alla fall känna att jag är den enda han vill ha. |
Men det är ju nåt helt annat än att någon ska vara ens "allt"! Självklart ska man inte vilja ha någon annan, men det är inte detsamma som att personen är ens allt... Tycker jag iaf :) |
|
|
| Vizay |
jag hoppades nästan att ni skulle såga mitt uttryck "den rätta" så jag får vädra mina tankar lite djupare ;)
Jag personligen tro inte att "Den rätta" i den bemärkelsen ni använder det finns, det är bara dumt och löjligt att påstå att en av sex miljarder människor är den rätta för just dig.
Jag tror däremot att det finns en grupp personer runt om världen som är "Den rätta" för just dig. Det kanske handlar om ett hundratal eller tusental, vem vet.
Dessa personer varierar antagligen också (vilka dom är alltså) iom att man själv ofta förändras över tid.
Men jag tror inte att man bara blir slumpvis förälskad i nån random person. Det måste rent logiskt sett finnas vissa personer som är mer ämnade för varandra... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|